pillow schreef:Captain schreef:Laten dekken.
Daarvan weet je zeker dat helpt.
MyWishMax schreef:Merries blijven hengstig worden.
Monikspeper kan helpen, sommige hebben daar genoeg aan, anderen hebben iets anders nodig. Bij monikspeper maakt het niet uit welke variant, als het alleen maar monikspeper is zonder toevoegingen. Dan is het gewoon hetzelfde.
Captain schreef:Laten dekken.
Avalanche schreef:Hoe ouder je merrie wordt hoe heftiger ze hengstig worden. Regumate is een middel wat helpt, monnikspeper helpt ook maar haalt alleen de scherpe randjes eraf.
MyWishMax schreef:Is ook niet mijn ervaring hoor, dat het zoveel heftiger wordt als ze ouder worden. Wel dat het in het voorjaar vaak even heftiger is.
Gewoon met een mild middel beginnen, je kan altijd nog zwaarder als het nodig is. Meteen zwaar geschut in zetten is misschien helemaal niet nodig.
Avalanche schreef:Mijn ervaring wel, vooral de eerste hengstigheden in het voorjaar.
Maar idd, begin met een mild middel, zwaarder kan altijd nog.
Avalanche schreef:Hoe ouder je merrie wordt hoe heftiger ze hengstig worden. Regumate is een middel wat helpt, monnikspeper helpt ook maar haalt alleen de scherpe randjes eraf.
Waidida schreef:Goh hier is de 'ruinfactor' al 7 jaar dezelfde dus daar kan het niet aan liggen. Ze staan ook gewoon met zijn tweetjes dus geen andere paarden.
Ik merkte wel dat het erger was wanneer we bijvoorbeeld op wedstrijd gingen. Dan was ze erg afgeleid.
Ik hoop vooral dat het een 'voorjaarsgeval' is en dat ze niet vanaf nu elke keer zo extreem wordt want dan moet er iets veranderen.
Maar goed volgens mij kan dit ook per paard verschillen.
ikke schreef:Waidida schreef:Goh hier is de 'ruinfactor' al 7 jaar dezelfde dus daar kan het niet aan liggen. Ze staan ook gewoon met zijn tweetjes dus geen andere paarden.
Ik merkte wel dat het erger was wanneer we bijvoorbeeld op wedstrijd gingen. Dan was ze erg afgeleid.
Ik hoop vooral dat het een 'voorjaarsgeval' is en dat ze niet vanaf nu elke keer zo extreem wordt want dan moet er iets veranderen.
Maar goed volgens mij kan dit ook per paard verschillen.
Maar als het nooit echt een ding was en nu is het dat wel, ben ik toch geneigd te denken aan, bijvoorbeeld, cystes. Daarvan is het bekend dat het dit gedrag kan geven.
Waidida schreef:ikke schreef:Maar als het nooit echt een ding was en nu is het dat wel, ben ik toch geneigd te denken aan, bijvoorbeeld, cystes. Daarvan is het bekend dat het dit gedrag kan geven.
Het was wel een ding hoor, maar wel nog rijdbaar. Nu was ze op buitenrit echt stiepelvervelend. Maar de jaren voordien was ze wel gewoon ook heel vaak en vooral veel plassen. Denk niet dat daar het probleem ligt want dan lijkt mij dat ze daar nu nog steeds last van zou hebben en dat heeft ze niet. Het was 2 a 3 dagen dat ze erg moeilijk was. Nu is het ook gewoon weer over
ikke schreef:Als het twee of drie dagen is, zou ik me niet druk maken.
Wellicht helpt het om ze iets meer aan het werk te zetten; aandacht op iets anders richten? Dat werkt bij die van mij heel aardig.
Die was nooit merkbaar hengstig (ja, hele kleine signalen) ook gekocht als: hengstig? Ik heb geen idee hoe dat er bij haar uit ziet. Ik kreeg daar, met moeite, soort van beeld bij totdat er een nieuwe ruin in de groep kwam. Wie haar hengstigheid nog mist is stekeblind en stokdoof!