wat vinden jullie van dit paard ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 15:26

Afbeelding

en deze dan gelderse merrie ongeveer 10 jaar 172 hoog
Laatst bijgewerkt door Tassie78 op 06-03-04 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:29

Stuk beter dan de eerst, niet mijn type maar ja.

Waar wil je het paard voor gaan gebruiken?

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 15:31

voor te rijden Haha! onder het zadel

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:32

deze merrie is idd al een stuk beter,staat ook wel iets voordeliger met haar hoofd wat lager.
dr benen zijn correct,ze heeft een redelijk mooie rug(sterk)alleen als ik de hals/schoft/rug verbinding bekijk,denk ik dat ze zich wel heel vast kan gaan zetten...
en dat is niet fijn voor de ruiter,maar ook absoluut niet voor het paard!

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:35

Ze heeft in ieder geval een vriendelijke uitstraling, wel wat zwaar gebouwd maar het is en blijft een gelder natuurlijk. Als je echt stevig wilt gaan dressuren zou ik voor een ander type paard gaan maar voor recreatie en een beetje dressuur lijkt me me een prima paard.

Maarja, zo vanaf een foto kun je natuurlijk niet echt oordelen, dus als je het echt wilt weten moet je heel bokt meenemen naar het paard Tong uitsteken

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:38

je heb ook mooie geldersen hor!deze 2 zijn wel van het ouderwetse type.
ik heb een gelder gehad die ze in het rijpaard-gedeelte hebben opgenomen,dus wat nou "het is en blijft een gelder".

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 15:39

hahah nee hoor vraag t gewoon omdat ik d,r voorbenen een beetje maf vind staan Haha! net of ze O benen heeft Verward maar ik zoek een paardje voor de recreatie

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:41

ze staat idd banketstaaf met dr rechtervoorbeen.
maar als je goed kijkt staat ze daarmee gewoon "buiten"het lichaam.
een gelderse is bij uitstek geschikt voor recreatie...heerlijke paarden!

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:43

timilon schreef:
je heb ook mooie geldersen hor!deze 2 zijn wel van het ouderwetse type.
ik heb een gelder gehad die ze in het rijpaard-gedeelte hebben opgenomen,dus wat nou "het is en blijft een gelder".


Hoho, ik heb niets negatiefs over Gelders gezegd hoor... Ik zou er alleen zelf geen kopen, vandaar dat ik ook zei dat het niet mijn type paard is.
En wat ik ook een beetje bedoel is dat het geen paarden zijn die een rank hoofd hebben, smal gebouwd zijn en lange benen hebben. Dat is nou eenmaal zo, daar is niets mis mee, als je zo'n type paard wil.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:45

een gelderse kan wel degelijk slank gebouwd zijn,je moet ze alleen zoeken.zoals ik al zei zijn dit 2 paarden van het oudere type.
kijk naar mariena,is toch niet zo'n zwaargebouwde lompe gelderse,toch?
jammer dat ik geen foto heb van die van mezelf,is echt een mooi groot paard dat hoog op zn benen staat.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:46

Ik vind het 3x niks! Dikke achterbenen, lijkt franse stand voor.(is toch als ze staan als een koe.)

Ziet er wel lief uit.
Laatst bijgewerkt door Malabarista op 06-03-04 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:47

neej,als je quarters hebt(of iets dergelijks)dan zijn geldersen idd heel wat anders:D

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:52

timilon schreef:
een gelderse kan wel degelijk slank gebouwd zijn,je moet ze alleen zoeken.zoals ik al zei zijn dit 2 paarden van het oudere type.
kijk naar mariena,is toch niet zo'n zwaargebouwde lompe gelderse,toch?
jammer dat ik geen foto heb van die van mezelf,is echt een mooi groot paard dat hoog op zn benen staat.


Waar kan ik Mariena zien dan?

Maarja, jij je zin hoor, laat ik dan anders zeggen: het blijft een OUDERWETS TYPE gelder.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:57

Oh ik had het nog over die eerste Haha!

Deze 10 jarige lijkt hol in de knieën te staan en een beetje ingesnoerd.
En die achterbenen...

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 16:08

Malabarista schreef:
Oh ik had het nog over die eerste Haha!

Deze 10 jarige lijkt hol in de knieën te staan en een beetje ingesnoerd.
En die achterbenen...



leg eens uit ingesnoerd hol in de knieen? wat betekend dat ? Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:35

Jammer dat de foto een beetje ongelukkig genomen is.
Maar voor zover ik het kan zien, lijkt het me een leuk paard !
Redelijk correct gebouwd (de benen vind ik moeilijk te beoordelen vanwege de wat ongelukkig genomen foto), degelijk type, flinke stokmaat, lekker robuust; ik denk dat het wel een paard is wat aan je wensen zou kunnen voldoen.

Het paard heeft ook een gemoedelijke uitstraling, zo op het eerste gezicht lijkt het me een type "goedzak" (maar schijn kan bedriegen, houd daar rekening mee Knipoog).
Mooie leeftijd ook: kan al flink wat ervaring opgedaan hebben, maar normaal gesproken kun je er ook nog jaren mee vooruit.

Mocht je overwegen om het paard te kopen dan is een keuring door de DA altijd aan te raden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:12

Oscar schreef:
Jammer dat de foto een beetje ongelukkig genomen is.
Maar voor zover ik het kan zien, lijkt het me een leuk paard !
Redelijk correct gebouwd (de benen vind ik moeilijk te beoordelen vanwege de wat ongelukkig genomen foto), degelijk type, flinke stokmaat, lekker robuust; ik denk dat het wel een paard is wat aan je wensen zou kunnen voldoen.

Het paard heeft ook een gemoedelijke uitstraling, zo op het eerste gezicht lijkt het me een type "goedzak" (maar schijn kan bedriegen, houd daar rekening mee Knipoog).
Mooie leeftijd ook: kan al flink wat ervaring opgedaan hebben, maar normaal gesproken kun je er ook nog jaren mee vooruit.

Mocht je overwegen om het paard te kopen dan is een keuring door de DA altijd aan te raden.


ben het hier helemaal mee eens! Aan de hand van een foto kan je natuurlijk niet zien of de stand van die achterbenen zo raar lijkt of dat ze altijd zo raar staat. laat haar gewoon keuren door een DA, denk er gewoon goed over na en zorg ervoor dat je haar een (paar) keer kan proberen! weet je ook gelijk of ze een heethoofd is (zo ziet ze er idd niet uit).

Succes!! OK dan!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:58

Eerlijk gezegt zou ik ze beiden laten schieten Haha!

Heb wel mooiere gezien maar ja, bij de tweede zou ik misschien nog kijken voor ik mijn eind oordeel vel Tong uitsteken

Maar de eerste vind ik *redenen zijn al opgenoemt* buitengewoon leluk Bloos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:04

Sily schreef:
Heb wel mooiere gezien maar ja, bij de tweede zou ik misschien nog kijken voor ik mijn eind oordeel vel Tong uitsteken


Ik denk dat het voor Udinae erg belangrijk is dat het paard aansluit bij het gebruiksdoel.
Recreatief rijden plus een paard dat voldoende gewicht (ca. 120 kg.) kan dragen.
Als je dan een paard vindt wat degelijk gebouwd is en een fijn en rustig karakter heeft (dat is natuurlijk nog even afwachten of dat werkelijk zo is Knipoog), voldoet het al voor een flink eind aan het gebruiksdoel.
Met dit type paard zul je waarschijnlijk niet spetteren op Grand-Prix niveau, maar niet iedereen heeft de ambitie om dat te bereiken Knipoog

Tsja, en over smaak valt natuurlijk niet te twisten.
Het is best een uitgesproken type paard, en ik kan me voorstellen als je hart bij een hoogbenige athleet ligt, dat het dan even slikken is *LOL*
Persoonlijk vind ik het best een aardig paard om te zien, maar ik val dan ook op de wat degelijkere types (bij paarden dan Haha!).

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:07

Oscar schreef:
Ik denk dat het voor Udinae erg belangrijk is dat het paard aansluit bij het gebruiksdoel.
Recreatief rijden plus een paard dat voldoende gewicht (ca. 120 kg.) kan dragen.
Als je dan een paard vindt wat degelijk gebouwd is en een fijn en rustig karakter heeft (dat is natuurlijk nog even afwachten of dat werkelijk zo is Knipoog), voldoet het al voor een flink eind aan het gebruiksdoel.
Met dit type paard zul je waarschijnlijk niet spetteren op Grand-Prix niveau, maar niet iedereen heeft de ambitie om dat te bereiken Knipoog

Tsja, en over smaak valt natuurlijk niet te twisten.
Het is best een uitgesproken type paard, en ik kan me voorstellen als je hart bij een hoogbenige athleet ligt, dat het dan even slikken is *LOL*
Persoonlijk vind ik het best een aardig paard om te zien, maar ik val dan ook op de wat degelijkere types (bij paarden dan Haha!).


Om eerst genoemde reden zou ik idd wel gaan kijken, maar om eerlijk te zijn zou ik dan toch voor zo'n onwijs ruige tinker gaan die ze verleden keer had neergezet Haha!

Maar je hebt wel gelijk hoor, het zou mij ook best kunnen gebeuren dat ik met heel iets anders thuis kom *een haflinger bv Schijnheilig * dan waar ik oorsprongelijk naar op zoek was omdat die beter bij mij past *gewicht, doel enz.*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:07

deze is idd stukken beter gebouwd
idd staat ze wel wat ongelukkig met haar benen
en wat iemand zei, ze heeft een ingesnoerde pijp... maar dat zou geen negatief koopadvies zijn, is minder mooi, maar paard heeft er verder geen last van
qua beweging kan een ingesnoerde pijp wat belemmering geven
maar lijkt me in dit geval geen enkel probleem
verder vind ik het een ouderwets type, maar toch niet echt lelijk
zeker voor de recreatie lijkt het me een leuk paard !

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:12

ik zou voor de 2e kiezen!is niet mijn type maar die 2e ziet er gewoon gezond uit!
wat is de vraagprijs?en dan voornamelijk voor de 1e!!ben ik wel benieuwd naar!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:12

Die ruin wil ik het niet eens over hebben... Niet mooi...
Die merrie is al een stuk beter, maar nog niet mooi. Staat inderdaad niet zo mooi op haar benen. Komt ook omdat ik niet van dit type paard houd.. Vind ze niet in harmonie gebouwd, korte benen en dan zo'n gigantisch lijf...
Maar als recratiepaard zal ze wel goed zijn.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:34

Hey....die eerste heb ik ook ergens op internet zien staan.
Er staat, als het goed is, bij de foto dat de rug erg zwak lijkt maar dat dit niet zo is,Toch?

Die tweede vindt ik leuker.

Je bent echt op zoek naar een Gelderse?
Of is het toeval dat je 2 x een gelders paard op de foto leuk vindt?

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:36

Dat eerste paard... ik sluit me bij de anderen aan, ik zou de gok echt niet wagen, tis een groot paard dus moet veel kunnen dragen,maar de rus ziet er echt naar uit alsof ie dus niks kan dragen of jarenlang met 2 gewichten van 100kg aan z'n deken heeft moeten sjouwen dag in dag uit.
Wel lief hoofie jah!
Die merrie, daar ben ik meer voor, die rug ziet er ok uit, alleen darechtervoorbeen lijkt zo raar.... maja, dat kan optisch bedrog zijn