Accu en schrikdraadapparaat opbergen in weiland, hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Accu en schrikdraadapparaat opbergen in weiland, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 15:01

Goedemiddag bokkers,

Wij gaan een weiland huren vlakbij ons huis, maar net te verweg om een kabel te trekken voor een schrikdraadapparaat op 230V.
Ik heb dus een accu gekocht en schrikdraadapparaat wat ook op een 12V accu aangesloten kan worden. Nu vraag ik mij alleen af hoe jullie dit neerzetten in de wei.
Je hoort namelijk dat ze wel eens gestolen worden, dus in het zicht zetten lijkt me niet handig, en elke dag met een accu slepen naar huis (voor 'snachts) ook niet.
Je hebt tegenwoordig ook van die metalen beschermkasten zag ik, maar wellicht zijn er nog andere ideeen.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

groet,
Marloes

LWDaisy

Re: Accu en schrikdraadapparaat opbergen in weiland, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:06

Ik gebruikte destijds oorspronkelijk het schrikdraadapparaat van de eigenaar van de stal, maar omdat de draden van de weien niet correct onderhouden werden, heb ik mijn wei daar van losgekoppeld. Ik had de laatste wei in het rijtje, dus hoe goed ik mijn draad ook onderhield, leed mijn wei onder het niet-onderhouden van de voorgaande weien in het circuit.

Ik heb toen een accu + zonnepaneel aangeschaft. Accu ingegraven in de grond in een plastic bak, en verstopt onder kunstklimop.