Waterbron met betonnen deksel in de weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimddddd

Waterbron met betonnen deksel in de weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-23 11:32

Hoi allemaal,

Ik wil aankomend weekend de paardjes het stukje voor mijn huis laten begrazen. Maar er zit een waterbron op het perceel wat een beetje uitsteekt en voorzien is van een betonnen deksel.

Het lijkt me paardproef maar toch ben ik bang dat er een paard doorheen zakt ofzo. Hoe zet je dit af en heeft er iemand zo'n betonnen deksel in het weiland? Misschien maak ik me zorgen om niks hoor.

Ik dacht zelf aan een hele grote speciekuip met stenen en water ...zodat het gelijk ook een drinkplek wordt en ze misschien minder de neiging hebben erop te gaan staan. Ik heb ze in ieder geval nog nooit met hun voorbenen in de waterbak zien staan.

Iemand ideeen? Of moet ik het afzetten met een hekje toch maar?

superpony

Re: Waterbron met betonnen deksel in de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 11:41

Ligt er een beetje aan. Vind je het uitsteken en evt ook scherp waar ze langs kunnen gaan? Staat er erg veel gras rondom?

Als het een duidelijk punt is en goed afgesloten verder, zou ik het misschien zo laten. Maar bij twijfel afzetten of er iets op zetten, voor zetten?

Een waterbak kan, maar als die leeg is en ze gaan klooien moet je dat wel voorkomen. Zie pony's in de buurt cement bak en als die een keer leeg is blijft die niet op de plek staan.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 11:45

Ik zou het zeker goed afzetten. Je weet niet of de betonnen afdekplaat voorzien is van wapening etc.,

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 11:49

je kan er toch gewoon 4 paaltjes met een lintje eromheen zetten of is dit weer te simpel gedacht

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-23 11:57

Ah thanks voor de ideeen...Ik neig nu toch naar de paaltjes en schrikdraad erop..zo kunnen ze het gras eromheen wel opeten maar er niet op gaan staan. Misschien dat ik er volgend jaar wel een heg omheen zet, maar nog even uitzoeken of er eventueel nog iemand bij moet kunnen dan zouden prikpaaltjes weer makkelijker zijn. Ik heb ook nog wat lagere houten paaltjes die ik zo kan neerzetten dat ze er niet door kunnen,maar dan zou ik even moeten kijken of de grond eromheen te doen is. Ik heb ook nog een grote regenton die als ie vol is daar misschien ook wel de boel kan blokkeren, maar dan moet het eerst eens gaan regenen *\o/* *\o/* Doet regendans
Laatst bijgewerkt door Kimddddd op 08-06-23 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 11:58

Prik paaltjes er omheen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:11

Ik zou het ook afzetten :j Als een paard in volle galop op zo'n tegel stapt dat lijkt me ook niet ideaal, ook al is ie sterk genoeg. Je wil niet dat ze zich eraan stoten of erover uitglijden omdat ie niet te zien is in het gras.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:01

Moet je er wel stroom op zetten. Ik heb echt wel brave en makkelijke paarden, maar als er 6 paaltjes staan met een draadje en er staat nog wat eetbaars, hebben ze zo door dat een draadje niks is.

Misschien zou ik dan even met de bosmaaier er rondom kaal maken. Dan heb je er goed zicht op en is er geen uitnodiging van gras.