ondanks dat er leem onder in de grond zit is de bak nooit echt nat, maar hij is de laatste tijd op sommige plaatsen heel zwaar, andere plaatsen heel hard.
hij is gesleept aangerold, een keer helemaal losgemaakt etc
niets helpt!
mn vader sleept hem nu zo vaak als hij kan, dan is hij even goed, tot ik ga galloperen, dan slaat Quentin echt letterlijk gaten in de grond, en meteen na het rijden moet de bak dus gesleept worden want een 2e keer er in rijden gaat niet, dan heb je overal diepe stukken en is de bak zo ongelijk dat je er nooit van je leven fijn in kan rijden
ga zelf maar eens over hobbelige grond rennen, dat werkt ook niet
toppunt was 2 weken geleden, ik ben aan het longeren, ineens staat zn been tot aan zn knie vast in de grond, zn achterbenen liepen door en hij ging over de kop

bak weer gesleept, en wordt dus nu vaker gesleeprt, maar t werkt gewoon niet, je kan er rechtuit op de hoeflsag stappen en draven, maar verder is heel het midden afwisselend hard/zacht
ik wil er eigenlijk een 20x60 bak van laten maken, omdat ik dan thuis mn Z proeven kan oefenen, t is wel fijn als ik weet waar alle letters staan nameijk

maar toen had ik het er met mn ouders over, ik moet het zelf betalen, maar mn vader wil wel een soort langlopende lening-afspraak met me maken.
toen zei hij, als je dan toch bezig bent, bedenk eens wat je met de bodem wil doen, daar wil hij wel een beetje aan meebetalen omdat mn moeder er ook in rijdt
maargoed, ik had zelf zoiets van, oke ik wil het nu echt goed laten doen zodat ik voorgoed van het gezeik af ben met die bak, want ik kan er dus echt niet fatsoenlijk in rijden.
wat voor bodem is er fijn? ik heb zelf een paar keer op een Agterberg bodem gereden, vond ik echt superfijn, maar blijven die ook fijn? weet de exacte prijs niet, maar wel dat het heel erg prijzig is...
maar aan de andere kant, beter 1x goed dan 10x half, want ik betaal nu iedere keer voor mensen van de landwerktuig-coorporatie die de bak weer komen aanrollen(heb zelf alleen een mini-tractortje met klein egje) en het werkt dus gewoon niet, en die mensen kosten met iedere paar maanden een paar honderd euro, en wat krijg ik er voor terug?en bak waar ik 1 week fijn in kan rijden, waarna het gezeur weer begint.
maargoed, de eisen zijn dus:
fijne gelijke bodem
goed blijven
redelijk makkelijk qua onderhoud (ik kan dus alleen maar slepen met een klein egje+minitractor)
de paarden staan nu overdag ook in de bak, die zit achterin de wei en het hek is gewoon open, is dat heel erg not-done als er dalijk een nieuwe bodem in ligt? want als het een 20x60 bak wordt dan blijft er nog minder wei over. en heb ik t liefste dat ze nog gewoon in de bak kunnen
prijzen van verschillende bodems zijn ook erg welkom, eventueel via pb
) zie je een paddock met een zandsubstraat