Springmateriaal verven ideeen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Springmateriaal verven ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 16:25

Bokkers help!!

Ik ben inspiratie loos :+ kan we wat verzinnen maar wellicht hebben jullie nog veel leukere ideeen :D

Ik heb 6 balken en een plank die wel een fris kleurtje kunnen gebruiken (zijn nu gewoon wit)

Ik, beetje autistisch als ik ben, wil de balken zo verven qua kleuren dat ik 3 of 2 hindernissen ervan kan maken zonder dat het opvalt :')

1 eis, géén roze :Y) daar ligt al een set van 3 balken van op stal en aangezien die niet van mijzelf zijn kan ik die niet meenemen in het verven haha

Voorbeeldjes die ik heb gevonden;
Als eerst, let niet of de fransman die wil kijke of zn paard dóór de hindernis kan ipv erover, gaat mij om de kleuren

Ik zou dan zelf 2 balken wit blauw, 2 balken wit groen en de andere 2 dan wit met blauw en groen.

Maar welk kleurtje dan de plank…
Afbeelding

Of zoiets; en dan 2 balken wit oranje, 2 balken wit groen en 2 balken wit met oranje en groen.
En dan op de plank wortels verven :+
Afbeelding

Maar brand maar los! Wellicht komen jullie met nog veel leukere ideeen!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:05

Iets om over na te denken misschien, hoeveel potten verf wil je aanschaffen, verf is niet goedkoop, dus ik zou het niet te bont maken. Of je moet de verf nog ergens anders voor kunnen gebruiken oid.
Verder geen tips, ik heb destijds gewoon gekozen voor een kleur die in de aanbieding stond, en dan gewoon 1 kleur met wit (wit hadden we nog staan) gecombineerd

DubbelFun

Re: Springmateriaal verven ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:19

Voor de veiligheid van jezelf is het handig om kleuren te nemen die je paard kan zien :)
Zij zien blauw, geel, wit en grauw (als in groen en rood; dit kunnen ze slecht van elkaar onderscheiden).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:28

Je moet gewoon primaire kleuren kopen dan kun je mengen.
Ik had zelf met stipjes, lichtblauw met paars.
En regenboog is mooi en zuurstok!
Ik heb een paar voorbeelden gezocht. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:32

Koeien balken! Schijten ze voor in de broek dus top om te oefenen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:02

Om te zien hoe hoog ze springen of hoe goed de ruiter bij een 180 graden draai blijft zitten :+

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:51

Haha geweldig }:0 _O-

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:53

Ik ben momenteel naar nieuw springmateriaal aan het kijken,
wat ik me afvraag :o is het nu echt goedkoper om je balken zelf aan te schaffen + te verven?

De afgewerkte balk kost tussen de € 22 en € 25.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:11

Beemsterkaas schreef:
wat ik me afvraag :o is het nu echt goedkoper om je balken zelf aan te schaffen + te verven?

Ik heb zelf een iets smallere geïmpregneerde balk bij de houthandel vandaan en dat was wel goedkoper, moet je wel de punt eraf zagen.
Ben er blij mee want ze zijn daardoor ook wat handzamer en verder werken ze hetzelfde.
Je hoeft ze niet te verven omdat ze geïmpregneerd zijn, is wel leuk en bij de action of euroshop koop je prima verf.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:13

Ok bedankt voor je reactie!
Misschien alsnog het overwegen waard.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 21:14

Beemsterkaas schreef:

Tja met dat soort bedragen (mist je de zelfde diameter koopt) zou ik ze voor die kleine marge lekker geverfd en al kopen. Ik ben nu al huiverig voor de hoeveelheid werk die ik me op mn hals ga halen zeg maar :+

Maar goed de mijne zijn wit maar hebben voor het behoud van het hout nu echt wel een lik verf nodig. Dan maar gelijk een kleurtje erop zeg maar :+

Horselover, super leuk idee!! Niet helemaal wat ik in gedachte heb maar stiekem ga ik het idee wel onthouden :')

Faelynn, ik zat zelf te denken aan echt maar 3 kleuren (wit en 2 kleuren) dat vind ik budget technisch idee wel genoeg

Mirandamalik, ik vind 3 bussen verf voor buiten qua kosten wel mooi zat :+ hoe leuk het idee ook is!

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:19

De hoeveelheid werk is inderdaad wel een dingetje :P met 2 jonge kinderen is dat misschien net te ambitieus.

Heb verder zelf geen tips voor je TS, ik houd nog steeds het meest van oldskool 2-kleurige balken :o
zeker geen golfjes / stipjes / streepjes :+ omdat je al roze-wit hebt op stal, vind ik oranje-wit, geel-wit, lichtblauw-wit, lichtgroen-wit,.. wel vrolijk staan :)

Ben wel benieuwd wat je ervan gaat maken! *-:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:47

DubbelFun schreef:
Voor de veiligheid van jezelf is het handig om kleuren te nemen die je paard kan zien :)
Zij zien blauw, geel, wit en grauw (als in groen en rood; dit kunnen ze slecht van elkaar onderscheiden).

Bwa die van mij springt totaal niet graag over geel/oranje balken die weigert hij ook het meest. Maar springt wel heel goed over bruine (niet geschilderde) balken.

En de zwart-witte springt hij ook zonder problemen. Hieronder doe ik ook een zwarte plank met groene strepen.

De blauwe balken vond hij in begin eng en weigerde hij ook vaak dan.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 21:54

Kleuren en of ze er bang voor zijn vind ik niet zo heel interessant. Op concours ziet ie als goed is toch de meest heftige kleur combi’s.

Daardoor wil ik ook graag af van de saaie witte balken, allerlei kleurtjes is alleen maar goed om te oefenen om op een dag een echt springpaard te worden O:)

Ik ben momenteel bezig met een onderzet bak van pool noodles…. Als iets heftig is qua kleur is die het wel :+ (dit idee)

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:07

Die pool noodles vind ik geweldig.

M'n vriendin op stal gebruikt die om een extra gekleurde "balk" te hebben als grondbalk onder een hindernis.

Mijn paard keek er echter niet van op :+

Wij hebben ook hindernissen met hekjes opzij. Da's ook wel leuk want dat gaan ze op parcours ook tegenkomen uiteindelijk.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:11

DubbelFun schreef:
Om te zien hoe hoog ze springen of hoe goed de ruiter bij een 180 graden draai blijft zitten :+

Beide! Ze hebben hier in de regio een hindernis op wedstrijd met koeien. Daar hebben er in het begin echt een vracht op geweigerd

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:12

Deze kleuren hebben wij dus oa

Bruin met klein beetje wit (en oranje-groene als grondbalk, deze springt hij niet graag als ik die als hindernis gebruik).
Afbeelding

Zwart-wit met zwarte plank en groene strepen
Afbeelding

En bij deze foto ook nog de blauw-zwarte en de middelste 2x een oranje-groene die dus wel vaak geweigerd wordt

Afbeelding

Er ligt nog een blauwwitte aan de kant en een rood-witte ook. Die heb ik nog niet gebruikt. De hekjes ook nog niet gebruikt omdat mijn paard ook nog maar net van dit jaar leert springen

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 21:52

Ok ik ga voor deze combi, lekker makkelijk en mooi met elkaar te combineren. De plank gaat in een ruit patroon met blauw groen afgewisseld.

Afbeelding

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:55

Mooi hoor!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:16

Dat is een leuke keuze

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:51

DubbelFun schreef:

Goh ik verkoop al 25 jaar hindernis materiaal maar niemand heeft me nou definitief kunnen zeggen welke kleur een paard goed/slecht ziet. Zelfs een hoogleraar diergedrag niet.
Ik heb meer het vermoeden dat het aan de ruiter ligt.
Op concours weigert het paard ik noem maar op een blauw witte hindernis om welke reden dan ook.
De volgende keer denkt de ruiter goh een blauw witte hindernis daar had ik de vorige keer ook een weigering op en prompt gaat het paard in de remmen.