Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29651
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:08

Draven?
Een kleine volte van 10x10 is het al rustig aan doen. Laat staan 1/4 daarvan.

En zoals ik het lees is dat stukje per paard en is het verblijf door 2 gedeeld.
Niet dat ze samen op 50 staan.

Maar dat is misschien mijn invulling van het geschreven stuk.

Elisa2

Berichten: 37268
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:10

Ik vind de prijs niet hoog, maar het onderhoud (dus het zand) komt toch echt op haar rekening.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:20

Weet je zeker dat de afmetingen kloppen die je doorgeeft?

Want als dat zo is, dan is dat geen fatsoenlijke ruimte om 2 paarden te stallen. Vind dat nog geen euro waard eerlijk gezegd.

Heb je stroom/verlichting in de stal? En wat versta jij onder onderhoud, wordt bv de weide bemest en gesproeid? Regel en betaal jij dat?

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:53

Sanet schreef:
Als je paard daar fijn staat, de paddock is met dit weer nog steeds droog, dan is het toch zeker €100 waard.
Maar is die paddock echt maar 5m x 5m? Dat is een veredelde stal? Daar kunnen ze net 2 passen draven, dat vind ik altijd wel eng zulke kleine paddocks. Ben altijd bang dat als ze gek gaan doen, ze veel te kort moeten draaien en dus zichzelf gaan blesseren.

Van de andere kant bekeken.
Ik had niet voor €100 per maand iemand elke dag op mijn erf willen hebben als “pensionaanbieder”.


Denk ik 10x10 (of in andere afmetingen) want ze zegt 25m2 per paard, dus 50 in totaal

Sanet

Berichten: 7962
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:58

10x10 is 4x zo groot als 25m2 :) want dan heb je 100m2.
10x10 vind ik nog klein.

Dus dan is het 10x5 voor 50m2. Maar ze zegt dat ze haar eigen paddock doet, dus ik neem aan dat die paarden niet samen staan dan…

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:07

MarliesV schreef:
Weet je zeker dat de afmetingen kloppen die je doorgeeft?

Want als dat zo is, dan is dat geen fatsoenlijke ruimte om 2 paarden te stallen. Vind dat nog geen euro waard eerlijk gezegd.


Nou dit inderdaad.
Deze situatie klinkt als een tijdelijke plek om je paard kwijt te kunnen, en daarmee is dat een Oké prijs, maar ik zou toch erg snel doorzoeken naar een locatie met betere voorzieningen .

Setteli

Berichten: 3174
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:24

Onze vereniging verhuurt stallen, incl weidegang en paddock in de zomer en grote paddock in de winter, grote rijbaan met verlichting. Stallen zijn containerstallen, maar zijn nu 6x2,5. met verlichting
Trailerstalling is gratis. Zadelkamer en opslag voor spullen, en voer.
€ 50,00 per paard per maand (wel verplicht lidmaatschap van de vereniging).
Dit is in Twente.

Maar als ik dit zo hoor, kan ik prijs nog wel wat omhoog doen

pol013

Berichten: 9002
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:29

Ik vind de prijs zeker niet hoog. Ge er maar om om je paard voor die prijs ergens te stallen.

Ik vind de hele opzet wel ondermaats. Al ligt dat wel iets aan je regio. Als je paard iig altijd die opp heeft en het droog is, kan het zomaar al 'een luxe' zijn.
Al vind ik persoonlijk dat een paard veel meer ruimte nodig heeft.

kally
Berichten: 5249
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:37

De prijs op zich is niet hoog…maar dan ook nog mee betalen aan zand en paard verzorgen meerdere malen per jaar zou ik weer niet oké vinden!

Maar als jij op vakantie gaat of dagje weg…zorgt ze dan voor de jouwe of staat dat niet in verhouding?

DuoPenotti

Berichten: 29651
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:50

Sanet schreef:
10x10 is 4x zo groot als 25m2 :) want dan heb je 100m2.
10x10 vind ik nog klein.

Dus dan is het 10x5 voor 50m2. Maar ze zegt dat ze haar eigen paddock doet, dus ik neem aan dat die paarden niet samen staan dan…

precies
ook mijn idee dat de paarden niet samen staan. Anders kun je niet in de vakantie het paard van de eigenaar doen.
De stal is 3x3 dus daar misschien een verlengde in, 3 x 8,5.

DuoPenotti schreef:
Draven?
Een kleine volte van 10x10 is het al rustig aan doen. Laat staan 1/4 daarvan.

En zoals ik het lees is dat stukje per paard en is het verblijf door 2 gedeeld.
Niet dat ze samen op 50 staan.

Maar dat is misschien mijn invulling van het geschreven stuk.


Ik zou er nog niet willen staan al kreeg ik er geld bij.
Maar ts was eerst akkoord en nu niet meer en dan denk ik waarom?

Cinnepin

Berichten: 8934
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:00

xTammyy schreef:
2 paarden op ongeveer 110m2?
Al zou ik er gratis mogen staan dan nog sla ik over :=
€100 voor een kale stal is niet veel maar ik hoop toch dat er ergens in de beschrijving een typfoutje zit.



Dit dus

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:07

Ik vraag 120 euro per maand en doe alle verzorging.Wel betalen we om en om het voer.Ze staan 24/7 buiten op 1 hectare.Nu in de paddockwei,maar daar kunnen ze nog een rondjes galoperen.Mijn paard staat er en een pensionpaard.De prijs komt ook omdat de eigenaar niet weg kan met haar paard omdat mijn paard verlatingsangst heeft.Gaat mijn paard dood,dan word de prijs voor een ander pensionpaard wel meer,ik denk dan aan 200 euro omdat we op 10 min stappen van een heel groot bos wonen waar je wel 2 uur met je paard op pad kan.En ik wil er dan zelf ook wat mee verdienen.

pmarena

Berichten: 48169
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:16

Ik vraag me ook af waarom je het eerst wel okee vond (want je hebt je paard er neergezet) en er nu aan twijfelt?

Of de prijs okee is, kan je zelf het beste bepalen :)
Kun je elders in de regio een betere plek voor de paard vinden, waarvan je het idee hebt dat je daar meer waar voor je geld krijgt? Dan is het te duur. Kun je geen betere plek vinden? Dan is het okee.

Het plekje klinkt wel erg klein.... ik word er niet enthousiast van zoals je het beschrijft... dat streepje gras zou ik geen wei noemen. Of je moet de maten verkeerd opgeschreven hebben?

Als je van dat streepje gras een extra stuk zandpaddock maakt voor de winter, en er daarnaast nog een fijn stuk echte weide is, van minstens een paar 1000 m2, dan vind ik het al een ander verhaal :)

Maar zo klinkt niet echt als een geschikte plek om paarden te houden.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-11-23 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Berichten: 8934
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:17

Britta31 schreef:
Ik vraag 120 euro per maand en doe alle verzorging.Wel betalen we om en om het voer.Ze staan 24/7 buiten op 1 hectare.Nu in de paddockwei,maar daar kunnen ze nog een rondjes galoperen.Mijn paard staat er en een pensionpaard.De prijs komt ook omdat de eigenaar niet weg kan met haar paard omdat mijn paard verlatingsangst heeft.Gaat mijn paard dood,dan word de prijs voor een ander pensionpaard wel meer,ik denk dan aan 200 euro omdat we op 10 min stappen van een heel groot bos wonen waar je wel 2 uur met je paard op pad kan.En ik wil er dan zelf ook wat mee verdienen.



Dan heb jij geluk dat jouw pension klant hier mee akkoord gaat.
Ik zou ook nooit op een stal gaan staan waar ik niet weg mag met mijn paard wanneer ik wil. Ik hou van rijden in het bos.
Ook niet als het gratis is, of geld toe kreeg.
Ik wil graag zelf baas blijven over mijn eigen paard.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:22

Dat is besproken toen ze kwam kijken,haar paard is met pensioen en ze heeft zelf nog een ander paard waar ze actief op rijd.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:48

Sanet schreef:
10x10 is 4x zo groot als 25m2 :) want dan heb je 100m2.
10x10 vind ik nog klein.

Dus dan is het 10x5 voor 50m2. Maar ze zegt dat ze haar eigen paddock doet, dus ik neem aan dat die paarden niet samen staan dan…


Oh oeps iets met dyscalculie :D

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 16:02

Goeiedag, 100 euro voor een stal met uitloopje, verder niks. Hier (maar verschilt natuurlijk per regio) betaal je ook 100€ voor een lege box, dus stro, hooi en voer zelf kopen. En zelf uitmesten, buiten zetten, binnen halen. Maar daar zit dan wel een binnenbak, een buitenbak, weilanden en een mesthoop en het leeghalen daarvan bij. En een grote schuur voor opslag van je stro en hooi. Sowieso vindt ik de beschreven ruimte véél te klein en zou ik mijn dieren daar niet neerzetten.
Kosten voor onderhoud van het terrein en de faciliteiten zijn NIET voor een pensionklant.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 16:06

Wow 100 euro met binnen en buitenbak bij is hier compleet onbestaande in de regio :wow:

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:48

Poekkie schreef:
Wow 100 euro met binnen en buitenbak bij is hier compleet onbestaande in de regio :wow:


Hier ook hoor :j

pluisje88

Berichten: 8081
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:48

GamblersCup schreef:
Kosten voor onderhoud van het terrein en de faciliteiten zijn NIET voor een pensionklant.


Wat een onzin. Het is toch maar net welke afspraken je maakt?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:11

Poekkie schreef:
Wow 100 euro met binnen en buitenbak bij is hier compleet onbestaande in de regio :wow:

Ja hier bij mij 120 euro. Ken meerdere stallen die tussen 125 en 150 lege stal zitten met wel weides/paddocks en (binnen of buiten)piste
Maar wel België niet Nederland

Iris82

Berichten: 39852
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:19

Dat is Nederland inderdaad geen optie. Maar ik sluit me bij iedereen aan.

25m2. Dat is 1/4e deel van een kleine volte.

Daar wil je toch geen paard op zetten??

Edit: maar wat wil je horen? Nee, ik zou er 80 euro voor betalen? Of, nee, ik vind het 90 euro waard? Als je ergens met plezier staat dan is het toch gewoon helemaal prima. Maar dit is wel een postzegelTJE.

Liannetje86
Berichten: 786
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:22

Ik betaalde voor een stal (met wat meer wei + buitenzetten, wel een extra stal uitmesten van degene die buiten zette), inclusief hooi/stro € 115 euro, waarvan € 50 euro voor de stal was... Maar dat was meer dan 10 jaar geleden.... Dus doe er per jaar maar minimaal 5% bovenop dan zit je ook al aan de 85 euro voor alleen een stal...

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:37

Het maakt eigenlijk niet uit of Bokkers dit duur of goedkoop vinden. Jij bent er gaan staan en hebt een bepaalde prijs daarvoor afgesproken. Je had op voorhand kunnen bedenken of je het aanbod de prijs waard vindt. Als de prijs zou zakken naar 50 euro, vind je het dan wel oké om je paard op een postzegeltje te zetten en met regenwater te slepen?

juval

Berichten: 13217
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:09

zo te zien heeft TS al een oproep voor een nieuwe stalling geplaatst, dus ze heeft haar conclusies uit dit topic wel getrokken.

veel succes met vinden van een betere stalling voor je paardje!