Voerwand of alternatief (?) ervaringen gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akires1

Voerwand of alternatief (?) ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 14:14

Wij gaan binnenkort twee van onze boxen ‘opofferen’, om er één grote inloopstal van te maken.
Onze paarden staan bijna nooit op stal en de inloopstal wordt dan een alternatief voor een schuilstal.
Nu willen we de voorwanden van de boxen vervangen voor een voerwand, zodat daar altijd hooi voor de paarden kan liggen, zonder dat het wordt vertrapt.

Ik hoor graag van jullie wat een goed adres is (in het noorden van het land) om zo’n voerwand te kopen en te laten plaatsen.

Maar misschien hebben jullie ook goede ideeën voor een alternatief voor een voerwand?
Ik hoor het graag!

ruitje

Re: Voerwand of alternatief (?) ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 14:37

Wij zijn fan van alles van Nedlandic, die denken echt mee met jouw situatie en adviseren dan goed. Of die het ook installeren weet ik eerlijk gezegd niet :)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:03

Kijk heel goed welk type voerwand je gaat plaatsen. Op een vorige stalling is een paard met zijn hak vast komen te zitten (was nagenoeg onmogelijk maar is toch gebeurd, misschien met liggen of rollen, ze weten het niet...) en dat bleek na een poosje niet meer goed te komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 17:27

Ik vind idd al die voerwanden erg laag. Leuk als je ponies hebt, maar mijn E eet nu uit een hooibak van 80 cm hoog, dus me dunkt dat een voerwand ook makkelijk zo hoog zo kunnen zijn.
Dat vermindert iig de kans dat er met rollen oid een been in kan komen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 17:32

Geert en Henk Trading leveren door het hele land. Maken alles zelf dus maatwerk is tot op de mm mogelijk. Ik vond het fijne service en een redelijke prijs.

Ik zie hierboven dat Nedlandic genoemd wordt. Ik heb daar een aantal keer dingen besteld (maar geen boxwanden oid dus wellicht gaat dat beter) maar ik vond de service echt waardeloos. Wél heel vriendelijke medewerkers overigens.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 17:37

Heass, rutjes.

Ik vind een voorwand ideaal. Let wel op de ruimte tussen 2 voer openingen. Ze moeten niet met hun hoofd uit t ene gat kunnen en dan via t andere gat terug. Heb je kans op gebroken nekken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 18:07

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vriend heeft er zelf 1 gemaakt van bielzen, steigerbuizen en boven een dikke houten balk.

Ronde gaten in de bielzen geboord waar de buizen in vallen. En in de balk boven zijn de meeste gaten door en door zeg maar, waardoor je de buizen omhoog er uit kunt tillen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 18:29

Gypsy schreef:
[ [url=m/ky9wzn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YGnJZ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn vriend heeft er zelf 1 gemaakt van bielzen, steigerbuizen en boven een dikke houten balk.

Ronde gaten in de bielzen geboord waar de buizen in vallen. En in de balk boven zijn de meeste gaten door en door zeg maar, waardoor je de buizen omhoog er uit kunt tillen.

Deze versie is precies de versie waar Cioccolato voor waarschuwt. Ik ken ook een pony die flinke beschadigingen heeft opgelopen door deze versie. Brandweer moest eraan te pas komen met een flinke slijptol om haar weer te bevrijden.
Ik zou bij zo’n versie om en om een gat open houden en eentje dicht maken.

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 18:59

Bedankt voor jullie reacties tot dusver :)

Ik vind het wel heel mooi gemaakt, Gypsy, maar ik zie inderdaad het gevaar waar voor gewaarschuwd wordt.
Maar dat zou, denk ik, ook hier net zo opgelost kunnen worden, als dat dit bij de bestaande voerwanden wordt opgelost; om en om de buizen veel dichter bij elkaar plaatsen.
Bedankt voor het plaatsen van de foto’s! Ik vind het wel een mooi alternatief.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:16

Je zou inderdaad om en om 1 gat dicht kunnen houden.

Slijptol zal hier niet hoeven, elke buis kun je er zo uitschuiven.

Ik heb ze hier nog nooit zoiets zien proberen maar als je toch nieuw gaat bouwen kun je er inderdaad net zo makkelijk rekening mee houden om 1 gat steeds dicht te houden.