Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13811
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:15

De politie bellen????

Yeah right of die langs komen omdat jou kitten gevoerd word :')

BeFunny

Berichten: 10686
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:50

Piekosjj schreef:
meggiemeg schreef:
Denk dat we aardig afdwalen zo met de discussie over lege blikjes, TS snapt het vast nu wel.


Nou inderdaad, dat er lege blikjes staan hoeft toch niet meteen te betekenen dat het een rommeltje is? Wij hebben ook jonge katjes op stal die extra voer krijgen. De blikjes/zakjes leggen we allemaal op een stapeltje ergens op een hoge plank zodat we het allemaal in 1x kunnen recyclen. Geen kat die daar bij komt en ook helemaal geen rommeltje hoor. Alsof iedereen hier een schone, blankende stal heeft :')


Idd. Op paardenvoer maar ook op wortels of ander fruit komen ook ratten af.

Maar wel vind ik het sneu dat het kitten dus op het weiland woont en niet gezellig met TS mee mag naar huis. Het kitten krijgt van ts dus aandacht als ze op de wei is en even niet met haar pony's bezig is. En daarvoor zou ik geen kat willen.

Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:53

Wie weet wil de ongewenste bezoeker het beestje wel een liefdevol tehuis bieden. Tenzij ts het graag zelf wil houden natuurlijk.

meggiemeg

Berichten: 12242
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:55

BeFunny het katje is daar geboren/aanloper, niet dat TS er bewust voor heeft gekozen om daar een kat te gaan houden. Ze zorgt er voor, dat vind ik al heel netjes. Zijn er genoeg die het laten voor wat het is. Bij ons is ook 5 jaar geleden een poes aan komen lopen, was er 1 van de vele van de buren. Deze kat komt ook bij ons niet binnen, we hebben buiten wat plekjes gemaakt waar ze kan zitten, krijgt elke dag eten en dat is het, is het zielig? Weet ik niet, ze weet niet beter/anders.

BeFunny

Berichten: 10686
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:00

meggiemeg schreef:
BeFunny het katje is een aanloper, niet dat TS er bewust voor heeft gekozen om daar een kat te gaan houden. Ze zorgt er voor, dat vind ik al heel netjes. Zijn er genoeg die het laten voor wat het is.



Dat is zo. Dat had ik nog niet gelezen. Maar dan is het wel iets waar een keuze in gemaakt zou moeten worden. Als je er voor kiest om zo'n beestje te houden zul je er ook echt voor moeten zorgen. En dat betekend niet enkel voer neer zetten. Het katje moet geholpen. Zeker als het buiten rond loopt (bij 5maandjes is het diertje geslachtsrijp en katertjes vaak al eerder)Het katje moet ontvlooid en gevaccineerd zeker als het op een weide zit waar ook mogelijk egeltjes komen en bijv ratten. Het is natuurlijk super dat het katje eten krijgt. Maar als ts het katje zelf niet wil houden dan kan ze het beter op laten halen door de dierenambulance bijvoorbeeld dan wordt er een goed huis voor gezocht nadat het gecastreerd is.

Ts bedoeld het goed. Maar de persoon die de weide betreed ook.

Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:03

BeFunny schreef:
meggiemeg schreef:
BeFunny het katje is een aanloper, niet dat TS er bewust voor heeft gekozen om daar een kat te gaan houden. Ze zorgt er voor, dat vind ik al heel netjes. Zijn er genoeg die het laten voor wat het is.



Dat is zo. Dat had ik nog niet gelezen. Maar dan is het wel iets waar een keuze in gemaakt zou moeten worden. Als je er voor kiest om zo'n beestje te houden zul je er ook echt voor moeten zorgen. En dat betekend niet enkel voer neer zetten. Het katje moet geholpen. Zeker als het buiten rond loopt (bij 5maandjes is het diertje geslachtsrijp en katertjes vaak al eerder)Het katje moet ontvlooid en gevaccineerd zeker als het op een weide zit waar ook mogelijk egeltjes komen en bijv ratten. Het is natuurlijk super dat het katje eten krijgt. Maar als ts het katje zelf niet wil houden dan kan ze het beter op laten halen door de dierenambulance bijvoorbeeld dan wordt er een goed huis voor gezocht nadat het gecastreerd is.

Ts bedoeld het goed. Maar de persoon die de weide betreed ook.


Maar wie weet doet ts dat ook allemaal. Dat kunnen wij vanaf hier niet zien.

meggiemeg

Berichten: 12242
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:16

Maar dat weten we allemaal toch helemaal niet wat TS wel en niet doet? Bij ons is de poes van de buren aan komen lopen en die bleef nadat de buren waren verhuisd, ook die heb ik laten helpen want er zijn al genoeg jonge katten. Maar inenten en ontwormen e.d. doe ik niet bij haar. Ben je dan ineens slecht? Er lopen genoeg dieren buiten rond waar niet naar om wordt gekeken die geen warm droog plekje hebben om te schuilen en maar moeten zien of ze een hapje eten hebben die dag.

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:18

ER word hier nogal offtopic gegaan.

Die mensen komen daar ongewenst op het erf, dáár gaat het om.
Vinden die persoon dat er niet goed voor de dieren gezorgd word, of gevaarlijk is. Of wat ook.
Dan belt die de politie maar.

BeFunny

Berichten: 10686
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:21

Wie zegt dat je dan slecht bent?
Mijn hondjes worden ook niet voor alles gevaccineerd. Maar een kitten die hele dag buiten op een wei etc rond loopt zou ik wel ontvlooien en vaccineren. Iig de kitten vaccinaties.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:58

DuoPenotti schreef:
ER word hier nogal offtopic gegaan.

Die mensen komen daar ongewenst op het erf, dáár gaat het om.
Vinden die persoon dat er niet goed voor de dieren gezorgd word, of gevaarlijk is. Of wat ook.
Dan belt die de politie maar.

Dit dus.
Moest ik TS zijn dan eerst een camera ophangen.
En daarna kijken of ik diegene kan betrappen, voor een hartig gesprek onder 4 ogen.

Is het zielig voor de kat, wellicht, maar ts is zo aardig en voert op haar kosten een vreemde kat.
Ik zou ze nu ook niet mee naar huis nemen, maar ofwel kijken of ik iemand vind ervoor, ofwel naar het asiel brengen als gevonden dier. Of de dierenambulance bellen...

Ben er in de loop der jaren nogal allergisch voor geworden dat het tegenwoordig heel normaal is dat men zijn ongewenste dieren maar dumpt.

pillow
Berichten: 7834
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 11:05

Dit katje is niet gedumpt maar daar geboren. En er zijn zat katten die niet in huis komen en toch een prima leven hebben. Maar het gaat TS er om dat er vreemden op haar terrein komen. Wel jammer dat TS niet reageert.

Kim_W

Berichten: 584
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 12:42

Asiel/dierenambulance zou ik niet doen. Asiels zitten vol en komen ze in een hok te zitten. Is ie toch veel beter af in de schuur waar die lekker zn eigen vrijheid heeft en te eten krijgt.

truselientje
Berichten: 943
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 12:50

Geef TS eens ongelijk om niet te reageren, moet je eens kijken waar het topic op uitgedraaid is:

-het zal er wel een tyfusbende zijn als deze bezoeker de blikjes op gaat ruimen
-ze lokt ratten met het afval
-een kitten bij de weide is zielig, want hij krijgt geen aandacht, wordt niet gevaccineerd, ontvlooid, heeft geen onbeperkte brokjes. Geen wonder dat mensen de kat gaan bijvoeren en misschien moet TS de kat zelfs maar afstaan.
enz enz

en dat naar aanleiding van de vraag hoe ze onbekende bezoekers van het terrein kan houden.
Als ik TS was geweest had ik het ook voor gezien gehouden.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 12:53

truselientje schreef:
Geef TS eens ongelijk om niet te reageren, moet je eens kijken waar het topic op uitgedraaid is:

-het zal er wel een tyfusbende zijn als deze bezoeker de blikjes op gaat ruimen
-ze lokt ratten met het afval
-een kitten bij de weide is zielig, want hij krijgt geen aandacht, wordt niet gevaccineerd, ontvlooid, heeft geen onbeperkte brokjes. Geen wonder dat mensen de kat gaan bijvoeren en misschien moet TS de kat zelfs maar afstaan.
enz enz

en dat naar aanleiding van de vraag hoe ze onbekende bezoekers van het terrein kan houden.
Als ik TS was geweest had ik het ook voor gezien gehouden.


_/-\o_

pillow
Berichten: 7834
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:19

xChantal94 schreef:
truselientje schreef:
Geef TS eens ongelijk om niet te reageren, moet je eens kijken waar het topic op uitgedraaid is:

-het zal er wel een tyfusbende zijn als deze bezoeker de blikjes op gaat ruimen
-ze lokt ratten met het afval
-een kitten bij de weide is zielig, want hij krijgt geen aandacht, wordt niet gevaccineerd, ontvlooid, heeft geen onbeperkte brokjes. Geen wonder dat mensen de kat gaan bijvoeren en misschien moet TS de kat zelfs maar afstaan.
enz enz

en dat naar aanleiding van de vraag hoe ze onbekende bezoekers van het terrein kan houden.
Als ik TS was geweest had ik het ook voor gezien gehouden.


_/-\o_

Nou ja er zijn anders wel heel veel tips op de vraag gegeven.

meggiemeg

Berichten: 12242
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 16:01

truselientje schreef:
Geef TS eens ongelijk om niet te reageren, moet je eens kijken waar het topic op uitgedraaid is:

-het zal er wel een tyfusbende zijn als deze bezoeker de blikjes op gaat ruimen
-ze lokt ratten met het afval
-een kitten bij de weide is zielig, want hij krijgt geen aandacht, wordt niet gevaccineerd, ontvlooid, heeft geen onbeperkte brokjes. Geen wonder dat mensen de kat gaan bijvoeren en misschien moet TS de kat zelfs maar afstaan.
enz enz

en dat naar aanleiding van de vraag hoe ze onbekende bezoekers van het terrein kan houden.
Als ik TS was geweest had ik het ook voor gezien gehouden.

Dat is bokt denk ik dan.Er worden bij topics vaak dingen bij gehaald die niet de vraag waren waardoor de eigenlijke vraag helemaal vergeten wordt.
Niet iedereen is even vaak op bokt te vinden of heeft er de tijd voor om meerdere keren per dag aanwezig te zijn en te reageren.

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Re: Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 23:20

Hoe gaat het nu TS?

meggiemeg

Berichten: 12242
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 16:06

Ik was ook benieuwd hoe het nu gaat

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 22:39

Bedankt voor al jullie reacties. :)

Deze week is gelukkig niemand geweest (althans, niet gevoerd..), maar ik ga wel beneden aan de straatkant een extra bordje ophangen met 'verboden toegang' en boven aan de weide van de paarden een bordje met 'niet voeren'.

Ook heb ik in de stal nu een prullenbak staan, waar ik meteen alle blikjes in doe. Heel naïef en onnadenkend van mij, maar ik had er oprecht niet aan gedacht dat hij zich misschien wel kon snijden..

Een graftakkenbende waar ik me voor moet doodschamen is het gelukkig nooit geweest :)), maar sommige reacties hebben me wel laten inzien waaróm het belangrijk is om de lege blikjes echt meteen weg te gooien. Een oprecht gemeend; dank jullie wel daarvoor, ik leer graag!

Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 01:00

Ik hoop dat je bezoeker weg blijft! :)

BeFunny

Berichten: 10686
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 07:17

Steentje schreef:
Bedankt voor al jullie reacties. :)

Deze week is gelukkig niemand geweest (althans, niet gevoerd..), maar ik ga wel beneden aan de straatkant een extra bordje ophangen met 'verboden toegang' en boven aan de weide van de paarden een bordje met 'niet voeren'.

Ook heb ik in de stal nu een prullenbak staan, waar ik meteen alle blikjes in doe. Heel naïef en onnadenkend van mij, maar ik had er oprecht niet aan gedacht dat hij zich misschien wel kon snijden..

Een graftakkenbende waar ik me voor moet doodschamen is het gelukkig nooit geweest :)), maar sommige reacties hebben me wel laten inzien waaróm het belangrijk is om de lege blikjes echt meteen weg te gooien. Een oprecht gemeend; dank jullie wel daarvoor, ik leer graag!


Wat goed.
Ik hoop dat bezoek weg blijft.

pluisje88

Berichten: 8100
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:33

Fijne stalbedekking, Alu lichtgewicht mestvork en een kruiwagen met twee wielen. Bij mij is het uitmesten niet het probleem maar het lopen met een kruiwagen is zwaar en een plank opruiden doe ik al helemaal niet. Ik kiep de kruiwagen leeg en schep het dan bovenop de bult. Dat kan ik beter hebben.

BeFunny

Berichten: 10686
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ongewenst en onbekend bezoek op de weide, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:37

Verkeerd toppic pluisje ;)