Spoed; plekje op paddock (paradise) gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nien_hoi

Spoed; plekje op paddock (paradise) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 21:31

Ik ben met spoed op zoek naar een goed plekje op een paddock paradise of paddock met schuilstal in Friesland.

Het gaat om mijn lieve Fjordenruin. Ik ben kort geleden met hem verhuisd maar helaas is de plek absoluut niet zoals verwacht. Zo staan ze hele dagen/nachten zonder hooi en is er helemaal geen toezicht op de paarden.

Het liefst zie ik hem op een plekje met een paar andere lieve paarden. In grote groepen delft hij gauw het onderspit. Belangrijk is dat er (zo goed als) onbeperkt goede kwaliteit ruwvoer gevoerd wordt.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:09

nien_hoi schreef:
Ik ben met spoed op zoek naar een goed plekje op een paddock paradise of paddock met schuilstal in Friesland.

Het gaat om mijn lieve Fjordenruin. Ik ben kort geleden met hem verhuisd maar helaas is de plek absoluut niet zoals verwacht. Zo staan ze hele dagen/nachten zonder hooi en is er helemaal geen toezicht op de paarden.

Het liefst zie ik hem op een plekje met een paar andere lieve paarden. In grote groepen delft hij gauw het onderspit. Belangrijk is dat er (zo goed als) onbeperkt goede kwaliteit ruwvoer gevoerd wordt.

Kun je als je niet meteen iets hebt niet zelf een paar pakken kopen en direct extra bij gaan voeren?

Staan er nog meer paarden wat vinden die eigenaren ervan? Eventueel samen extra voeren een optie als tussen oplossing.

nien_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 22:11

SandraWierda schreef:
nien_hoi schreef:

Kun je als je niet meteen iets hebt niet zelf een paar pakken kopen en direct extra bij gaan voeren?

Nee helaas is dat niet mogelijk. Dat zou ten eerste niet mogen van de eigenaresse en ten tweede staat hij samen met 10 andere paarden die allemaal hoger in de rang staan dan hij. Hij zou dan zelf dus niet bij dat hooi kunnen.

Wel voer ik hem bij als ik er zelf ben om hem zoveel mogelijk te kunnen geven…

Coco4life

Re: Spoed; plekje op paddock (paradise) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:16

Misschien dat je kan zeggen welke omgeving, dan zouden mensen je beter kunnen helpen. Ik hoop voor jou dat je fjord een ander plekje kan krijgen alleen kan ik helaas niets voor je betekenen

nien_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 22:20

Coco4life schreef:
Misschien dat je kan zeggen welke omgeving, dan zouden mensen je beter kunnen helpen. Ik hoop voor jou dat je fjord een ander plekje kan krijgen alleen kan ik helaas niets voor je betekenen

Dank voor je bericht. Ik heb bovenin het bericht staan dat ik een plekje in Friesland zoek.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:24

nien_hoi schreef:
Coco4life schreef:

Dank voor je bericht. Ik heb bovenin het bericht staan dat ik een plekje in Friesland zoek.

In Appelscha of Harlingen? Scheelt maar 100 km.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:58

heidy_wilco

Re: Spoed; plekje op paddock (paradise) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 01:49

Stal de Wijk in Oldekerk (Westerkwartier in Groningen) heeft een paddock paradise. Ik weet niet hoe groot de groep nu is, maar over het algemeen is het een erg evenwichtige groep.