Slowfeeder mini’s, hooi droog houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Slowfeeder mini’s, hooi droog houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 17:23

Ik wil iets bedenken voor mijn mini’s dat ze hun eigen plek hebben om te eten.
Een mini slowfeeder waarin het hooi droog blijft.

Zij doen best lang met hun hooi. En wanneer het nat wordt eten ze het minder graag, maar het is dan vooral sneller bevattelijk voor schimmels.

Wie heeft wat leuke ideeën voor een beetje een geinige slowfeeder voor kleine onderdeurtjes?

Anastasia24

Berichten: 2711
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Slowfeeder mini’s, hooi droog houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:35

Onderkant van een vuilnisbak eruit snijden, heb het zelf nooit gedaan maar voor kleintjes best een leuk idee. Verder 4 palen en één zeil, of een officiele hooihut(zo'n plastic verplaatsbare)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Slowfeeder mini’s, hooi droog houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:46

Je hebt van die opzetranden voor pallets. Die zie ik nog wel eens voor kleintjes. Wel vastgemaakt aan de pallet en elkaar uiteraard. En daar dan een dakje boven maken.

DubbelFun

Berichten: 88692
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:15

Ninx schreef:
Zij doen best lang met hun hooi. En wanneer het nat wordt eten ze het minder graag, maar het is dan vooral sneller bevattelijk voor schimmels.?
Hoe vaak voer je ze hooi?? Want als dat dagelijks of zelfs om de dag is hoef je niet bang te zijn voor schimmels omdat de voersnelheid gewoon te hoog is. Wel is het zaak om restjes hooi uit de bakken te verwijderen, want die gaan wel schimmelen als ze er te lang liggen.