We stellen niet veel eisen, rijden weinig en alleen recreatief dus zo'n paard zou te vinden moeten zijn. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die meer van hun paard willen dan het paard aankan of om andere redenen een goed tehuis voor hun paard zoeken.
Alleen zijn veel van dat soort paarden al gauw 20 jaar of ouder of er is op een andere manier "iets" mee.
Op zich vind ik de leeftijd en "iets" (waardoor hij bijv. voor de sport niet geschikt is) geen bezwaar, maar om even praktisch te blijven vraag ik me wel af of je met zo'n paard niet binnen de kortste keren voor hoge rekeningen komt te staan. En stel dat het (oudere) paard overlijdt? Wat kost dat eigenlijk?
Dingen waar we met onze eigen kerngezonde paarden van 10 en 4 nog nooit zo bij stilgestaan hebben eigenlijk.
Natuurlijk zijn die risico's er met een jonger paard ook, maar ik denk dat ze met een ouder paard toch groter worden.
Wie heeft er hier ervaring mee en kan me er meer over vertellen?

(is bijna 32). Maar aan de andere kant hoef geen zadel, sjabrakken, peesbeschermes e.d. meer te kopen en te onderhouden. Rijd sinds 2 jaar niet meer op hem dus heb niet veel spullen meer nodig.