Wat zijn juist goede elastiekjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Wat zijn juist goede elastiekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 17:20

Ik heb nu 2 dozen 1 grote en 1 kleine van verschillende merken maar de kwaliteit is echt achteruit gegaan. Bijna 10 minuten zijn ze uit de vlechten gevallen bij beide paarden.

Het maakt niet uit of gewassen is of niet. Ik doe al geen klitspray in. Draai ze goed omheen.

Laatst van stalgenoot waldhausen ofzo gehad. Dus die wil ik wel proberen

Maar nu zit ik met 2 dozen elastiekjes. 1 van de EJ. Ik heb dit nog nooit zo erg gehad.

Zonde van m’n geld..

Wat zijn nog meer goede elastiekjes in wit

Bowo

Re: Wat zijn juist goede elastiekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:29

Ik heb altijd van die brede. Magic Braids van Harry's Horse begon er mee, maar tegenwoordig van veel meer merken te krijgen. Die blijven bij allemaal wel goed zitten.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:36

Ik gebruik ook de bredere elastiekjes, die blijven goed zitten, zelfs bij zwaardere en lange manen.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:41

Die van de welkoop zijn fijn

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:48

Het wisselt idd enorm. Die brede blijven beter heel maar vind ik weer niet zo fijn. Maar de smalle knappen tegenwoordig allemaal binnen no time, ook bij hele smalle vlechtjes. En bruin is schijnbaar ook stomme kleur tegenwoordig, want kan ik in de winkels minder vaak vinden of ze worden wit zodra je ze uitrekt.

Ik had echt hele goede, maar merk was daar al lang vanaf. En nu kan ik dus niks meer vinden en heb ik 3 dozen elastieken die ik niet meer wil gebruiken.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:07

Ik gebruik die van de primark :=

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:10

Van de Welkoop!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:52

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:33

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:55

__Suzanne__ schreef:
Die van de welkoop zijn fijn

Ja deze van het Duitse merk Waldhaus! +:)+

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:38

Ik weet niet waar je ze voor wil gebruiken, maar ik heb tegenwoordig voor mijn tinker van die stoffen haarbandjes van de action. Ik gebruik ze dus niet voor wedstrijd, maar gewoon voor het functionele. Die stoffen bandjes kunnen niet stuk en als ik ze er heel strak om heen doe blijven ze ook goed lang zitten en je kan ze weer hergebruiken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:40

Ik gebruik ook die van de welkoop. Trek ik niet meteen kapot en zijn ook niet in 3 dagen verrot.
Uitglijden doet er hier geen 1.

Varenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:14

Niet te ver vooruit kopen, en dus ook kopen bij een winkel waar ze voldoende omzet hebben. Oude elastiekjes verliezen elasticiteit en knappen snel.
Verder gebruik ik ook met name ‘platte’ elastiekjes. Die knappen toch minder.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:22

Mendi schreef:
Ik weet niet waar je ze voor wil gebruiken, maar ik heb tegenwoordig voor mijn tinker van die stoffen haarbandjes van de action. Ik gebruik ze dus niet voor wedstrijd, maar gewoon voor het functionele. Die stoffen bandjes kunnen niet stuk en als ik ze er heel strak om heen doe blijven ze ook goed lang zitten en je kan ze weer hergebruiken.

Dit inderdaad! Ik gebruik van die kleintjes om de voorpluk te vlechten onder de vliegenkap, ze blijven met gemak een week zitten als het moet +:)+
Heb het idee dat de manen ook minder beschadigen en je kunt ze makkelijker hergebruiken. Zijn er ook nog in verschillende kleuren.
https://www.action.com/nl-nl/p/haarelastiekjes/

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 19:29

Ik heb ooit elastiekjes gehad waar ik echt heel wat jaren plezier van heb gehad.. maar je merkt gewoon dat de elastiekje minder goede kwaliteit zijn.

Van de week maar even langs de welkoop. Ook al ligt die niet echt om de hoek.. ook niet heel ver maar voor alleen elastiekjes is best stukje rijden haha

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:40

Ik vind die platte echt niks. Heb nog 2 emmertjes vol, dus ben er nog wel even zoet mee, want heb ze niet altijd ingevlochten staan.

Die dikkere ronde zijn het fijnst en sterkste.

Voor de staart gebruik ik ook van die bandjes voor mensen. Gewoon zo een koker met bandjes. Alleen bij mn merrie met dunne staart pak ik een elastiekje.

Bij mn vorige ruin met mega dikke manen en staart deed ik 2 elastiekjes. Maar het verschilt natuurlijk. Vlecht je korte manen en is de onderkant ook dik en vol? Of heb je lange manen die wat dunner uitlopen? Maak je veel dunne vlechten of een paar dikke? Vlecht je tot einde of laat je een kwastje hangen?

Ik vlecht tegenwoordig ook niet meer zo strak.