Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:19

Poekkie schreef:
Dus ze hebben nog een bedrijf er naast?
Reken zelf dan, ‘t kan echt niet uit met 2 gezinnen en een stal van 210 volpension.


Je zal t een bedrijf noemen ja, niet heel groot. Zal een koe of 30 zijn die ze erbij hebben met 2 gezinnen

Nexus
Berichten: 995
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Noord Oost Veluwe

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:39

En waarschijnlijk de grond en opstallen al lang in de familie / afbetaald

DuoPenotti

Berichten: 29878
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:46

Maar jullie zijn veel kwijt aan hooi. Deze mensen vast niet.
Mij kost een grote ronde pak voordroog 15 euro.

Vlas nog voor 7 kunnen kopen.
En dat is nog nooit zo duur geweest.
En dan koop ik niet groot in

Die gebruik ik 5 per paard in de maand in de winter. In de zomer minder.

En dan nog marstall force.

Dan kom ik nooit aan jullie bedragen.

Uiteraard hypotheek niet mee gerekend.
Hoef er ook niet van te leven.

Maar 210 is niet meteen geld erbij leggen betreft voer/bodembedekking

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:47

quote="ellepel"]
is er ook ruimte voor tuig en is er een wc of ruimte dat je even kunt zitten?
geen bak…ik zou niet meer dan 150 betalen voor alleen wei en ruwvoer.
[/quote

Amber_anne schreef:
Poekkie schreef:
[]

Die prijzen zijn van 10 jaar geleden en dan nog met klusjes bij. Ts biedt volledige verzorging.


Dat verschilt toch echt per regio. Hier in de buurt zit ook een stal waar ze 24/7 buiten staan en gevoerd en gemest worden voor 140 per maand


Je kunt wel nagaan dat voor minder dan €5,- per paard per dag ze daar niets aan overhouden. Alleen een grote baal hooi is al snel €40,- tot €85,- en 1 paard eet 1 zo'n baal per maand redelijk makkelijk weg.

Zou jij werken beneden minimumloon? Blijkbaar vind je het normaal dat iemand anders voor nop werkt?

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:58

marinst schreef:
Ik denk ook dat je echt maximaal rond de 200 euro moet gaan zitten per maand, met name door het gebrek aan een bak, 24/7 buiten en dat het bij de Duitse grens ligt (veel aanbod, weinig animo zoals ik het zie op fb en dergelijke). Een van mijn paarden staat op iets soortgelijks op pensioen met 24 uur buiten en daar wordt 140 euro voor gerekend in Noord-Nederland. Wel exclusief brok.



Dan pak je wrl de goedkoopste in Friesland hoor. Pensionstalling zit hier nu echt wel hoger als het inclusief is.
Gemiddeld zitten de prijzen nu tussen de €175,- en €250,- voor stal met buitenbak en €200,- tot €380,- voor stal met binnenbak.

Wat je zelf moet doen of gedaan wordt en inclusief of exclusief krachtvoer verschilt per plek.

Kale huur voir een stal is al €100,- tot €150,-per stal en dan .oet er nog stro, hooi en krachtvoer bij e met volpension ook nog het uurloon van degene die uitmest,voert en buiten en binnen zet. Reken daar ongeveer een half uur per paard per dag voor met 3 voerbeurten en aan de hand buiten en binnen zetten.

Rennie89
Berichten: 37279
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:01

Ik zou eerder neigen naar 100/150 euro vragen voor huur stal en weide, inclusief mesten en het voeren van het zelf aan te schaffen voer. Dan houd je dat er zelf aan over en hoef je zelf niks meer te kopen. Waar ik vroeger een paard bijdeed deden ze het ook zo. Je betaalde 200/250 euro, heb je een stal en een paddock , rest moest je zelf kopen en op de stal had iedereen voerbeurten. Dus dat was echt kaal. Wel was dit aan het bos, duin en strand in de randstad.

Popstra
Berichten: 13817
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:21

Albert schreef:
Ik vind 250,= een nette prijs als de verzorging en het voerbeleid goed zijn.
Voor 140,= kun je geen paard van een ander onderhouden, dat is nog geen 5 euro per dag.

Daar kun je je eigen paard geeneens fatsoenlijk voor onderhouden!

Amber_anne

Berichten: 6945
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:41

joyce B"
[quote="Amber_anne schreef:
Poekkie schreef:
[]

Die prijzen zijn van 10 jaar geleden en dan nog met klusjes bij. Ts biedt volledige verzorging.


Dat verschilt toch echt per regio. Hier in de buurt zit ook een stal waar ze 24/7 buiten staan en gevoerd en gemest worden voor 140 per maand


Je kunt wel nagaan dat voor minder dan €5,- per paard per dag ze daar niets aan overhouden. Alleen een grote baal hooi is al snel €40,- tot €85,- en 1 paard eet 1 zo'n baal per maand redelijk makkelijk weg.

Zou jij werken beneden minimumloon? Blijkbaar vind je het normaal dat iemand anders voor nop werkt?[/quote]

Dus als iemand stalling voor een bepaalde prijs aanbiedt moet ik daar niet gaan staan omdat het te laag is?

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 13:55

Britta31 schreef:
Ik wil niet de stal en wei verhuren omdat je dan 3 keer per dag mensen op je erf heb rondlopen.


Als je 2 pensionklanten hebt, heb je toch ook minstens 2 keer per dag iemand op je erf rondlopen?

Ik vind het idee van een doe-het-zelf stal ook wel een goede in dit geval. Je kan als staleigenaar dan nog altijd stalregels opstellen, maar die dagelijkse zorg valt tenminste niet meer op je schouders.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:56

Amber_anne schreef:
Dat verschilt toch echt per regio. Hier in de buurt zit ook een stal waar ze 24/7 buiten staan en gevoerd en gemest worden voor 140 per maand


joyce B schreef:
Je kunt wel nagaan dat voor minder dan €5,- per paard per dag ze daar niets aan overhouden. Alleen een grote baal hooi is al snel €40,- tot €85,- en 1 paard eet 1 zo'n baal per maand redelijk makkelijk weg.

Zou jij werken beneden minimumloon? Blijkbaar vind je het normaal dat iemand anders voor nop werkt?[/quote

Amber_anne schreef:
Dus als iemand stalling voor een bepaalde prijs aanbiedt moet ik daar niet gaan staan omdat het te laag is?


Tuurlijk mag je daar staan, maar ga er niet vanuit dat dat een prijs is die uit kan als iemand het werk voor je doet!

Ik vraag €190,- t/m D pony en €200,- E-pony en klein paard. Exclusief strooisel in de eigen box en exclusief krachtvoer.

In deze kosten zit geen arbeidsloon.
We verdelen het werk. Dat is met 5 paarden 4 beurten per paard. 5 uur werk per week ongeveer. Ik heb 2 paarden, dus ik heb 9 beurten.

Als voor die uren iemand betaald moet worden, of ikzelf,tegen minimumloon, dan zou dat per januari 20 uur per maand, x €13,27 €165,- alleen al aan uurloon moeten kosten!

Met dit soort lage prijzen, wordt bij volpension geen minimumloon betaald, of ze moeten wel heel weinig tijd kwijt zijn aan uitmesten, voeren, buiten en binnen zetten, vegen en het algemene onderhoud van de locatie.

Misschien kan dat bij groepshuisvesting en machinaal 1x in de zoveel tijd een grote inloopstal leegrijden met de shovel en onbeperkt toegang tot grote balen ruwvoer. En geen land of paddock uitmesten. Alleen slepen.

Het kan vast makkelijker en sneller dan hoe wij het doen 3x per dag. Maar dan houden we het wel minder netjes en moeten we onbeperkt gaan voeren.

Maar voor €140,- ?
Strooisel in de stal €34,- tot €51,-
Hooi: kleine pakjes 20x €4,50 is €90,- of 1 grote baal €40,- voor voordroog, €85,- voor Frans hooi.

En de rest van de kosten en het werk dan? En het krachtvoer?

Hoe dan?

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:48

Hoeveel vraag je nu voor het huidige pensionpaard?
Dan weet je toch al wat je minimum is en kan je zien hoeveel je daarmee wil stijgen en of dat haalbaar is

Cioccolato

Berichten: 6636
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 01:00

Er moet ook net iemand op zoek zijn naar zo'n plek, die wil wel betalen.
Ik wil mijn paarden niet 24 7 en ik wil ook zeker niet met maar 2 paarden op een plek staan. Dus ik zou er nog niet gaan gratis gaan staan.

Een ander zou er een moord voor doen, bij wijze van.

Overigens zou ik echt voor 3 paarden gaan. Desnoods een shet. 1 overblijver is niet oké.

Elisa2

Berichten: 37497
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 09:37

Het is een kwestie van vraag en aanbod, als je op een plek zit met veel natuur/ land en weinig mensen zal er minder vraag zijn.

Stalhuur valt hier al af, ik denk ook dat je onder of rond de e200,- moet blijven omdat er geen bak is en geen stal en je moet net iemand vinden die zo'n plek zoekt 24/7 buiten en dan voornamelijk bos rijden

Soortgelijke plek hier waar veel vraag is, vragen ze e160,- voor dat is dan excl. krachtvoer.

Wat je kunt doen is zoeken naar stallen in de buurt wat die vragen, liefst vergelijkbare plekken.

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 13:14

Er is wel een grote stal,geen simpele inloop,echt stevig.Voor het pensionpaard die ik nu heb vraag ik 120 euro,maar zijn eigenaar kan niet met haar paard weg omdat mijn paard verlatingsangst heeft.Maar als ons paard eerder dood gaat kan de eigenaar van een nieuw pensionpaard wel weg omdat het pensionpaard wel een paar uur alleen kan staan.
Afbeelding
AfbeeldingIk heb toestemming om een foto van het pensionpaard op Bokt te zetten.
Afbeelding
AfbeeldingOp de achtergrond het Reichswald in Duitsland voor buitenritten.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:30

Ben jij zo zeker dat dat huidige pensionpaard niet de tent af zal breken als zijn maatje weggaat? Dat dier is nu al jarenlang niet meer alleen achter gelaten denk ik?

Elisa2

Berichten: 37497
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:39

Het is wel echt een prachtig plekje!

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 13:48

Zijn eigenaar zegt van niet,ze heeft hem al 26 jaar.En een nieuw pensionpaard is er niet gelijk bij natuurlijk.

Melvern
Berichten: 4415
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:54

Ik heb de paarden in midden nederland staan. Ik heb er 2 op volpension( nu 3 ivm veulen ). Sta bij een hobbyboer en die man doet alles. Allemaal een mooie ruime stal met dik pak stro. Elke dag helemaal schoon. We hebben een fijne rijbak. We hebben geen stalgenoten. Boer heeft zelf een ouder paard. Ze krijgen 2 keer per dag een groot net hooi ( doen ze ook de hele dag en nacht mee )
Ik betaal 250 per paard en 20 voor het veulen.
We hebben 2 mooie kasten voor al het spul. Alles mag en alles kan. Droomplek.

Een plek zonder rijbak drukt voor mij de prijs wel. Nou had ik eerst een stalgenoot die nooit in de bak te vinden was, alleen in het bos. Zij zou er vast geen probleem mee hebben.

Ik huur ook een weiland. 225 per maand. We doen onderhoud en alle verzorging hier zelf. Dit vond ik prijzig, ik huurde eerst een weiland voor 100. Er is op dat punt niet goedkoper te vinden helaas. Nou mag ik er wel zoveel paarden neerzetten als ik maar wil.

monsera
Berichten: 3079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:30

Ik denk ook dat het nog best kan gaan tegen vallen met het alleen achter blijven.
Als je het onderhoud wel,maar nu is hij al jaren gewend om altijd samen te staan en al weer wat jaartjes ouder.

Sanet

Berichten: 7984
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:51

Plus met mijn oudere dame merk ik, vroegaaah was het geen probleem maar recenter vindt ze het echt toch minder leuk…

Rennie89
Berichten: 37279
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:27

Je zou evt een kleine shet erbij kunnen zetten as maatje? Voordat er 1 van de twee komt te overlijden?

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 09:57

Nee,we willen geen paard of pony van onszelf meer als ons paard er niet meer is.

Melzazu
Berichten: 1808
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:17

Gewoon vragen wat jij het waard vindt en wat je ervoor wilt hebben. Ik zie hier in de omgeving allerlei prijzen van hoge prijs en luxe tot hoge prijs en niet luxe tot lage prijzen en alles ertussen en alles staat vol dus voor ieder wat wils.

En dan heb ik het qua prijzen over van 200.- tot aan 800.-

Celebi
Berichten: 3770
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:48

Britta31 schreef:
Nee,we willen geen paard of pony van onszelf meer als ons paard er niet meer is.


Maar wil je dan nog wel alle verzorging op je nemen? Want nu was het inclusief voeren en mesten toch? Of haal ik nu dingen door de war?

EvelienKiss

Berichten: 942
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:57

Ik zit in dezelfde situatie als de vraagsteller: twee paarden aan huis, waarvan één een pensioenpaard is van een ander. Het gaat om een grote zandpaddock met inloopstal en onbeperkt hooi. Alleen kostprijs is al 240 euro per paard, en dat heeft denk ik niet met de regio te maken:

125 euro voor hooi (ik snap nooit hoe anderen hun hooi zo goedkoop krijgen)
25 euro bodembedekking
90 euro voor huur voor de mestcontainer en mestafvoer

Ik reken verder een klein symbolisch bedrag voor uitmesten (35 euro) en neem zelf alle kosten op mij voor onderhoud hekwerk, plaatsen van paddockroosters, jaarlijks nieuw zand storten, verrijking van de paddock met voerplekken, snackhagen, etc. Ook de pachtkosten zijn voor mijn eigen rekening. Ik doe gratis (met alle plezier en liefde) alle verzorging en voerbeurten.