Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ok dat was altijd dag 2 als het dazenseizoen weer begonnen was, maar toch. Ze wist gewoon dat met die deken werd ze met rust gelaten. 1 keer had ik ze zonder staan, nog niet echt dazenseizoen, en ze hadden toch veel last van de dazen. Bleven maar lopen op de wei. Ik kwam met de dekens aangelopen. Ze kwamen beide direct aangelopen, en ik heb de vos haar zebra los opgegooid. Echt nergens vastgemaakt want ik wilde de zwarte ook zo snel mogelijk helpen. De vos bleef prompt staan en ging gras eten. Zo in het kader van ok rust, nu vreten ze mij niet meer, ik kan wel wachten tot vrouwtje de deken dicht maakt. 

Janneke2 schreef:Insectenogen zijn facetogen.
Je zou kunnen zeggen: een insect heeft 2x zoiets als twintig ogen.
En ik heb geen idee hoe een insect denkt, maar als één oog verschillende kleuren laat zien kan dat verwarring geven.
En de diersoort paard heeft ooit uitgevonden dat als je strepen hebt, je minder gebeten wordt: de zebra.
(En misschien geldt het ook wel voor mijn 'panterprintje', al kan het ook aan de knoflook, azijn en het geurscherm liggen.)