het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:04

@marjan: heftig als ze zo uit kan vallen.

Charaz

Berichten: 24328
Geregistreerd: 12-04-02

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:09

Ik ben er ook weer bij!

Voor ons nog precies 2 maanden tot we de sleutel krijgen van ons plekje met de paarden aan huis, het grote aftellen kan beginnen : D

Fijn om het verhard te hebben Marjan maar kan me voorstellen dat je nu gesloopt bent

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:18

Deel 9 alweer!

Hier vandaag nog tot half 7 mooi weer geweest, dus de kleine kon even lekker op het gras. Wachten is nu op veulen nr 2, dan kunnen ze lekker samen spelen :D
Afbeelding

Charaz

Berichten: 24328
Geregistreerd: 12-04-02

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:22

Wat een dotje Lotte!

Dais_

Berichten: 4044
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:22

MarjanB schreef:
Dank je!!

Ik ben te druk geweest van t weekend dus ik lees alleen ff mee, nu helemaal naar de klote :') iets met dit..

Pad naar stal aangelegd
[ [url=m/JqvPrd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JA1qxo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hjFJXp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tuin vlak gemaakt voor gras zaaien en een border aangelegd.
[ [url=m/hnaN1K.jpg]Afbeelding[/url] ]



Gisteren ben ik juist bezig geweest dit soort roosters weg te halen. Bij de aanleg van de rijbak waren er een paar aan de kant gelegd, maar het is onmogelijk om ze handmatig op te tillen zonder dat je baarmoeder op de grond ligt, dus ik heb samen met mijn vader gisteren die roosters in 4 staan slijpen en toen konden we ze pas tillen. Ze zijn wel heel degelijk :j
Wat gemeen van Amy om je vriend zo te bijten ;( Hoe komt ze daar nou bij :=

@Maartje, wat goed! Je stuurt er al mee rond alsof het heel normaal is *\o/* En gelijk in een setje <3

@Donja, wat een schatje <3

Ik wil dit jaar ook mijn merries laten dekken, maar ik heb ineens weer keuze stress over welke hengst ik ga kiezen. Ik ben er nog niet over uit :')

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:40

bijna altijd in setje haha. We hebben veel aan aan de hand gewerkt, dat geeft dus echt een hele fijne basis merk ik nu!

Wat een schatje Donna! <3

Belker

Berichten: 15337
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:41


Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:57

Ik ben er ook weer bij en hoop wat actiever te gaan reageren.

Wij hebben de heuvel twee weken terug een upgrade gegeven en nu ingezaaid. Wachten op alle mooie bloemetjes.

Afbeelding

Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:12

Leuk een nieuw topic!

Welkom nieuwelingen *\o/*

@Danuah, mooie heuvel!
@Dais, ik moest keihard lachen om je baarmoeder opmerking, klotste zo mn drinken over mezelf heen _O-

Heb de offerte van Dirks Fourage terug. Best prijzig :=
Misschien gewoon verwend met mn huidige prijs of het is zo duur omdat ik kleinere opslag heb :=

Tijn8
Berichten: 511
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:51

Ik doe ook graag mee.
Heb een 21 jarige gepensioneerde KWPN ruin , een 8 jarige KWPN sportmerrie en een 21 jarige shet aan huis.

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:13

Wat mooi Danuah!

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:28

Mooi Danuah!

Verder zag ik een superlief veulentje, een braaf "groen" paardje en een stoere Belker voorbij komen.

Bijten is niet grappig Marjan en al helemaal niet bij iemand die toch al niet zoveel met paarden heeft.

Ik was vandaag op mijn oude pensionstal, omdat de dochter van mijn vriend daar op een pony mocht rijden.
Gezellig even bijgekletst met oud stalgenootjes.

Daarna heb ik haar voor de eerste keer even op Tess laten rijden. Tess verslikte zich bijna van de schrik dat er zomaar een kind op dr rug zat. Phoe die was pittig.

Ze hebben een paar rondjes gedraafd aan de longeerlijn. Vond Tess uiteindelijk wel mooi met een kind op dr rug, dus ze ging veel te hard. De pret was snel over, ze moesten stoppen van mij. Wil het meisjegraag heel houden en Tess ook :D

Daarna met mn vriend samen een lekker ontspannen staprit gemaakt met de Friesjes.

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:56

Mooie heuvel.

Hier een lekker dagje buiten vandaag.
Gevel van het huis en de dakgoten schoon gemaakt.
Daarna lekker de beestjes doen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo trots op mijn paard en die kleine die haar in stal steeds beter rond stuurt. En paard doet het allemaal maar braaf. Zet echt geen stap verkeerd, ook niet teveel.

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:20

Gezellig rijden met de kinderen!
Heb jij er nu 2 sets beugels aan hangen BB?

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:32

Spoiler:
Maartje_M schreef:
Gezellig rijden met de kinderen!
Heb jij er nu 2 sets beugels aan hangen BB?


Klopt. Ik had geen zin om de mijne eraf te halen. Dus deze er voor nu overheen gedaan. Was minder werk. Eerder had ik zo’n pannenkoeken zadel maar die mag niet meer mooi en ze werd er te groot voor.
Ik heb nog een barebackpad pad waar de kinderen beugels aanzaten maar die wilde ik laatst zelf gebruiken maar daar zitten van die kleine ringen aan dus best martelen om die beugelriemen van mij door heen te krijgen. Zo hadden we een makkelijke oplossing. Mijn beugels vast geknoopt zodat ze niet in de buik klapperen.
En na het rijden de kinderbeugels er weer af gedaan.

joyce83

Berichten: 5222
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 07:41

Slimme oplossing Belle_boef.

Hier in het weekend ook lekker gereden, helaas de les moeten annuleren omdat er precies 1 dikke bui zou komen en dan wel precies op het moment van de les..... volgens buienradar dus. Maar goed je moet dan op een gegeven moment een keuze maken voor wel of niet te annuleren. Achteraf was het precies goed gegaan als we ook echt op tijd waren gestart.
Als ik eenmaal weer erop zit heb ik echt wel het gevoel dat er nog veel te verbeteren is, als ze gewoon haar rondje loopt zegt maar. Maar heb liever dat gevoel dan dat ik op een eng kijkerig paardje zit :+

Deze week weer veel regen voorspeld..... hopelijk gaat het mee vallen en kunnen we tussendoor toch nog droog de beestenboel verzorgen.

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:45

Slimme oplossing!

Ik lig nog in bed (de kinderen mogen voor 8 uur niet naar beneden en ik vind dat een goed excuus om zelf ook te blijven liggen :+ ) maar ik hoor echt alleen maar regen buiten -O-

Lynn_Nikita

Berichten: 25498
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:47

Hier ook alleen maar blauwe pieken met de regenapp. Ook de paarden kiezen ervoor om binnen te blijven staan. Alles staat open maar ze keken mij net aan alsof ik gek was.

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:12

Ja bah, het is echt heel vies weer buiten.
Ik heb Diekke gelukkig gisteren al de regendeken op gedaan.

Bij Tess ben ik gestopt met dekens. Ze heeft oprecht een hekel aan dekens. En ze is blijkbaar scheef in haar lijf, want echt alle dekens liggen na 5 minuten scheef, wat resulteert in een keer of 5 per dag de deken weer recht trekken, waar ze iedere keer weer stress van krijgt.

Ook zij kan gewoon binnen staan en binnen is hooi.
Dus, Tess staat buiten en heeft het koud.
:(

Belker

Berichten: 15337
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:33

Hier gisteren ook regendekens opgelegd. Net met motregen kunnen mesten. Ik mag straks zelf naar de fysio. Altijd fijn.

Getup

Berichten: 8306
Geregistreerd: 27-01-07

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:58

Ik leg er niets meer op. Het is vrij warm

Heb hier bucas dekens. De ene ligt altijd recht op Savana, de andere moet ik af en toe weer even rechttrekken. Ligt aan de deken.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 09:13

Ik heb ze hier ook maar op stal laten staan met hooi, dus die vermaken zich wel. De afvoer van het staldak zat iets verstopt, dus die meteen maar even doorgeprikt.

Wat een schattig veulen <3

@boemel: wat voor binnenkant heb je in je dekens??
Ik heb altijd nylon en weliswaar trekt dat ook wel scheef, maar ook heel makkelijk weer recht omdat het zo glad is.

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 09:27

DubbelFun,
Ik heb 4 dekens voor haar die scheeftrekken en doordat ze van dekenmaat 175cm naar 195cm gegaan is.

Binnenkant variërend van nylon, katoen, fleece. Ze heeft echt zo'n enorme hekel aan dekens en ook aan het rechttrekken ervan, dat alles wat met een deken te maken heeft haar stress geeft.

Zelfs jassen die een geluid maken als van een deken maken haar boos.
Als ik Diekke een deken om doe, dan loopt Tess ook boos weg.

Ik weet de oorzaak. Mijn vriend heeft 4 jaar geleden 1x haar deken te lomp opgedaan. Sindsdien is het een probleem.

Ze laat het wel toe hoor. Zelfs als ze losstaat. Maar haar oren gaan in dr nek, ze gooit haar hoofd omhoog, begint met haar staart te zwiepen en ze gaat als ze heel boos is in de lucht staan happen. Bij voorkeur 10cm van mijn oor af :(

Een zadeldekje daarintegen is geen enkel probleem. Aangezien Tess semi met pensioen is, mag ze nu dekenloos door het leven.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:00

Dat zijn wel hele duidelijke tekenen van 'no' .
Maar dan met ze ook niet 'zeuren' als ze eens nat wordt :)

Dat doet me weer denken aan de eerste keer dat ik Boon een deken op wilde doen; die ging er in galop vandoor :)
Nu houd ik haar de deken voor het hoofd en -zelfs als ze staat te eten- steekt ze haar hoofd door de opening (ik maak de voorkant nooit los).

Om 12 uur komt hier de smid, ben benieuwd of het dan droog is. Al kunnen we wel altijd nog in de tent gaan staan :)

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:14

Hier alleen Elevada met regendeken. Die is net weer een beetje op gewicht dus die houden we droog en warm