het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7687
Geregistreerd: 06-11-05

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:35

Als ze oud genoeg is en minimaal een jaar leuk op de manege rijdt gaan we daar eens voor kijken haha

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:43

2 rijden is niet gelukt, 1 wel. Bij de buren waren ze met de hijskraan bezig om hun omheining te maken en er kwamen oude tractoren met een rammelende kar voorbij en ze bleef heel braaf. Met de Spanjaard was dat anders gegaan. Erna half uurtje buiten uitgestapt.
Zometeen door naar een communie feest, niet echt veel zin in eigenlijk

DubbelFun

Berichten: 88817
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:46

Ik had iets willen doen met Boon, maar de buurbak was natter dan gedacht, dus maar eens goed gepoetst en even het gras op.

boemel

Berichten: 8492
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:12

Wat schattig Horsii.

Ha ha Belker nu zie ik het pas.

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:25

Hier schijnt de zon heerlijk, maar de paddock/wei is nog zeiknat.

Hope is nu 322 dagen drachtig en ik hoop dat ze haar baby nog even binnen houdt met die nattigheid.

Lastig LN, brave fijne te rijden ponys zijn inderdaad belachelijk duur.

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:28

horsii schreef:
Ln, slim zonder dochter kijken. Ben benieuwd.
Prijzen zijn belachelijk.

Darrling, rare boer.. fijn nu beide thuis.

Wat schattig belker.

Dais, wat vervelend. Hopelijk snel minder rugpijn.

Hier alles drijfnat. Rondje buiten gedaan.
[ [url=m/L8BJrO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0r5dUG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HaeaCH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze draak van bijna 2,5 vraagt nu al om een eigen pony.

[ [url=m/WnYdcv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja die man is echt raar... moest de shetlander er weghalen omdat ze te dik werd doordat hij het graasmasker bleef afdoen. Maar de prijs verlagen? Nee hoor, want was mijn eigen fout dat ik haar daar weghaalde :j

DubbelFun

Berichten: 88817
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:45

Maar je bent er nu weg en hebt je eigen stekje :)

Hier wilde Jasmijn niet eten. Boon liep ook weg van de ene bak. Dus een andere baal open gemaakt en die at Boon wel meteen. Die rook ook duidelijk beter. Maar Jasmijn wilde nog steeds niet. Hapje gras ging er wel in, dus ze kan de pot op :)
Ik mocht ook gewoon aan haar buik/flanken zitten/kloppen, dus ook geen pijn in het buikje, wel een dikke bult vlak achter haar voorbenen, die blijkbaar erg jeukte. Boon had ook al vervelende vliegjes rond de uier en navel zitten. Voor de ogen kun je een masker op doen, maar daaronder doe je weinig aan.

Belker

Berichten: 15357
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:48

DubbelFun schreef:
Maar je bent er nu weg en hebt je eigen stekje :)

Hier wilde Jasmijn niet eten. Boon liep ook weg van de ene bak. Dus een andere baal open gemaakt en die at Boon wel meteen. Die rook ook duidelijk beter. Maar Jasmijn wilde nog steeds niet. Hapje gras ging er wel in, dus ze kan de pot op :)
Ik mocht ook gewoon aan haar buik/flanken zitten/kloppen, dus ook geen pijn in het buikje, wel een dikke bult vlak achter haar voorbenen, die blijkbaar erg jeukte. Boon had ook al vervelende vliegjes rond de uier en navel zitten. Voor de ogen kun je een masker op doen, maar daaronder doe je weinig aan.

DF je hebt vliegendekems met uierbescherming.
Ik gebruik dit dagelijks. Ik smeer uier en buiknaad hier dagelijks mee in en er komen nog geen vliegen.

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:48

Beller, smeer je dan iets?
Zo ja wil ik heel graag weten wat.
Twix word ook helemaal gek van de vliegjes momenteel. Uierbeschermer voor onder de eczeemdeken heb ik gekocht maar die had ze met 3 dagen compleet doormidden.
Dus iedere tip is weer welkom!

Belker

Berichten: 15357
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:59


DubbelFun

Berichten: 88817
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:07

Ik heb iets dergelijks nog staan, eens kijken hoe dat heet.

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:23


Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:32

Dais_ schreef:
Hier hebben we ook weer 8mm gehad vannacht. De eendjes zwemmen weer over de track. Die blijven hier wonen, ik weet het zeker. Ze hebben het hier veel te goed naar hun zin :')


Darliiing, wat fijn dat ze weer herenigd zijn. Dat waren tranen van geluk dus <3 *\o/*


Ja echt tranen van geluk!! Zo blij dat mijn schatjes weer aan huis staan en ik ze weer elke dag kan zien! <3

Vandaag ook onze eerste les (grondwerk en rijles) gehad op onze eigen weide! Toch een heel verschil. Hier lijkt hij ineens zoveel rustiger dan op de andere weide, waarschijnlijk werd hij daar ook feller afgeleid door de andere paarden ;p

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:34

Belker schreef:
Wat fijn Darling, niks mooier dan zo samen. Geniet ze.

Ik had ook een geniet momentje vanmorgen
[ Video ]


Nee inderdaad, niets zo mooi als ze samen zien genieten op de weide! <3
Vandaag ook onze eerste rij en grondles gehad op de nieuwe weide. En war een verschil! Veel rustiger, minder afgeleid,... zalig gewoon! <3

DubbelFun

Berichten: 88817
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:44


Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:55

Ondanks mijn afspraak voor morgen is de pony al verkocht.
hij had geen haast, morgen was prima want anders ging ik vandaag kijken en dan nu toch apje dat verkocht is

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:00

Lynn_Nikita schreef:
Ondanks mijn afspraak voor morgen is de pony al verkocht.
hij had geen haast, morgen was prima want anders ging ik vandaag kijken en dan nu toch apje dat verkocht is


Ach typisch, hier ook al paar keer meegemaakt... Dan maak je een afspraak om te gaan kijken, krijg je de dag ervoor of zelfs maar een uurtje of 2 ervoor een berichtje dat het paardje al weg is :evaw:

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:03

Daarom ben ik blij dat mijn dochter er nog niet vanaf wist en ik eerst alleen ga kijken

horsii

Berichten: 7687
Geregistreerd: 06-11-05

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:09

Heel irritant..

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:39

Balen LN!

boemel

Berichten: 8492
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 23:23

Teleurstellend LN.

Dais_

Berichten: 4046
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 07:35

Inderdaad slim dat je dochter nog van niks wist. Steeds die teleurstellingen. Wel jammer dat de pony al verkocht is. Wie weet wat er nog op jullie pad komt :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:06

ja ik heb een oproepje gedaan. Wil ook niet te ver reizen, te vaak meegemaakt bij mijzelf of tijdens bezichtigen met vrienden dat je 2 uur in de auto zit, daar komt en paard kreupel is, veel te groot of klein terwijl een maat in de adv stond etc etc.
ik heb nu geen haast, dus kan iets kritischer zijn.
ik ga eerste keer zelf kijken en als ik dan blij wordt van de pony neem ik mijn dochter pas mee. Kinderen vinden alles leuk en zijn nog eerder teleurgesteld, dat ik mijzelkf en haar dat niet aan wil doen.

Dus.... voor diegene die toevallig iets weten, D of E maat, niet te groen maar ook niet stokoud, braaf en betrouwbaar in omgang en met rijden, gewoon wat in de bak rondrijden en lekker het bos in max 4000-. Is moelijker zoeken dan als ik bv 10.000 te besteden had maar een pony duurder dan mijn auto krijg ik hier thuis niet geregeld. Vind ik het ook niet waard eerlijk gezegd

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:29

Kijken of de vogels blij worden van het overschot aan paardenhaar hier:

Afbeelding


Ik weet zo 1 2 3 niks LN maar zal eraan denken mocht ik wat tegen komen of horen!

DubbelFun

Berichten: 88817
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:40

@karin: leuk gevonden zo :)
Echt goede kinderponies zijn moeilijk te vinden en vaak duur.

De paarden hier vinden het nieuwe hooi niet zo lekker ;( Dit is de eerste keer dat ik dit van deze hooiboer meemaak. Ze eten het met lange tanden en lopen van bak naar bak om te kijken of het echt nog hetzelfde hooi is. Vorige baal halverwege weer ingepakt en opzij gezet en nu met een nieuwe baal hetzelfde. Jasmijn stopt zelfs helemaal met eten en gaat de graskantjes millimeteren.

Dus ik een plukje 'vies' hooi over het hek gegooid (ruiken, wroeten, klein hapje... béh...) Daarna een plukje vorig hooi er naast gegooid (neus er in en eten..) Boon stond bij een hooibak verderop in de paddock, ziet Jasmijn eten en komt er meteen aan en gaat van het oude hooi mee staan eten.
Duidelijker kun je het niet hebben :)

Nu zit ik met de vraag wat is er dan mee... het ruikt niet verkeerd (als in vies), maar ook niet naar lekker hooi, het stoft niet, struktuur is goed (grof en fijn gemixed) ???
Gewoon een kwestie van 'je went er maar aan' ??

Ik heb ooit eerder een dergelijke reactie meegemaakt en dat bleek hooi te zijn wat naast een lelieveld was gehooid en gezien het vele gifspuiten lijkt me dat niet echt gezond voor paarden al zul je misschien niet direkt er lichamelijk iets van merken.