Sky_As schreef:wat je dus "minimaal" moet berekenen:
- huurkosten wei (delen door 2 in dit geval) en is dit incl. water?
- jaarlijkse onderhoud wei (dus evt. doorzaaien/bemesten etc)
- mestafvoer
- hoeveelheid hooikosten (ervan uitgaan dat je het jaarrond hooi bij moet voeren)
- reparatiekosten omheining/ overige materialen
- je hebt het over vlas, dus zit er een stal bij, dus die kosten
+ je vraagt een bepaald bedrag, daar wordt dan natuurlijk ook iets voor verwacht vanuit de huurder uit.
Hoe doe je het als jullie uiteindelijk niet door 1 deur kunnen? Wie heeft het meeste "recht" om dan uiteindelijk te blijven.
Wat doe je als ze ineens besluiten niet meer te betalen (dek je dit van te voren in door te zeggen, als je niet betaald wordt je per direct eraf gezet, of wacht je het allemaal af)
en dan moet je nog kijken of je zelf bijv. ook nog 1 of 2 euro per dag wilt rekenen voor het werk wat jij er mee hebt....
best dus even een rekensommetje, maar wel belangrijk om te maken, en dan niet te vergeten de overige afspraken.
Dus:
voor dit bedrag wordt dit-dit-en dit- geregeld. erbuiten vallen: dit-dit-en dit
als er iets kapot gemaakt wordt van hoge waarde is die en die verantwoordelijk.
hoe regel je het als jij iets met je Welsh wil gaan doen en die van haar flipt helemaal als hij alleen achterblijft etc....
best wel wat dingetjes om goed af te spreken (want dat is het vooral, zorg dat de communicatie goed en duidelijk is, en dat alle partijen weten wat er van ze verwacht wordt, en wat ze kunnen verwachten)
Super bedankt voor dit duidelijke overzicht! En de tips voor de communicatie! Ik zou sws een contractje opstellen zodat ik zeker iets achter de hand heb in geval van schade etc.
Poekkie schreef:Ook zeker de tip om een waarborg te vragen.
Als er dan niet betaald wordt heb je toch een maandje buffer want alle kosten en zorgen lopen natuurlijk door

Dit is ook een super idee! Dankjewel!
En ik weet hoeveel werk het is en beetje een controlefreak geworden met de jaren door slechte ervaringen met andere mensen die voor de paarden moeten zorgen. Dus ik zou zeker wel de taken willen verdelen maar het vertrouwen moet eerst een beetje gewonnen worden
. Want het is natuurlijk fijn om op iemand te kunnen rekenen