Ik vind weinig inspiratie op internet maar misschien zijn er mensen met voorbeelden van een houten ‘vastzetpaal’? Liefst met horizontaal stuk om er twee naast elkaar te kunnen zetten.
Het eerste plan was om een gegalvaniseerd exemplaar te zetten maar is toch wel prijzig. Ik wil eerst ook andere alternatieven bekijken.
Bijkomend punt is dat ik ze wil kunnen vastzetten op het verharde stuk voor de inloopstal, in de paddock. Waarschijnlijk dat hij dus ook als krabpaal gaat dienen..
Dan kom je inderdaad bij bielzen uit. Krabpaal kun je ook maken met borstels van een bezem duwen ze net iets minder hard. Scheelt weer op het materiaal wat je gebruikt.
Kalea
Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-23 13:33
DubbelFun schreef:
Kun je niet gewoon een ring aan de inloopstalmuur maken ??
Alleen de opening van de stal komt uit in de paddock, de stal zelf grenst aan onze tuin. Wil ze graag in de paddock kunnen vastzetten.
Hout kan altijd splinteren denk aan bijten schoppen etc. Een stalen constructie met borstels is veiliger. Je kunt er ook voor kiezen ze vast te zetten buiten de weide en wat te krabben in de weide.
ellepel
Geplaatst: 25-05-23 07:48
welnee die bielzen splinteren niet hoor, die staan er bij ins al jaren,worden elke dag gebruikt en geen splinters. wel dat de bezems die er op zitten op een gegeven moment kapot gaan,dus dat is wel iets om op te letten