Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Is het onkruid giftig voor paarden? Zo niet zou ik ze eigenlijk laten staan.
Een divers aanbod aan kruiden is zoveel fijner dan eentonig gras.
Mijn weide heeft ook onkruid wat ik niet kende. (Groot kaasjeskruid) Blijkt echter een gezonde soort te zijn. Dus laat ik het staan. Paarden kiezen zelf wel of ze ervan snoepen.
Pas in het najaar haal ik niet opgegeten plantjes weg met de hand en zaai ik kruidengras op de kale plekken.
Hier eten de paarden zelfs van de distels.
xmarliez schreef:Ik heb vorige jaar mijn weiland laten doodspuiten, frezen en opnieuw laten zaaien en het enige onkruid wat ik heb is wat boterbloemen onder de heining waar het niet gespoten is. Wei ligt er super strak bij, veel gras en zonder onkruid. Daarna is het een kwestie van goed bijhouden. Ik zie geen enkele andere mogelijkheid.
Ibbel schreef:Oh, maar je kunt als particulier niet meer aan de bestrijdingsmiddelen komen waar je dit mee kunt doen. Dan zijn je opties wel heel beperkt.
xmarliez schreef:Ik heb vorige jaar mijn weiland laten doodspuiten, frezen en opnieuw laten zaaien en het enige onkruid wat ik heb is wat boterbloemen onder de heining waar het niet gespoten is. Wei ligt er super strak bij, veel gras en zonder onkruid. Daarna is het een kwestie van goed bijhouden. Ik zie geen enkele andere mogelijkheid.
xmarliez schreef:Mijn paarden eten geen onkruid maar gras. En daarnaast hooi wat ook afkomstig is van zulke zelfde weilanden, zonder onkruid. Ze leven nog steeds. Net zoals alles wat vliegt in de lucht, aangezien ik een prachtige tuin heb waar ze heerlijk aan bloempjes en plantjes kunnen snuffelen. Lekker je paard in een wei vol met onkruid zetten die tot op de laatste spriet is kaalgevreten en ze niet anders kunnen dan aan die zuring eten omdat ze anders omkomen van de honger.
Ik heb nergens meer een hekel aan dan van die smerige weilanden vol met onkruid en weinig gras dus ik bel met liefde de loonwerker of hij even wil komen spuiten.
BigOne schreef:Die onderste weide mag groen zijn maar gras? Echt niet. Dat je paard aan het onkruid begint is omdat het gras op is en het onkruid ruim voorhanden. Niet erg maar zeg niet dat hij vrijwillig onkruid eet.