Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Ze zijn al te laat met die deken, dat had dan in September/ Oktober al gemoeten. Nu heeft het weinig zin meer. Ik zou bespreken dat jij denkt dat het niet nodig is en dat zo'n deken inderdaad onderhoud nodig heeft door hun.
Dorine92 schreef:Als jij denkt dat het onzin is zou ik gewoon zeggen dat jij er niet aan gaat beginnen, maar dat ze uiteraard vrij zijn om het zelf te doen
Utixo schreef:Dat jij geen dekens nodig hebt en het onzin vind, zegt niets over de pony. Het is hun pony, als hun het willen heb je daar niets van te vinden, zolang het de pony niet schaad. En dat doet een deken echt niet. De pony wordt waarschijnlijk ook een dagje ouder, het is echt heel erg nat. Het zal een warmbloedje zijn (oude sportpony). Jij hebt wellicht paarden die beter bestand zijn tegen het weer. Er kunnen zat redenen zijn waardoor de eigenaar toch besluit een deken op te willen.
Celebi schreef:Elisa2 schreef:Ze zijn al te laat met die deken, dat had dan in September/ Oktober al gemoeten. Nu heeft het weinig zin meer. Ik zou bespreken dat jij denkt dat het niet nodig is en dat zo'n deken inderdaad onderhoud nodig heeft door hun.
Tuurlijk heeft het wel zin. Het regent met bakken uit de hemel en de temperatuur wordt steeds lager. Als de pony het in september en oktober nog niet koud had kan dat nu echt wel het geval worden. Zeker met die hevige wind erbij.
Maar goed, alles valt of staat met: is het nodig? En dat kun je alleen beoordelen als je je paard veel ziet in alle weersomstandigheden. Het beoordelen op basis van of je zelf wel of geen dekens wilt gebruiken voor je eigen paard werkt ook totaal niet. Elk paard is anders.
Miran schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat ze de hele winter hun gezicht niet laten zien. Is dat ook zo afgesproken? Heeft dit verder een voordeel voor jullie? Zelf zou ik zeggen dat als je de zorg compleet aan een ander over laat, die ook over dit soort dingen beslist.