betadine schreef:Ik zou zoeken naar een paard op pensioen of van een wandelruiter. Dan heb je niet dagelijks iemand over de vloer en toch gezelschap voor je paard. Hier staat er een gepensioneerde ruin. Heel leuk en makkelijk in omgang en geen vervelende management eisen. Ik doe toch liever de verzorging zelf dus voor mij werkt dit prima. Ik zou me persoonlijk snel ergeren aan iemand die dagelijks over de vloer komt of vraagt om dagelijks dekens te gaan wisselen etc. Dit kom je bij de sporadische ruiter toch een stuk minder tegen.
Pensioenpaardje zie ik wel minder zitten qua voerbehoefte, ik heb een tinker kruising die dik wordt vd lucht dus dan is een pensioenpaardje wel echt een heel ander qua hooibehoefte. Een wandelruiter is ook meer wat ik zoek idd qua pensionpaard, je kan hier ook leuk buitenrijden dus ideaal, maar dan moet ik die natuurlijk wel vinden
boeflover schreef:En even over een andere boeg, je geeft aan dat je buren ook pony’s hebben. Met hun overleggen of je de draad tussen jullie in kunt weghalen en de weides delen? Geen extra kosten of werk, meer gras en gezelschap voor je paard
Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht, ze hebben echter miniatuurpaardjes, wat het qua omheining wat lastiger maakt. Ik heb wel 3 draden waarbij de onderste redelijk laag, maar als het echt houdini's zijn, zal het toch moeilijker worden vrees ik. En ze zetten die van hun ook binnen zodra het donker wordt, dus dan zou die van mij tich redelijk veel alleen staan. Maar zou zeker een leuke tijdelijke oplossing zijn als ze het zouden zien zitten natuurlijk
Bij rijders zie ik minder zitten, heb dat een tijd voor die van mij gehad ivm zwangerschappen en de meeste haken mij toch echt te snel af, slecht weer is vaak de boosdoener, zeker in de winter. Dus daar begin ik liever niet meer aan
. Ik neig nu vooral naar een leuke jonge pony erbij, mijn kinderen eerst een tijdje naar de manege sturen, dat ze de basis wel onder de knie hebben. En dan dat in aan de slag kan met mennen, wat ik al in het verleden deed met een verzorgponytje. En dan rustig een derde erbij zoeken als pensionklant