Stalmat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Stalmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 20:31

Iemand nog tips voor stalmatten?

Ik heb in het verleden de Granuflex staltegels gehad maar vond dat zulke ondingen als je ze eruit wilt halen om stal schoon te maken.

Dus ben op zoek naar ervaringen met eventueel andere stalmatten.

Had ook tip gehad van trailermatten.
Maar dan zou je er 2 tegen elkaar moeten leggen los, lijkt me ook niet echt handig.

Bedankt alvast!

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:44

Hier gewoon 2de hands rubberen tegels van 4 cm dikte op de bodem. 1 bij 1 meter en liggen los maar klem in de container. Inmiddels liggen ze er zo'n 9 maanden. In de zomer enkel deze en nu in de winter wel stro erop en potstal. We zijn zeer tevreden! Ben benieuwd hoe ze er in het voorjaar uit komen.
We hebben wel opgelet dat ze op veel punten ondersteuning hebben want we hebben trekpaarden erop staan.

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Stalmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 11:02

Ja die heb ik in verleden ook gehad, maar vond zo lastig eruit halen om schoon te maken

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 15:32

Ik heb hier 2 soorten. 1 uit een stuk van een stuk mat op rol, heel fijn omdat er niks tussen komt.
De andere stal heb ik puzzelmatten die niet vochtdoorlatend zijn. Op de puzzel randen niet 100% dicht maar liggen als een huis.

Afbeelding
Afbeelding

Vorige winter ook zaagsel erop gehad, dit jaar drogere paddock dus was nu (nog) niet nodig.

Ben met beiden erg blij.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 06:16

NadiaM schreef:
Ja die heb ik in verleden ook gehad, maar vond zo lastig eruit halen om schoon te maken


Die ene keer per jaar ga ik vast overleven. Gebruikte ze thuis ook als ondergrond in de vaste konijnenren (had groep vlaamse reuzen in een hondenkennel) toen 2x per jaar alles opbouwen en afbreken ivm zomer en winter plek.

Nu enkel in vroege voorjaar want de hele zomer staan ze wel veel binnen uut zichzelf maar blijken ze zindelijk te zijn als er enkel de tegels in liggen. Daardoor in het najaar enkel beginnen met oppot stallen en die in het voorjaar leeg trekken. Merk wel dat we nu ook behoorlijk minder stro verbruik hebben ten opzichte van eerdere jaren!

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 16:58

Die puzzelmatten liggen idd ook wel strak
Heb de buitenranden dan afgesneden?
Ik hoorde namelijk van iemand dat ze daar weleens aan gaan pulleken als je die niet afsnijd

darkadia schreef:
Ik heb hier 2 soorten. 1 uit een stuk van een stuk mat op rol, heel fijn omdat er niks tussen komt.
De andere stal heb ik puzzelmatten die niet vochtdoorlatend zijn. Op de puzzel randen niet 100% dicht maar liggen als een huis.

[ [url=m/jcVWPU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gUgUCi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorige winter ook zaagsel erop gehad, dit jaar drogere paddock dus was nu (nog) niet nodig.

Ben met beiden erg blij.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:17

NadiaM schreef:
Die puzzelmatten liggen idd ook wel strak
Heb de buitenranden dan afgesneden?
Ik hoorde namelijk van iemand dat ze daar weleens aan gaan pulleken als je die niet afsnijd

darkadia schreef:
Ik heb hier 2 soorten. 1 uit een stuk van een stuk mat op rol, heel fijn omdat er niks tussen komt.
De andere stal heb ik puzzelmatten die niet vochtdoorlatend zijn. Op de puzzel randen niet 100% dicht maar liggen als een huis.

[ [url=m/jcVWPU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gUgUCi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorige winter ook zaagsel erop gehad, dit jaar drogere paddock dus was nu (nog) niet nodig.

Ben met beiden erg blij.


Die heb ik inderdaad eraf gehaald (gezaagd, met de hand, want snijden was niet te doen en ik heb geen haakse slijper) want anders waren ze sowieso net te groot voor de box.
Hier pulken ze er gelukkig verder niet aan.