Welke shampoo voor een zwarte pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twirre2006

Welke shampoo voor een zwarte pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 16:18

Binnenkort gaan we met onze pony naar de keuring, helaas is ze erg naar donkerbruin. Ik wil haar natuurlijk zo optimaal mogelijk voorstellen. Er zijn veel black shampoo's verkrijgbaar maar welke werkt echt en doet wat er op het etiket staat. Wie heeft tips.

Onali

Re: Welke shampoo voor een zwarte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:20

Een donkerbruine pony ga je nooit zwart kunnen krijgen door te wassen zonder kleurshampoo.

Je pony is immers niet zwart ;)

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:25

Jouw zwarte pony wordt bruin door de zon. Als je hem zwart wil hebben zou je hem altijd uit de zon moeten houden.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:31

Aan het eind van de zomer zijn de meeste zwarte paarden verkleurd naar bruin. Daar kijken ze niet naar bij een keuring, ze zien echt wel het verschil tussen een zwarte en een bruine.
Ze kijken naar kwaliteit en raseigenschappen.
Netjes gewassen en getoiletteerd voorstellen, en niet bezuinigen op de voorbrenger.

Twirre2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 17:46

De Friese paarden zijn altijd zo mooi zwart op de keuring heb wel eens gehoord dat die geverfd worden . Het gaat hier om een zwarte shetlandpony. Ze kijken zeker wel naar het totaalplaatje en hoop dit jaar op een 1e premie ek het zou mooi zijn als ze dan mooi zwart is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:00

Dan had je je pony onder een deken moeten zetten. Zo houden ze Friese paarden ook zwart.

Zwart verven kan nog, maar erg gezond is dat natuurlijk niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:03

Je hebt zwarte paarden die worden zwartbruin in de zomer in de zon en je hebt ook zwarte paarden die desondanks in de zon staan in zwart blijven. Het stamboek maakt dat lijkt mij niks uit. Ik denk eerder dat ze over bvb de mijne dramatisch zouden doen omdat ze stekelharig vos zijn zoals ze ook de stekelharig zwarte van mijn fokker hebben in geschreven als een roan wegens teveel witte haren voor effen vos. :')

Hier bvb een link naar een zwartbruine Fries dus dat ze die verven of onder dekens zetten is ook lariekoek: https://www.heukerbv.com/training/keuringen-2/

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:25

Jorex schreef:
Je hebt zwarte paarden die worden zwartbruin in de zomer in de zon en je hebt ook zwarte paarden die desondanks in de zon staan in zwart blijven. Het stamboek maakt dat lijkt mij niks uit. Ik denk eerder dat ze over bvb de mijne dramatisch zouden doen omdat ze stekelharig vos zijn zoals ze ook de stekelharig zwarte van mijn fokker hebben in geschreven als een roan wegens teveel witte haren voor effen vos. :')

Hier bvb een link naar een zwartbruine Fries dus dat ze die verven of onder dekens zetten is ook lariekoek: https://www.heukerbv.com/training/keuringen-2/

Is geen lariekoek hoor. Bij veel stallen worden ze geverfd, onder dekens gezet of komen ze zomers gewoon niet buiten (of alleen snachts)
En je hebt inderdaad verschillende tinten zwart. En sommige worden helaas bruin

Nice horses shampoo vind ik wel dat ze echt hun mooie diepe kleur terug kunnen krijgen. Natuurlijk wordt je paard er niet ineens zwart van. Wel zie ik verschil met voor en na
Helaas nu uitverkocht
https://nicehorses.nl/shop/shampoo/nice ... o-500ml-2/

Twirre2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 07:00

Ik had haar inderdaad onder een deken kunnen zetten maar ze heeft een veulen aan de voet en dan vind ik dat geen optie. En haar verven vind ik wel heel ver gaan. De shampoo van nicehorses is een goede tip helaas uitverkocht.