Schoonmaak stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

valentinaz

Schoonmaak stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 14:36

Hoi bokkers.

Wij hebben pas onze stal helemaal schoon gemaakt nu zijn er allemaal witte spikkels te zien op de tralies ook op de randen waar de houten planken inzitten. Kortom op alles wat metaal is.
Ik dacht dat het van de zeep kwam dat die te hardnekkig was, dus bij de volgende stal geen zeep gebruikt en ook hier hetzelfde.
Nu blijkt dat het van de hogedrukreiniger komt. Op de tralies zitten toch wat vogelpoep en vliegenpoepjes. Om alles er gewoon af te wassen heb ik de tijd niet voor. Maar hoe doen jullie dat? En wat kan ik doen aan die beschadiging.
Ik moet nog een 10 boxen doen hoop deze gewoon mooi te kunnen houden Ipv gespikkeld en wit door de hogedruk

Alvast bedankt

Ibbel

Re: Schoonmaak stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:50

Van hogedrukspuiten heb je meer zooi dan profijt. Overigens zie ik na afloop van welke hogedrukspuitactie dan ook eerder modderspatten dan witte spikkels, dus ik vraag me af waarop de conclusie "het is de hogedrukspuit' precies gebaseerd is, en wat die witte spikkels dan precies zouden zijn.

Maar om op je vraag antwoord te geven: ik heb me nog nooit geroepen gevoeld om vogelpoep en vliegenpoep te verwijderen in welke stal dan ook. Goeie grutten, ik heb wel wat beters te doen :)) :+

tiwi1969

Re: Schoonmaak stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:57

Dat witte is oxidatie van gegalvaniseerd staal, dat komt niet door de hogedrukspuit maar door achtergebleven waterdruppels.
Helemaal voorkomen is lastig omdat het ook kan gebeuren als vochtige lucht neerslaat op het koude staal, condens dus.

Hier staat wat meer uitleg
https://rotocoat.nl/verzinken/technisch ... t%20gevolg.