Nog even en dan valt het blad weer van de bomen. In onze bak helaas. Tot nu toe gebruik ik een bladblazer op benzine maar dat is erg veel werk. Na het rijden sleep ik de bak want anders gaat het blad in al die kuiltjes zitten. Nu zat ik te denken om iets van Windbreekgaas of worteldoek over de bak te leggen en daar het blad vanaf te blazen. Geen zand mee en blad plakt veel minder. En ik hoef niet meer te slepen na het rijden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zag rollen van 10 meter x 50 meter dus zou ik 2 banen aan elkaar moeten maken. Of heeft iemand andere ideeen?
Ibbel
Geplaatst: 12-08-23 10:59
Weet je hoe zwaar 20 x 50 meter windbreekgaas of worteldoek is? Hoe denk je dat op te rollen iedere keer dat je wilt rijden? En vooral als er ook nog een bui is gevallen en het dus nat is?
Wij hadden dat probleem ook helaas. Gewoon elke dag de bladblazer pakken, wij hadden een grote op 2 wielen die je kon duwen en trekken. En afstemmen met zuslief of met moeders, dat we alle pony' s/ paarden achter elkaar deden, daarna probeerde pap altijd wel te slepen, lukte niet altijd... Maar andere opties waren er niet
Hilary
Geplaatst: 12-08-23 11:19
Ik weet niet hoe groot de bladeren zijn die je wil vangen, maar je kunt ook kijken naar bijv vogelgaas met maaswijdte 1,5x1,5 cm.
Overigens gebruikten wij windbreekgaas om eikels en eikenblad te vangen op de track (track afsluiten en windbreekgaas neerleggen). Die stukken vond ik niet extreem zwaar, maar dat heeft natuurlijk alles met afmetingen te maken. Voor een bak van 20x40 zou je ook stroken van 10x10 kunnen maken, of 11x11 ivm overlap. Dan vouw je de stukken steeds terug voor het rijden. Met bladblazen (want dat zul je wel moeten blijven doen), moet je dan wel de goede kant op blazen, plus na het terugleggen ook bijv stenen op de hoeken / randen om opwaaien te voorkomen (been there, enzo).