Hoe maaien jullie je weide?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Orenda

Hoe maaien jullie je weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 12:42

Ik heb een minitrekker en wil daar iets voor bij kopen zodat ik weiland met hoog gras kan maaien. Het moet dus een apparaat zijn dat door de trekker kan worden aangedreven, en wat (minstens) kniehoog gras aan kan, wat op een hobbelige, onregelmatige weide staat. Wat voor apparaat kan ik daar dan het beste voor zoeken?

Een zitmaaier hebben we ook maar die kan het hobbelige van het weiland niet aan, dus die gebruiken we alleen voor gazon.

janouk

Re: Hoe maaien jullie je weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 12:44

We hebben schapen lopen en samen met de paarden maken onze weilanden kort. We hoeven nooit te maaien

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 12:48

Dat laten wij de loonwerker doen.

We hebben wel een bloter voor de strontplekken en als het gras te lang de winter in gaat en anders gaat verstikken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 12:48

Dan moet je kijken of er achter jouw minitractor een bloter kan. Bloters zijn bedoeld om ruige plekken te maaien.
Als je kniehoog gras wilt maaien om te hooien kan je dat beter uitbesteden. Dat moet je niet met een minitractor willen doen.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:01

Wij hebben een “mini “ klepelmaaier achter de mini traktor. Was even zoeken naar een geschikte achter onze traktor, maar het is gelukt: perfect!
We hebben “avontuurlijk “ terrein en dat ding werkt perfect. Kan echt tegen een stootje en laat een mooi gemaaid beeld achter. Molshopen, takjes, dikke hoge bossen, geen probleem.

Orenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 13:05

SunnyHorse schreef:
Wij hebben een “mini “ klepelmaaier achter de mini traktor. Was even zoeken naar een geschikte achter onze traktor, maar het is gelukt: perfect!
We hebben “avontuurlijk “ terrein en dat ding werkt perfect. Kan echt tegen een stootje en laat een mooi gemaaid beeld achter. Molshopen, takjes, dikke hoge bossen, geen probleem.

Het klinkt alsof ik zoiets zoek! Weet jij nog waar je die van jou hebt gekocht? Of wat is het merk/typenummer zodat ik kan zoeken?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:22

Hier hetzelfde als sunnyhorse, een mini klepelmaaier. Ideaal en kan alles aan! Ik heb m bij bij mijn trekkertje gekocht dus geen idee van merk, maar een dealer van mini trekkers moet je er vast wel aan kunnen helpen. Succes!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:05

[/quote]

Het klinkt alsof ik zoiets zoek! Weet jij nog waar je die van jou hebt gekocht? Of wat is het merk/typenummer zodat ik kan zoeken?[/quote]

Zal het even opzoeken, we hebben het uiteindelijk uit Italië besteld. Mijn man vlooit dat altijd uit. Zal het hem eens vragen en je laten weten.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 23:33