Paard te mans bij het rijden hellup!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:44

Oftewel, stoppen ermee!!:j

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:45

gentlelover schreef:
jah hij wel hij heeft al heel vaak paard gereden van af jongs af aan al


Dan zou je toch denken dat hij beter zou moeten weten.
Zo'n jong onervaren meisje op een hengst
Als ik jou was zou ik een rustigere pony zoeken om te
verzorgen/leasen en laat het rijden op die hengst aan je
vader over.

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:46

Ik ken zelf een paard wat op 15 jarige leeftijd is geruind, en zijn gedrag, zeker naar andere paarden (merries) is wel veranderd. Hij reageert nog wel, maar veel minder heftig.

En wat is er zo speciaal aan hem omdat hij hengst is? Krijg hier een beetje erge penny-ideeën bij.....
Nog een vraagje, hoe wordt dit paard gehouden? Komt hij ook met andere paarden op de wei?
Een paard hengst houden terwijl hij niet voor de dekdienst wordt gebruikt is IMO totaal nutteloos.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:46

En nog een fragment uit het artikel van Pat Parelli:

Author’s Note: Please know that my program is designed to teach people to teach their horses. I want you to know how good you are and to be savvy about when things are over your head. Safety is #1, and until you are Level 4, I have concerns about your safety with a stallion. The solution, therefore, is to put your stallion aside and get your savvy level up first... and remember, good stallions make great geldings.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:51

Supertje schreef:
Een paard hengst houden terwijl hij niet voor de dekdienst wordt gebruikt is IMO totaal nutteloos.


Ik hoop voor de topicstarter dat het paard NIET voor de dekdienst wordt gebruikt. De meeste hengsten veranderen namelijk als ze eenmaal hebben gedekt. Als de hormonen eenmaal door dat lijf gieren moet je heel erg stevig in je schoenen staan om een hengst aan te kunnen, ook als volwassene. Je mag je aandacht geen enkel moment laten verslappen, anders kon het weleens dodelijk eindigen.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:18

ben het dus eens met alle reactie shier. Stoppen.. Een hengst hoort niet in onervaren (kinder) handen.

En silvie, ze zegt zelf dat hij zo moeilijk is, dan kan jij dat niet gaan tegenspreken..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:23

Mijn hemel.............. een wandelend ongeluk die wacht te gebeuren........ en natuurlijk doet het paard het dan.

Lijkt me verstandig dat je gewoon luisterd naar wat mensen in je omgeving en hier zeggen.......... voordat je verongelukt, daarna ben je te laat.......... zucht

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:23

gentlelover schreef:
stijgert soms en af en toe gaat hij mans doen als der een vrouwtjes paard is


Wij noemen dat een merrie Schijnheilig