Hoe krijg ik mijn fjord schoon zonder helemaal te wassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan25

Hoe krijg ik mijn fjord schoon zonder helemaal te wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 19:19

Ik heb binnenkort een fotoshoot en wil mijn fjord (niet geschoren, vol in wintervacht) graag een beetje schoon krijgen. Ik kan pas in de ochtend hem schoonmaken, dus helemaal wassen lukt niet, want dan is hij niet op tijd droog. Ook wil ik hem niet met deken zetten de avond vantevoren. Zowel op stal als in de wei weet hij zichzelf direct vies te maken.
Ik heb wel de standaard poetsspullen, maar wat zijn handige producten om poepvlekken en modder goed weg te krijgen en zijn manen en staart er een beetje toonbaar uit te laten zien? Tips welkom! Ik zie op internet zoveel producten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:22

Ik lees goede dingen over Sectolin Equishine Coat Cleaner

nonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:23

Greenspot remover van Cowboy Magic is handig voor vlekken in de vacht. En een poetssteen/poetsblok.

tamary

Re: Hoe krijg ik mijn fjord schoon zonder helemaal te wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:28

Tja dekentje + heel schone box zal je een hoop werk en stress besparen. Staart kan je dag eerder wassen en dan invlechten. Heb je licht/stroom op stal? Dan valt er desnoods en heel vroeg te beginnen en met een fohn wat te drogen als nodig.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:29

Ik heb laatst ook een kerst shoot gedaan. De eerste dag regende het enorm en hebben we het deels verzet want de paarden waren verzopen. De tweede dag gelukkig mooi droog dus toen was mijn paard alleen nog vies en in ieder geval niet nat.

Ik denk alleen dat je niet ontkomt aan een dun dekentje als je je paard een beetje schoon de nacht door wilt krijgen. In ieder geval mijn teddybeer niet. Liggend in de stal trekt er toch altijd wat mest/urine in de vacht, hoe schoon ik de stal ook maak en hoe goed ik ook opstrooi. Verder zorgen dat je paard echt droog is, dan kun je nog wel redelijk wat bereiken met een uurtje intensief rossen, borstelen met een harde borstel en kammen. Een goede verzorgende antiklitspray maakt de manen en staart mooi zacht en vernevelend kun je het licht op de vacht sprayen en met een zachte borstel verspreiden voor een shiny uitstraling.

Oh en een flinke stapel handdoeken mee, dan kun je eventueel de hoeven/benen nog schoon spuiten 's ochtends. Die haren krijg je meestal wel nog droog. Wel als eerste mee starten dan uiteraard. Mocht je paard een beetje mak zijn kun je altijd nog met een föhn of waterblazer aan de gang.

Maar goed, een dun 0 grams dekentje houdt in ieder geval wel echt het grootste gedeelte van het lijf schoon de nacht van te voren.