Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
viola schreef:Hier hooikoorts patiënt. Ik heb handschoenen aan bij hooi en als het heel erg is toch even een mondkapje als ik het hooi van de balen pak. Maar het allerbeste helpt bij mij de neusspray die ik van de huisarts kreeg. Ik stop mezelf liever niet vol met zooi en vond de allergie tabletten genoeg, maar in corona periode was het toch minder prettig snotterend rond te lopen dat ik wat extra heb gevraagd aan de huisarts. Het is zooi, maar sindsdien nooit meer heftige hooikoorts aanvallen (als ik die neusspray gebruik, wel als ik in het voorjaar nog geen nieuwe heb besteld en het toch zo lang mogelijk probeer uit te stellen)
Baloedebeer schreef:Als de slijmvliezen eenmaal geirriteerd zijn is het ooit lastig dit weer rustig te krijgen. Je ziet dat je dan in langdurige klachten vervalt.
Soms even het lichaam tot rust laten komen en even de irritatiebron uit de weg gaan? Dus kan er iemand anders misschien een dagje voeren.
Ik merk zelf veel verschil in kwaliteit hooi, goed hooi hoeft niet stoffig te zijn..
BillyYasmine schreef:Welke neusspray is dit dat jij gebruikt? Ik ben beniewd, want van die gewone neusspoeling sprays werken niet, alleen die echt straffe neussprays wel... Maar die mag je vaak dan niet langer dan een week gebruiken of je neus is kapot en je wordt er afhankelijk van