Suikerarm, maar eiwitrijk hooi, waar halen jullie het?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Suikerarm, maar eiwitrijk hooi, waar halen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 22:34

In een poging om aan de verschillende voerbehoeftes van onze groep te voldoen zou ik ook graag rijk hooi aan bieden, maar waar vind ik dit?

Haytoyou heeft bijvoorbeeld luzernehooi, wat er heel passend uit ziet, maar zou graag eerst willen kijken of ze het lusten en niet direct een grote baal of 14 kleintjes in huis hebben..

Wat is jullie ervaring met het verkrijgen van dit type hooi? Waar kan ik dit nog meer vinden? Ik heb een balletje op gegooid bij de hooiboer maar ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen.

Zoek dus, onverpakt hooi, laag in suiker, hoog in eiwit :)

Poosje81

Re: Suikerarm, maar eiwitrijk hooi, waar halen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:36

Ik zweer bij luzernehooi! Haal het hier jaarlijks rechtstreeks van het land voor 4 euro per baaltje. Bijna al mijn paarden eten het niet, maar vreten het!
Gewoon weidehooi zit hier laag in suiker en proteïne en naast krachtvoer is de luzerne perfect voor de dragende en zogende merries.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:18

is hier een plaatselijke voerleverancier die mooi zacht hooi met mooi eiwitgehalte had voor mijn oude merrie.
is denk ik toch meest ook een kwestie van laten testen?

je kunt op marktplaats kijken of er zelf een oproepje op zetten met wat je zoekt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:00

Heeft iemand hier misschien nog een tip voor een paar kleine baaltjes luzernehooi? O:) we kunnen het ook ophalen als het enigszins in het midden van het land is

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:09

RianneH schreef:
Haytoyou heeft bijvoorbeeld luzernehooi, wat er heel passend uit ziet, maar zou graag eerst willen kijken of ze het lusten en niet direct een grote baal of 14 kleintjes in huis hebben..

In een webinar geven ze aan ook kleine proef verpakkingen te hebben juist om te testen.
Staat op hun site/shop als ik goed heb opgelet ...

Groet Karin.