Bedankt Monsera! Zitten zeker dingen in die ik wil gaan gebruiken in de paddock!!
Brainless schreef:Als ik het zo zie dan heb je 6 paarden op 550 m2?
Dat is 2/3 paardenbak... ik persoonlijk vind dat heel weinig ruimte.
Klopt, op zo’n 600 meter, het is niet anders, dit uitbreiden kost alweer een klap met geld en het is niet ons eigen stuk land. Daarnaast staan op het ene stuk 2 paarden, en op het andere stuk 3 a 4. Ze staan dus niet in een groep van 6 paarden.
Voorheen hadden we in onze buitenbak ook 8 paarden in de groep staan en dit ging prima, konden bewegen en vielen elkaar niet lastig. Het is ook maar net hoe je de groep aan elkaar introduceert. In de buitenbak worden nu de bak opgedeeld want Pietje kan niet met Klaas etc. etc. Dat is pas echt krap, dan hebben onze paarden in het nieuwe scenario behoorlijk meer ruimte.
Freyr schreef:Jongens, iedereen roept in het algemeen dat paarden meer naar buiten moeten. Wil TS een mooi stuk extra ruimte creëren, is het nog niet goed. Probeer eens mee te denken ipv enkel kritiek op de kleine ruimte.
TS: missmoet moet je in de rode paddock naar die smallere blinde hoek kijken. Tenzij die paarden normaal doen tegen elkaar. Je zou daar ook iets neer kunnen zetten of een haag van maken. Is een deel verharden oid handig voor de voerplekken?
Je hebt ook op insta iemand die van 1800m2 dacht ik een pp heeft gemaakt. Misschien kan je daar inspiratie op doen?
Bedankt voor je reactie!! Die 2 zijn heel fijn met elkaar, dus dat gaat goed en hebben met een weekendje weg 3 dagen lang met zijn tweeën in 1 stal gestaan
Was overigens niet de bedoeling want er zat een uitlooppaddock aan vast, maar het regende. Verharden heeft niet zo snel onze wens, die twee op de rode paddock hebben wel rubberen matten in stal en een verhard stukje. Een haag oid is sowieso wel een leuk idee!
Ooh weet je toevallig haar instagram naam?