Uiteraard heb ik al flink gezocht op internet en de zoekfunctie gebruikt maar ik kom er nog niet helemaal uit

Mijn vriend en ik hebben vorige week een huis bekeken in de buurt van Emmen. Eigenlijk is het huis helemaal naar wens, het perceel is circa 4000m2 (40mx100m). Er is ongeveer 3200m2 beschikbaar om eventueel paarden op te zetten maar het is veengrond. Mijn vriend is helemaal enthousiast en wil graag een bod doen maar ik twijfel heel erg vanwege de grondsoort. Aan de korte zijde ligt wel een sloot die nu droog staat maar het heeft dan ook al een tijd niet echt geregend. Ook staan er flink wat bomen langs de lange zijde (waaronder eiken en esdoorns...)
Dat er flink geïnvesteerd moet worden om er in de winter paarden op te kunnen zetten is mij inmiddels duidelijk maar zou dit haalbaar zijn of blijft het altijd wel te nat in de winter?
Wat ik zou willen:
- Ongeveer 100m track met paddock roosters
- Een Longeercirkel (gedraineerd? Roosters?) die onderdeel is van de track
- Op den duur een rijbak (enkel gedraineerd of eb en vloed?) waar bij voorkeur de paarden niet in staan, hooguit soms een paar uurtjes zodat ze wat extra ruimte hebben
- stukje weide waar ze in de zomer/als het droog is af en toe op kunnen
Het zou gaan om twee, hooguit drie paarden. Is dit haalbaar en waar zou ik qua kosten ongeveer rekening mee moeten houden voor het totaalplaatje? Ik heb gezocht naar loonwerkers daar in de buurt om na te vragen maar dat levert nog weinig op. Op maps is te zien dat er meer mensen in de straat een rijbak hebben maar ik kan er helaas niet fysiek langs gaan om bij mensen aan te bellen en mijn vragen te stellen (het is 2,5 uur rijden enkele reis en we moeten maandag al een bod uitbrengen