Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Djorf_6 schreef:Hoe groot was die baal hooi? Hier kost 1 grote baal van 450kg 120 euro.
Begrijp ik goed dat jij zelf elke dag binnen en buiten zet?
Djorf_6 schreef:Ik ben benieuwd wat bokkers over hebben voor deze stalling
- Randstand (tussen Amsterdam en Haarlem)
- Onbeperkt onverpakt hooi in slowfeeders
- Hele dagen buiten met nachten op stal (met stro bedekking), in de zomer eventueel nachten ook buiten
- Buiten rijbaan die regelmatig gesleept wordt. In de winter wat nat.
- Droge paddocks met een maatje, zomer beperkt weidegang
- Zelf mesten en binnen en buitenzetten volgens een schema (doordeweeks wordt buitenzetten gedaan). Diensten komen neer op 2x per week
Djorf_6 schreef:De bak krijgt na veel regenval 2 grote plassen waar omheen te rijden is. Dit is meestal met 2 dagen weggetrokken. Paddocks zijn daarintegen echt goed droog!
Laura_ schreef:Deze prijzen.. ik zou in m'n handjes klappen als ik voor zo'n stal maar 250 euro moet neerleggen.
Hier in de randstad, alles zelf regelen. Buiten zetten en voeren volgens schema, 2x pw ongeveer, dus ja ook sochtends voor werk, zelf mesten en alles zelf inkopen. Geen bak en buiten een kleine paddock en verder alleen weiland. (Voor zomer en winter, dus geen sappig grasland in de zomer een hooi bijvoeren dus).. in de wintermaanden tik ik gerust 250 euro af en dan heb ik mijn brokvoer er nog geen eens bijgeteld, mestafvoer, waterverbruik en elektriciteit komt er ook nog bovenop. In de zomer ben ik meestal voor zo'n 150-175 wel klaar, exclusief brok enzo he.
Andere stal in de buurt, 430 pm
Niet zelf mesten en voeren. Winter worden ze 1 uur pdag buiten gezet, in het weekend zelf doen.
Zomers van 7 tot 15 op het weiland. Wel zelf poep scheppen.
Bak en paddock zijn oke.
Vind ik zelf veel geld, maar ik denk dat 350-400 voor jou stal dus redelijk is eigenlijk.
Ineke2 schreef:Ik sta all in, dus zonder diensten, uitmesten, voeren, binnen en buiten zetten word 7 dagen per week gedaan voor 350 euro per maand.
Wij hebben een 40x80 meter buiten bak met een hele goede bodem. Met hele erge regen wel nat zoals overal dan. Zodra het een uur of 4 weer droog is, is hij weer top.
Een overdekte stap / drafmolen waar je paard desgevraagd ook in en uit word gezet / gehaald zonder extra kosten. Ook erg handig tijdens een periode met sneeuw en ijs, kunnen ze toch veilig bewegen.
Weiland en paddocks
Overdekte poets en wasplaats.
Ik sta in Zuid-Holland dus vergelijkbaar met ts denk ik ( ook randstad )
karrij schreef:Joh niet vragen wat een ander er voor neer wil leggen, maar voor jezelf uitzoeken bij welke prijs het uitkan! Mensen die nooit paarden bij huis hebben gehad hebben geen notie wat er allemaal bij komt kijken!
en een kleine tip mijnerzijds, doe een ex voer, hooi, kuilvoer prijs! Heb je ook geen gezeik als de prijzen weer eens stijgen!
Nog een tip, zorg dat je er zelf niet bij in schiet!
Laura_ schreef:Deze prijzen.. ik zou in m'n handjes klappen als ik voor zo'n stal maar 250 euro moet neerleggen.
Hier in de randstad, alles zelf regelen. Buiten zetten en voeren volgens schema, 2x pw ongeveer, dus ja ook sochtends voor werk, zelf mesten en alles zelf inkopen. Geen bak en buiten een kleine paddock en verder alleen weiland. (Voor zomer en winter, dus geen sappig grasland in de zomer een hooi bijvoeren dus).. in de wintermaanden tik ik gerust 250 euro af en dan heb ik mijn brokvoer er nog geen eens bijgeteld, mestafvoer, waterverbruik en elektriciteit komt er ook nog bovenop. In de zomer ben ik meestal voor zo'n 150-175 wel klaar, exclusief brok enzo he.
Andere stal in de buurt, 430 pm
Niet zelf mesten en voeren. Winter worden ze 1 uur pdag buiten gezet, in het weekend zelf doen.
Zomers van 7 tot 15 op het weiland. Wel zelf poep scheppen.
Bak en paddock zijn oke.
Vind ik zelf veel geld, maar ik denk dat 350-400 voor jou stal dus redelijk is eigenlijk.
MissCharlie schreef:Met paddocks van 20x20 zou ik er niet willen staan, dat lijkt me niet paardwaardig.
Mijn pony staat in Gelderland samen met een ander paard op een weiland van zo'n 2-3 hectare met schuilstal en onbeperkt hooi/kuil. Kost 100 euro per maand. We hebben het geluk dat de stalhouder de huur al meer dan 10 jaar niet verhoogd heeft. (we zitten vol trouwens, voordat ik allemaal pb's krijg)