Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meggiemeg schreef:Kosten van de opfok, dat zal enorm verschillen de een of de ander, verder zal je niet zo veel goedkoper uit zijn denk ik, entingen-hoefsmid-ontwormingen zijn er net als bij een volwassen paard. Eventuele castratie. De aanschafprijs zou voor mij niet zo hoog liggen, het is geen veulen waar bewust voor is gefokt, geen papieren. Maar het is net als met alle paarden het is maar wat de gek er voor geeft zeg maar.
Blacky94 schreef:Hoe lang is dat geleden? Want de prijzen zijn, zeker sinds corona, echt wel flink veranderd. Maar ik ken inderdaad ook nog wel de tijd dat je voor 2,5K een leuk rijpaard kocht, en voor 5-6K echt wel meer sportpaard. En inmiddels lijkt het, in vergelijking met de afgelopen 2 jaar, een klein beetje op zijn retour en veulens lijken dit jaar ook niet zo best meer te verkopen. Maar de afgelopen paar jaar was 5K voor een KWPN veulen niet per se veel. En ik heb de afgelopen jaren 3 jarigen goed op de foto en net beleerd ook voor (ruim) 10K weg zien gaan.
Of dit veulen voor 2K veel is of niet is natuurlijk aan jezelf om te beslissen. Maar wellicht een idee om een rondje MP/sporthorses/FB/Bokt te doen om te kijken of je iets soortgelijks kunt vinden zodat je weet wat tegenwoordig gangbare prijzen zijn? Want daar is de afgelopen jaren dus echt wel veel in veranderd.