Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Zachtjes en snel met de hoevenkrabber op de kogel tikken aan de zijkant nog weleens helpen, vinden ze irritant en tillen ze het been op. Wel zorgen dat je goed staat. (en niet te hard, lomp doen)
Ik denk ook dat als het paard verder niks mankeert dat hij je een beetje aan het uitproberen is.
Ibbel schreef:In de zwilwrat knijpen. Dat is het enige dat echt áltijd werkt. Als je in de zwilwrat knijpt wek je namelijk een reflex op, en dan móet je paard z'n been optillen omdat je een zenuw beinvloedt. Dat gaat onwillekeurig en kan een paard dus niet tegenhouden.
koend schreef:ALS je paard niet hoefbevangen is waardoor hij pijn heeft aan de voorvoeten en
ALS hij het vooraf wel goed deed zoals je schrijft en
ALS de methode van Onpaard niet werkt,
Dan rammelt hij er gewoon mee, dan is het een kwestie van dominantie.
DubbelFun schreef:Ibbel schreef:In de zwilwrat knijpen. Dat is het enige dat echt áltijd werkt. Als je in de zwilwrat knijpt wek je namelijk een reflex op, en dan móet je paard z'n been optillen omdat je een zenuw beinvloedt. Dat gaat onwillekeurig en kan een paard dus niet tegenhouden.
Dit dus. Nu moet ik wel zeggen dat ik het idee heb dat het beter werkt bij paarden met een kleine/zachte zwilwrat als bij paarden die een enorme grote/keiharde zwilwrat hebben.
koend schreef:ALS je paard niet hoefbevangen is waardoor hij pijn heeft aan de voorvoeten en
Avalanche schreef:koend schreef:ALS je paard niet hoefbevangen is waardoor hij pijn heeft aan de voorvoeten en
Dominantie?
Je realiseert je dat het voor een vluchtdier best heel wat is om zijn voeten te geven (want kan hij niet wegrennen en vluchten)? Een paard zal dat niet doen als ie geen vertrouwen in je heeft. En aangezien TS meerdere problemen heeft met dit paard, denk ik dat het probleem daar zit, niet bij de voeten zelf.
DuoPenotti schreef:Ik knip ze er af met een schaar die is bedoeld voor knippen in pvc vloeren.
Mij God wat een joekels in vergelijking met mijn eerdere paarden.
Maar voor ts.
Staat ineens niet meer stil met opstappen.
Vlucht soms ineens wat weg.
Geeft ineens geen voetjes meer.
Heb je haar al eens laten onderzoeken door een dierenarts?
Avalanche schreef:koend schreef:ALS je paard niet hoefbevangen is waardoor hij pijn heeft aan de voorvoeten en
Dominantie?
Je realiseert je dat het voor een vluchtdier best heel wat is om zijn voeten te geven (want kan hij niet wegrennen en vluchten)? Een paard zal dat niet doen als ie geen vertrouwen in je heeft. En aangezien TS meerdere problemen heeft met dit paard, denk ik dat het probleem daar zit, niet bij de voeten zelf.