Sinds eind oktober staan de paarden bij ons aan huis

Wij beschikken over 4 ruime paddocks en 4 ruime weides.
Wij voeren kleine balen (wat rijker) hooi waar vaak +/- 10 plakken in zitten van +/- 2 kg.
Zowel in de paddock als in de stal krijgen zij dit in hooinetten aangeboden.
Schema winter - Paddock
06.45 uur - op stal 1 plak hooi met 4 voor de vorm zodat zij niet met een geheel lege maag aan de brok beginnen
07.00 uur - naar de paddock - 1 plak hooi (2kg) en krachtvoer
13.00 uur - 0,5 plak hooi (1kg)
15.00 uur - ik geef ze vaak een snackje (1 plak hooi met 4)
17.00 uur - naar binnen 1 plak hooi (2kg) en krachtvoer
22.00 uur - 1,5 tot 2 plak hooi (3,5 tot 4 kg.. in ieder geval volle lading voor de nacht)
Nu komt de zomer eraan en zijn we begonnen met het opbouwen van het gras, we zijn begonnen met aan de hand grazen naar 10 minuten, 20 minuten, 30 minuten etc. op het land. Met deze kleine hoeveelheden gras heb ik niets aangepast op het hooi. Maar nu zijn we inmiddels op 2 uur grazen (gras is vol en hoog) tussen de middag en ben ik het even kwijt wat ik moet doen met de hoeveelheid hooi.
3 paarden zijn écht aan de volle kant en mogen echt niet dikker, wat minder zou zelfs niet erg zijn!

en 1 is perfect, is ook nog wat in de groei dus die kan het goed hebben maar hoeft ook niet dikker.
Paarden lopen allemaal dagelijks, maar geen zware trainingen.
2 tal paarden krijgen een handje brok voor het idee
2 andere 500 gr per voerbeurt, dus 1kg per dag.
Hoe zouden jullie het voerschema nu indelen, helaas kan ik niet veel schuiven met de huidige tijden, al hoewel deze volgens mij ook prima zijn!
07.00 uur paddock
13.00 uur weide
En dan....
Alvast bedankt voor het meedenken!