Rusthuis buitenland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quiche

Rusthuis buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 16:51

Hallo Bokkers,

Voor mijn 20-jarige paard ben ik op zoek naar een rusthuis in het buitenland. Bij voorkeur is dit in de Eifel of de Ardennen, maar het mag eventueel ook wat verder zijn - in Frankrijk bijv. Ik ben op zoek naar een rusthuis dat de volledige verzorging op zich neemt en waar hij in kuddeverband gehouden wordt. Wel wil ik kunnen langs komen.

En niet geheel onbelangrijk: het moet wel een betrouwbaar adres zijn.

Wie o wie weet een fijn plekje? {:}

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:45

Wat heb je nog van eisen? Of hoe zie jij dit voor jou?

Moet hij 's nachts op stal kunnen staan of heb je liever dat hij vrij kan leven met enkele hectares wei en een schuilstal?
Moet het echt een locatie zijn die ruimte voor oudere paarden aanbied als verdienste of is een kudde met verschillende leeftijden bij iemand privé aan huis ook voldoende?
Heeft je paardje (al) gebreken of ouderdomskwaaltjes die extra zorg verwachten?
Welke prijs heb je hiervoor in gedachten? Zie je dit volledig als wanneer je jouw paardje in een manege/privéstal zou stallen? Dus maandelijks bedrag en dan nog bijkomend hoefsmid, veearts...?

office

Re: Rusthuis buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:08

Belmont stables hoor ik wel positieve dingen over .Te vinden op Facebook en ik heb ook gehoord van Jpp ranch die hebben een website.
Ik ben er nooit geweest dus hoe het echt is ..geen idee.Maar je kan altijd gaan kijken natuurlijk.
Maar als je paard iets gaat mankeren dan lijkt het mij fijner om je dier wat dichter bij huis te hebben.Stel dat je paard ingeslapen moet worden dan kun je daar nooit snel naar toe bijvoorbeeld.

Quiche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 21:36

Dank voor jullie reacties!

Ik heb even gekeken, maar Belmont stables kan ik alleen een normale pensionstal vinden. Is het die?

Ik heb het liefst dat hij in een kudde staat, inderdaad enkele (of vele) hectares met schuilmogelijkheden. Het mag ook bij iemand privé zijn, maar het moet dan wel een betrouwbaar adres zijn. Niet dat er nog stiekem mee gereden wordt oid.

Hij is nog helemaal gezond en zonder gebreken.

Ik vind tot €200 een mooie prijs hiervoor. Idealiter zitten hier de smid, jaarlijkse enting en ontworming bij, maar als dat erbij komt is dat ook geen probleem. Het gaat me er vooral om dat ie nog een heerlijke tijd op een fijne plek heeft met vriendjes, alsook waar de kudde stabiel blijft en niet steeds een nieuwe erin en eruit.

Mijn voorkeur voor het buitenland heeft met de ruimtelijkere en misschien meer 'avontuurlijke' weien te maken die ze daar hebben, zoals met bos, hoogteverschil, evt. een beekje oid erin.

Misschien zie ik het ook wel te mooi voor me, maar wellicht bestaat er zo'n plek dus ik dacht ik kan het altijd vragen :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:32

Ik denk dat je eerder aangewezen bent op normale pension of vakantie plekken. Pensionada‘s staan juist meestal niet op „uitdagende“ plekken ivm dagelijkse handelingen en mankementen en in kleinere groepen.
200 euro is erg weinig, dat zijn meer opfok prijzen, daar kun je weinig echt „gepersonaliseert management“ voor verwachten ben ik bang.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:40

De natuurweide van Van der Kruis? Geen buitenland, maar wel echt groot en ik vind het geen standaard wei en voldoet verder wel aan je wensen.