We worden bij ons op stal geteisterd door muggen. Geen idee wat het is, maar ze zijn groter dan normale muggen en ze laten echt gemene plekken achter. De paarden, ondanks een vliegendeken willen alleen maar graag naar binnen.
Slim als ik was heb ik vorig jaar na de vele zwarte vliegen vliegenvallen gekocht en opgehangen maar dit is ook super vervelend. Ze worden lekgeprikt. Ik wou heel even wat met m’n paard doen gisteravond maar ze was zo afgeleid door die ellendige beesten dat dat ook niks werd.
Ik heb rapide vliegenspray, veerust en equi protecta (die hele ranzige) geprobeerd maar dat helpt allemaal niet. Dat is natuurlijk ook meer voor vliegen en dazen bedoeld. Welke spray helpt er tegen muggen? Liefst een beetje betaalbaar of iets wat lang werkt. Ik heb drie paarden staan die de hele dag buiten staan en waar ik alleen savonds ben. In de ochtend worden ze de stal uitgelaten door mensen die zelf niks met paarden hebben dus het moet niet te veel werk zijn.
Mocht het helpen dan mag het iets gekocht’s zijn of zelf gemaakt, als het maar helpt