Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 12:52

Ik heb paarden aan huis,1 van ons en een pensionpaard.Nu staat het pensionpaard goedkoop omdat zijn eigenaar niet met haar paard van het erf kan omdat ons paard verlatingsangst heeft.Maar als ons paard eerder dood gaat,ze zijn beiden 28 dan komt er geen eigen paard meer maar een pension paard.De prijs gaat dan wel omhoog voor het nieuwe paard.Maar hoeveel?De paarden staan het hele jaar 24/7 op ongeveer 1 hectare land met een ruime stal waar ook gevoerd word.Dus ze worden niet in de avond op stal gezet.Ik doe alle verzorging,regel als het moet tandarts,hoefsmid enz.Goed hooi,eerste snit.1 keer per dag voer naar eigen keuze en in de winter 3 keer per dag voldoende hooi..En de nieuwe eigenaar kan met het paard op buitenrit,er is geen bak.Maar als de wei droog is kan er in de wei gereden worden.Bos is op 5/10 min stappen.Bos is zeer groot,over de grens in Duitsland.Wat zouden jullie betalen voor deze stalling?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 02:07

Je kunt beter uitrekenen wat die plek en het voer/hooi/strooisel/weideonderhoud jullie kost en daar je uurloon nog bovenop doen, dan richten op wat iemand wil betalen...

Je kunt altijd in de regio wat rond kijken qat daar wordt gevraagd aan stallingskosten en wat iemand daarvoor krijgt en wat diegene zelf moet doen.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 04:22

Ga je niet terug hetzelfde probleem met verlatingsangst hebben dan als je weer 2 paarden hebt?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 05:49

Nee want dan is haar eigen paard er niet meer. Als haar paard eerder dood gaat dan de ander wil ze er een pensionklant bij.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 07:29

Ik weet het klink raar,maar ik hoop eigenlijk dat mijn paard eerder dood gaat.Nu 2 keer de stress gehad om er heel snel een ander paard bij te krijgen en het pensionpaard kan wel een paar weken alleen staan tot er een ander paard bij is.Ik zat zelf te denken om er dan 250 euro voor te vragen,maar dat lijkt zo veel.

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 07:45

is er ook ruimte voor tuig en is er een wc of ruimte dat je even kunt zitten?
geen bak…ik zou niet meer dan 150 betalen voor alleen wei en ruwvoer.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 07:57

Er is ruimte voor tuig en onze wc binnen.Alleen geen zitruimte.Maar er kan hoekje gemaakt worden in de stal,niet verwarmd natuurlijk.Geen bak,maar wel het Reichswald in Duitsland om de hoek.

Sanet

Berichten: 7956
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 08:38

Hoe is jullie wei nu met alle regen?
Hoe doe je het qua uitmesten?
Doe je ook dekens op/af?

Weet je zeker dat je een paard in pension wilt en niet één die al met pensioen is?

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 08:59

Gewoon een recreatie ruiter.Die vooral op buitenrit gaat.Ze hebben een aparte grote paddock wei met een ruim verhard stuk voor de stal.De 2 hoofd weilanden zijn nu te nat natuurlijk.Weiland word gemest.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:07

Bellatrix schreef:
Nee want dan is haar eigen paard er niet meer. Als haar paard eerder dood gaat dan de ander wil ze er een pensionklant bij.


Ja dus dan zal dat pensioenpaard steeds alleen achterblijven en over de rooie gaan?

Die 250 zal je minimaal moeten vragen om er iets aan over te houden. Hier staan er ook een paar aan die prijs in pensioen (wel bak aanwezig maar niet gebruikt). Op zich is het volpension he.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 15-12-23 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:08

ellepel schreef:
is er ook ruimte voor tuig en is er een wc of ruimte dat je even kunt zitten?
geen bak…ik zou niet meer dan 150 betalen voor alleen wei en ruwvoer.


Die prijzen zijn van 10 jaar geleden en dan nog met klusjes bij. Ts biedt volledige verzorging.

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:17

Poekkie schreef:
ellepel schreef:
is er ook ruimte voor tuig en is er een wc of ruimte dat je even kunt zitten?
geen bak…ik zou niet meer dan 150 betalen voor alleen wei en ruwvoer.


Die prijzen zijn van 10 jaar geleden en dan nog met klusjes bij. Ts biedt volledige verzorging.


Dat verschilt toch echt per regio. Hier in de buurt zit ook een stal waar ze 24/7 buiten staan en gevoerd en gemest worden voor 140 per maand

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:30

Ik vind 250,= een nette prijs als de verzorging en het voerbeleid goed zijn.
Voor 140,= kun je geen paard van een ander onderhouden, dat is nog geen 5 euro per dag.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 10:38

Pension paard kan zonder probleem een paar uur alleen staan zegt zijn eigenaar.Maar misschien gaat hij wel eerder dood,klopt af.Lees dadelijk alles goed door.Ik vind zelf dat het een top plek is.Alles wat een paard nodig heeft.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:43

Poekkie schreef:
ellepel schreef:
is er ook ruimte voor tuig en is er een wc of ruimte dat je even kunt zitten?
geen bak…ik zou niet meer dan 150 betalen voor alleen wei en ruwvoer.


Die prijzen zijn van 10 jaar geleden en dan nog met klusjes bij. Ts biedt volledige verzorging.


Ik betaal 210 volpension. Niks geen paddock maar ook swinters op t land en snachts stal. 15 min stappen vanaf bos en strand half uurtje rijden. Daarbij perfecte 20x60 bak met eb en vloed bodem. Betaal alleen krachtvoer zelf. Echt alles qord gedaan.

Elin_

Berichten: 9639
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:44

Poekkie schreef:
ellepel schreef:
is er ook ruimte voor tuig en is er een wc of ruimte dat je even kunt zitten?
geen bak…ik zou niet meer dan 150 betalen voor alleen wei en ruwvoer.


Die prijzen zijn van 10 jaar geleden en dan nog met klusjes bij. Ts biedt volledige verzorging.

Ik betaal 300 voor volledige verzorging incl. faciliteiten (binnenbak, stapmolen). TS heeft geen faciliteiten..

Ik zou hier ook niet meer dan 170 voor betalen. Overigens zitten wij ook bij Duitse grens.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:55

Die stallen <200 euro zouden imo per direct mogen stoppen dan.
Van iemand verwachten dat die minimaal een half uur per dag met je paard bezig is (voer, mesten, water, onderhoud), dat 24/7, ondertussen ook alle kosten van hooi, stro, mestafvoer, omheining etc draagt en dat voor amper 200 euro per maand is niets anders dan uitbuiting. Denk niet dat iemand van jullie voor dat bedrag zou gaan werken. Triest.

Het is tijd dat er stilaan eens een redelijkere markt komt voor paarden. En daar ga je zelfs met 250 euro pm nog lang niet zitten.

Talishe

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:06

girlyggirl schreef:
Ik betaal 210 volpension. Niks geen paddock maar ook swinters op t land en snachts stal. 15 min stappen vanaf bos en strand half uurtje rijden. Daarbij perfecte 20x60 bak met eb en vloed bodem. Betaal alleen krachtvoer zelf. Echt alles qord gedaan.


Dan heb je veel geluk, klinkt super. Vergeet niet dat 3/4 zakken krachtvoer per maand ook makkelijk 60-80 euro kost, dat lijken veel mensen te vergeten.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:20

Mijn vrouw werkt met honden en haar collega's zijn verbaasd hoe goedkoop het is om een paard op een pensionstal te hebben.
Wij betalen 425,= per paard voor volpension met supergoede verzorging, ruim voldoende ruwvoer, weidegang, binnen- en buitenbak aan de bosrand.
Als je dit vergelijkt met de 24,= euro per hond, per dag in de vakantie is dat idd een koopje gezien en het verschil in werk, ruimte, en kosten.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:40

Katten bijhouden voor vakantie is ook 10-15 euro per dag…

Celebi
Berichten: 3666
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:43

Ik zie vaak die vergelijking met honden pensions. Maar vergeet daar niet een grote factor in mee te wegen: een paard staat er vaak voor een zeer lange periode, soms wel jarenlang. En als je weg wilt gaan zit daar nog een opzegtermijn overheen. Bij honden is het vaak maar een korte periode dat een hond komt. Soms een dag, soms een paar en in geval van een langere vakantie misschien een enkele keer een paar weken afhankelijk van wat je aanbiedt. Je hebt daar nooit de zekerheid dat je altijd vol zit en dus altijd geld verdient. Bij paarden is die zekerheid er natuurlijk ook niet, maar de meeste stallen zitten tegenwoordig bomvol en is er een flinke wachtlijst. Die zekerheid van inkomsten tegenover kortdurende opvang vereist ook dat een hondenpension in verhouding duurder is. Neemt niet weg natuurlijk dat paarden vaak heel goedkoop staan als je alle kosten berekend..

DDDara
Berichten: 991
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:02

Ik vind 250 ook een nette prijs voor minder dan dat zou ik voor geen goud de mensen op me terrein willen.
Je hebt meer onderhoud, er gaan sowieso sneller dingen stuk, je levert je privacy in en dan nog de kosten die je sowieso hebt. 250 klinkt misschien veel maar alle zorgen en verantwoordelijkheid die je er bij krijgt.......

Ik zeg zeker niet onder de 250 beginnen mocht je iemand treffen die bijvoorbeeld ook veel doet of jou met dingen helpt kan je altijd nog zakken. Maar als je omhoog gaat met de prijs zeuren mensen altijd.

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:13

Ondanks dat 250 een nette prijs is weet ik zeker dat als ik hier plekkie aanbied het niet krijg.
En dan staan ze hier in de nacht binnen en een buitenbak die bijna het hele jaar droog is, ja zelfs nu.
En 365 dagen in het jaar op de wei waar gras staat, meer dan genoeg gras.

Britta bied geen bak aan, dus die gaat dat niet krijgen.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:32

Al eens geprobeerd dan?
Al dat werk, verantwoordelijkheid en verminderde privacy moet je niet willen voor een tientje per maand winst, dan gebruik je die tijd beter om ervan te genieten of om een paar uurtjes flexi job te doen.

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welk bedrag vragen aan stalgeld in de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:34

Nee laatste jaren niet meer.
Want idd want daar geef ik mijn privacy niet meer voor op.

Maar weet wel prijzen in de buurt bij de particulieren.
En meer als 200 word niet verhuurd.