Sommige van jullie weten misschien al, dat ik een huis aan het bouwen ben.
[HTT] Oude woning gaat plat voor nieuwbouw
De paardengedeelte is echter nooit overwogen om te veranderen en toch loop ik vaak door de wei en denk “hoe kan ik dit nog beter maken?”
Ik heb al vaak met een pen in de hand op een blad papier zitten staren, maar ik kom niet echt verder.
Daarom dacht ik, laat mij bokt-land om advies vragen. Jullie hebben fantastische ideeën, dus wie weet, komt de “horse paradise” er wel via jullie.
Huidige situatie

Vooraan de woning, links de kennel met uitloop, achteraan rechts de stallen met in het lichtgrijs nog beton vloer. Rechts achter is de grindoprit tot halverwege de bouwgrond, met daar achter de rijbak.
Links is de wei, een stukje vrij om tot aan de schutstal te wandelen en een stro-opslag.
Momenteel staat de trailer altijd op de oprit.
De eerste 5 meter wei, zijn nu als paddock ingericht. Sinds de wolf in de buurt is, komen elke avond de twee paarden en pony op die paddock.
In de winter komen ze ‘s nachts op stal.
Wat is belangrijk voor mij?
- paddock systeem vind ik handig
- trailer moet veilig staan, maar ik rij achteruit de oprit op dus niet teveel bochten
- ergens moeten de pakken voordroog komen
- toegang langs achter aan de schutstal om hooi te brengen
- stro-opslag
- nog een aanhangwagen voor mest moet er ergens staan, makkelijk er op met kruiwagen en aanpikken met de auto

Lucht foto
Rood is de rijbak, zwart de huidige paddock met prikpaaltjes (schutstal en stro opslag staan inderdaad tegen elkaar)
Blauw is de winterwei
En rood kruis is huidig stro opslag, die weg gaat.
Ik dacht al sowieso aan pad met licht van huis-kennel naar de stal
Een mooie houten omheining om stal gedeelte te scheiden van de tuin? Misschien?
Alle ideeën, zo zot dan ook, zijn welkom!!!
Of ook, laat het zo..