Kan een schrikdraad apparaat meer stroom verbruiken dan nodig is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Kan een schrikdraad apparaat meer stroom verbruiken dan nodig is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 08:16

Dat vraag ik me af :)

Stel je hebt een bepaald model schrikdraad apparaat. Exact datzelfde apparaat daarvan heb je 10 stuks, die je aansluit op 10 verschillende weides / afrasteringen. Zal het apparaat op elke weide evenveel stroom verbruiken of wordt het stroomverbruik veel hoger door verschillen zoals de totale lengte van de afrastering, hoe nat de bodem is, of er veel onderbrekingen zijn in de draad, of er veel stroom weglekt door slechte verbindingen of er tegenaan groeiend gras / onkruid / bomen / struiken. Of wat dan ook.

Zijn er situaties waardoor er hele grote verschillen kunnen ontstaan?

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 08:56

pmarena schreef:
Dat vraag ik me af :)

Stel je hebt een bepaald model schrikdraad apparaat. Exact datzelfde apparaat daarvan heb je 10 stuks, die je aansluit op 10 verschillende weides / afrasteringen. Zal het apparaat op elke weide evenveel stroom verbruiken of wordt het stroomverbruik veel hoger door verschillen zoals de totale lengte van de afrastering, hoe nat de bodem is, of er veel onderbrekingen zijn in de draad, of er veel stroom weglekt door slechte verbindingen of er tegenaan groeiend gras / onkruid / bomen / struiken. Of wat dan ook.

Zijn er situaties waardoor er hele grote verschillen kunnen ontstaan?


Wat een super leuke vraag.

Ik zou deze ook even aan Gallagher stellen!!
Misschien dat ze hier een antwoord op hebben en zo niet, weet ik dat Gallagher dit wel wil uitzoeken.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Kan een schrikdraad apparaat meer stroom verbruiken dan nodig is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:05

Ik vind het ook een leuke vraag. Zou zo het antwoord ook niet weten. Maar ik denk dat elk apparaat dezelfde hoeveelheid stroom verbruikt. Maar naar gelang de lengte van de draad, weggelekte stroom of vochtigheidsgraad zal er wel meer of minder stroom op de draad staan.

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kan een schrikdraad apparaat meer stroom verbruiken dan nodig is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 10:06

Ja dat laatste is logisch natuurlijk :)

Misschien het antwoord op de vraag ook wel hoor, dat het een best suffe vraag blijkt bij nader inzien :=

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:13


Miro81
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 05:58

Gallagher zijn bedriegers!
In 2020 kocht ik een gallagher schrikdraadapparaat. Ik registreerde het apparaat online om de 7 jaar garantie te bekomen. Voorbije zomer werkte het apparaat opeens niet meer. Het zat vol modder die er door een mierennest in het apparaat is gekomen. Hierdoor ging de aansluiting van het zonnepaneel met de batterij stuk. Gallagher vroeg hiervoor 110€ herstellingskosten, ondanks mijn 7 jaar garantie!! Hun argumentatie: het apparaat mag niet op de grond staan. Noch het verkooppunt (VBK Afrastering Haaltert) noch het instructieboekje, bijgeleverd bij het apparaat, vermelden dat het apparaat niet op de grond mag staan. Beter nog, in de catalogus staan foto's van het apparaat dat op de grond staat....
Ik heb het apparaat niet laten herstellen, na de 25€ onderzoekskosten betaald te hebben, kocht ik op het internet een nieuwe batterij voor 19,90€. En rara, het apparaat werkt terug. 110€ herstellingskosten is pure oplichting, evenals de garantie!

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 06:58

Miro81 schreef:
Gallagher zijn bedriegers!
In 2020 kocht ik een gallagher schrikdraadapparaat. Ik registreerde het apparaat online om de 7 jaar garantie te bekomen. Voorbije zomer werkte het apparaat opeens niet meer. Het zat vol modder die er door een mierennest in het apparaat is gekomen. Hierdoor ging de aansluiting van het zonnepaneel met de batterij stuk. Gallagher vroeg hiervoor 110€ herstellingskosten, ondanks mijn 7 jaar garantie!! Hun argumentatie: het apparaat mag niet op de grond staan. Noch het verkooppunt (VBK Afrastering Haaltert) noch het instructieboekje, bijgeleverd bij het apparaat, vermelden dat het apparaat niet op de grond mag staan. Beter nog, in de catalogus staan foto's van het apparaat dat op de grond staat....
Ik heb het apparaat niet laten herstellen, na de 25€ onderzoekskosten betaald te hebben, kocht ik op het internet een nieuwe batterij voor 19,90€. En rara, het apparaat werkt terug. 110€ herstellingskosten is pure oplichting, evenals de garantie!



En wat is het antwoord hierbij op de vraag van TS?
Of wilde je alleen even gal spuwen om je zegje gedaan te hebben?


Ik vind het een interessante vraag TS.
Zou hier de leverancier eens voor vragen als ik jou was!