Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:Ik lees even mee. Ik kan wel zeggen wat ik fijn zou vinden, maar weet niet of je daar wat aan hebt
Movement schreef:Misschien foto's maken van het kwaliteit van het hooi? Dan kan hij er niet omheen draaien mocht je het aankaarten.
- Eerst de feiten beschrijven (in het hooi hebben we dit en dat gevonden, aan de hand van foto's).
- Daarna zeg je hoe je je voelt (ik maak mij zorgen om de gezondheid van mijn paard).
- Dan kom je met een voorstel (mij lijkt het fijn om zelf hooi te kopen en dit te geven aan mijn paard).
- Uiteindelijk kijk je of het lukt om het met elkaar eens te zijn.
Hier kan hij niet omheen draaien want dit zijn de feiten, en hij kan niet bepalen hoe jij je voelt.
Nikass schreef:Dit beschrijf je heel goed dat is een goede manier.
Tegelijkertijd is het natuurlijk te gek voor woorden dat je met fluwelen handschoentjes en op je tenen lopend een gesprek moet aangaan over het feit dat iemand niet levert wat hij zou moeten doen.
Maar ja dat is de paardenwereld; je bent wel betalende klant, maar je moet er vooral niet teveel voor terugverwachten.
Best absurd dat we dit allemaal altijd maar blijven accepteren.
Liannetje86 schreef:Ik ben dan heel lomp en hard, maar ik zou een beschimmelde boterham meenemen en zeggen "kijk ik heb lunch voor je gemaakt"... En vervolgens een opmerking maken dat ie zoiets ook mijn pony geeft en ik daar, net zoals hij van mijn lunch, ook niet zo gediend is.
Heb op verschillende stallen gedaan en ben er nu echt zo klaar mee. Dus ik pik gewoon niets meer(Zelf hooi gehaald, dierenbescherming gebeld omdat het echt niet kon, sowieso voer ik nu ook zelf bij omdat ik wil dat mijn pony tussendoor nog een keer ruwvoer krijgt op een dag... En ik wil best veel zelf en netjes regelen, maar beschimmeld eten is voor mij echt een no-go... Dat eet ik zelf niet, dus mijn paard ook niet.
Poekkie schreef:Liannetje86 schreef:Ik ben dan heel lomp en hard, maar ik zou een beschimmelde boterham meenemen en zeggen "kijk ik heb lunch voor je gemaakt"... En vervolgens een opmerking maken dat ie zoiets ook mijn pony geeft en ik daar, net zoals hij van mijn lunch, ook niet zo gediend is.
Heb op verschillende stallen gedaan en ben er nu echt zo klaar mee. Dus ik pik gewoon niets meer(Zelf hooi gehaald, dierenbescherming gebeld omdat het echt niet kon, sowieso voer ik nu ook zelf bij omdat ik wil dat mijn pony tussendoor nog een keer ruwvoer krijgt op een dag... En ik wil best veel zelf en netjes regelen, maar beschimmeld eten is voor mij echt een no-go... Dat eet ik zelf niet, dus mijn paard ook niet.
Ik sta voor veel open als stalhouder maar wie zo een gesprek begint mag direct zijn halster nemen, paard ophalen en vertrekken.
Iemand met zulke houding wil je niet op je erf.
belle_boef schreef:Heel eerlijk. Als iemand echt overtuigd is van zijn gelijk ga je die niet snel overtuigen.
Denk dat je zo iemand al snel tegen het zere been aanschopt dus als je het wil doen houd in je achterhoofd dat je wellicht een andere plek moet zoeken omdat de sfeer er niet beter op wordt
Liannetje86 schreef:Poekkie schreef:
Ik sta voor veel open als stalhouder maar wie zo een gesprek begint mag direct zijn halster nemen, paard ophalen en vertrekken.
Iemand met zulke houding wil je niet op je erf.
Houding? Als jij als staleigenaar MIJN pony beschimmeld eten geeft, terwijl ik gewoon betaal voor fatsoenlijk hooi, dan mag ik toch een statement maken? Maar ik vind dit dus echt een no-go. Ik zou ook niet op een stal staan of blijven als ik merk dat ze beschimmeld eten geven. Dan ben ik al weg en haal ik mijn eigen hooi wel. Maar MIJN pony wordt er ziek van en MIJN pony is MIJN verantwoordelijkheid.. Dus als de ander zich niet aan zijn fatsoensnormen houdt, dan mag ik daar best iets van zeggen.
Maar eerlijk is eerlijk, hij is te lomp... Maar ik was daar dan toch al wegIk ga mijn pony geen beschimmeld eten laten voeren... Ik zou dat als afscheidscadeautje geven... een beschimmelde lunch
(ik ben in een valse bui... Tegen mijn staleigenaar ben ik heel lief hoor
maar die zorgt ook goed voor mijn paardje :p)