Waarop letten bij rondleiding eventuele nieuwe pensionstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Waarop letten bij rondleiding eventuele nieuwe pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 16:05

Ze staat hier al sinds ik haar heb, eind juni 2019. De verhuizing die we eigenlijk gepland hadden ging niet door omdat het andere paard wat er stond verkocht werd.

Er rijdt wekelijks een tractor door de paddock waar ze nu staan, maar niet door haar stukje. Hierbij blijft ze op zich rustig. Ze van een afstandje zien buiten is ook okay. Maar zodra we buiten een tractor moeten passeren (dus langs elkaar op een weg die ongeveer 1,5 auto breed is) slaan de stoppen door en is er niks meer met haar te beginnen. Ze wil dan alleen nog maar rennen, maakt niet uit waarheen. Tot nu toe is dit goed gegaan omdat we ze steeds uit de weg gingen, en als ze van achteren kwamen midden op de weg rijden totdat we af kunnen slaan. Als ze van voren kwamen draaiden we meteen om en dan ook midden op de weg rijden totdat we af kunnen slaan. Maar het is toch een constante angst, wat als er om de volgende hoek een tractor aankomt...

En ik ben bang dat dit met de koets een keer goed mis gaat, dus als ik uit die situatie weg kan blijven, dan graag haha.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Waarop letten bij rondleiding eventuele nieuwe pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 18:42

Ik heb heel veel aan jullie tips gehad, dankjewel!

Anoniem

Re: Waarop letten bij rondleiding eventuele nieuwe pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 20:22

En? Was het wat voor jullie?

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 20:24

Ik was heel blij met wat ik zag ja :D al moet ik van mezelf een nachtje erover slapen (terwijl ik het stiekem al weet) _O-