Sinds vandaag worden onze paarden gevoerd met 'eigen hooi' (wij staan op een privé stalling) en daar zit blijkbaar gedroogde mest in...kort droog hooi met platte gedroogde mestballen...is dat wel ok ?
Hier ook wel uit hooibalen mestballen zien vallen, op 1 of andere manier kan een machine die blijkbaar oppikken als er drollen op het land liggen. Tja als het verder mooi hooi is...dan laten ze die mestballen wel liggen neem ik aan.
Sanet
Geplaatst: 07-07-23 06:58
Wel eens met schapenmest gehad. Die hadden blijkbaar op dat weiland gelopen daarvoor. En echt hooipakjes waren het (niet in plastic).
Maar de paarden hebben blijkbaar dit jaar nog gestaan op dat stuk land? En het wordt niet uitgemest en wel gehooid? Qua wormen lijkt me dat niet ideaal.
Dat is idd niet optimaal, normaliter eten paarden in een weiland de grasplekken ook niet meer als er mest ligt. Qua wormen heb je idd meer kans op besmetting, maar als je goed ontwormt zal dat risiko ook minder zijn.
joyce B
Hebben wij ook wel gehad toen we mest hadden uitgereden tussen 1e en 2e snee. Die mest was niet goed verteerd en kwam dus met het hooien weer terug in de pakjes hooi omdat het met harken en oprapen meegeharkt was.
Wij vonden het minderxsmakelijk, maar het was goed uitgedroogd en viel er wel uit met eten.
Ik heb ook hooi van eigen land maar voordat we besloten dat het stuk gehooid ging worden hebben we nog een keer extra gecontroleerd of er nog mest lag. Nog nooit meegemaakt dat ik oude mest in het hooi tegen kwam.
Rivendell
Geplaatst: 16-07-23 21:26
belle_boef schreef:
Hier ook wel eens mestbak het hooi. nooit problemen door gekregen. En zo gedroogd vind ik het niet vies. Ze eten het niet op.
Hier ook wel eens gehad. Ze lieten de droge Mest liggen en hooi aten ze gewoon op