het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dais_

Berichten: 4039
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:24

Wel makkelijk zo! Net speelgoed voor volwassenen vind ik het altijd, groot materieel. Scheelt wel veel werk daarom! Ziet er ook uit als een mooie opbrengst :j

Hertenluisvlieg hebben wij de eerste zomer gehad nadat het tarwe naast ons perceel werd afgereden. Nu staat er dit jaar weer tarwe dus ik ben er nu wel alert op dat ze er dan weer kunnen zijn. Ze zijn echt heel taai, niet dood te krijgen! Ik pakte ze met ducttape, anders kreeg ik ze niet te pakken. Mijn paarden vonden het ook helemaal prima dat ik steeds met ducttape op ze stond te plakken :')

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:25

Boys and their toys :)
Wel handig om alles in 1x kwijt te zijn.

@manzano: ik zit ook op de Veluwe, dus het kan per plek erg verschillen.

Mest is weer geruimd, paarden zijn ondertussen naar de schuiltent vertrokken en ik heb iets luchtigs aan gedaan :D . Ik had een t-shirt top die ik eigenlijk nooit droeg omdat ik hem zo lang vond. Stuk er af geknipt en nu is het een 'zie-navel-net-niet' lengte. Heerlijk om mee te wapperen :+

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:52

Haha ja ik heb ook een rol ducttape klaar liggen.
Mijn ruinen reageren er gelukkig niet op. Dat scheelt enorm. Ben alleen wel wat zenuwachtig om een dag naar kantoor te gaan en merrie achter te laten.

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:14

Die ductape doet me denken aan een YT filmpje waarin een smid een onwillig niet-meewerkend paard een streep ductape over de neus plakt zodat ze de smid met rust laat :+

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:15

Mijn smid zegt dat dat niet werkt. :+

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:44

Ik heb het nooit geprobeerd, maar het lijkt me ook een onzinverhaal :)

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:48

Oh die ken ik dan weer niet :=

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:51

Lastige kwesties schuilstallen en wel of niet buiten etc. Zelf ben ik van mening dat wolfwerend raster niet zaligmakend is. Er zijn heel veel voorbeelden waarin wolven met gemak over de hoogte van deze hekken heenkomen. Maarja daar waar ik woon staat in directe omgeving echt alles binnen savonds… en mensen met schapen hebben die in de zomer vaak op de dijk staan een paar km verderop. Met dat in gedachten en mijn open stallen denk ik zeker wel na over hoe je dat meer antiwolf kan maken. Mijn paddock omheining is aan een kant 1,40m combi vaste omheining van hout en stroom. 1 zijde van 2m en een stuk ‘slechts’ 1,20m.

Heb vorig jaar op een klein stuk na het hele erf omheind met laurier van 1,60m hoog wat 40cm p/j groeit. Nu hebben ze het een beetje lastig gehad afgelopen maanden dus verwacht niet dat ze dit jaar al 2m halen. Moet nog 20 meter aanplanten en dat gaan we in september nog doen. Maar ik heb zeker wel de intentie om deze heg flink hoog te laten worden. En daarmee hoop ik dat die ook wat bescherming zal bieden :Y) . Heb aan de binnenkant van de heg trouwens nog vaste omheining van 1m gaas en daarna nog een vaste omheining met stroom draad. Is nu band 3 laags. De helft op 1,40m en de andere helft op 1m-1,20m.

En ergens zou ik misschien wel luiken in de stallen willen installeren, zodat het s avonds dicht kan. Maar aan de andere kant staat mij dat ook heel erg tegen. Vind het juist zo prettig dat ze wat meer loopruimte hebben met het buitendeel erbij.

100% wolfdicht ga je het niet krijgen. Maar ik denk wel dat je ze kan ontmoedigen om in je wei/ op het erf te komen door het lastiger voor ze te maken.

En wat er in Italië gebeurd is inderdaad wel een ding. Alleen proberen ze dit heel erg af te schuiven op hybriden en wilde honden… beetje jammer. In Roemenië en Rusland zijn trouwens ook meerdere mensen aangevallen. Maarja daar hoor je nooit wat over. Arme gedeeltes hè…

Er is iemand bezig met wob verzoeken mbt onderzoek naar hybriden in NL verkrijgen. Maar dat proces is zo te lezen niet heel makkelijk. Wordt erg in tegengewerkt.

Overigens zou ik ook niet terug deinzen om het hele (stal)gereedschap arsenaal in te zetten om die dingen van het erf te krijgen mochten ze er lopen en heterdaad betrapt worden :') .

Lang verhaal kort: ik ga er niet op wachten dat mijn Shetlander of jonkies worden gegrepen. Betekent overigens niet dat ik al die broodje aap verhalen met wolvenrasters en wolven doen niets-blabla voor zoete koek aan neem.

Hertenluisvliegen zijn hier gelukkig niet en dazen ook bijna niet. Hoewel Rosegold wel echt een enorme steek plek heeft sinds eergisteren. Die kan bijna alleen maar van een daas zijn. Wel veel gewone muggen. (Die we hier overigens neefjes noemen :+ ). Sterkte voor degenen die er ellende mee hebben. Kan mij trouwens niet zo goed voorstellen wat je met die ductape doet? Plakken ze daar dan aan vast dat je ze van het paard af trekt ofzo?

@duopennoti handig dat groot materiaal!

@dubbelfun dat filmpje kwam ik vanochtend op tiktok tegen! :+


Dames aan het relaxen:

Afbeelding

Verder hier lekker aan het klussen in de hitte. Gisteren eindelijk de waterleidingen vervangen. Donderdag waarschijnlijk laatste leiding werk op orde maken en dan is alle elektra en leidingwerk gereed. Dan kunnen we eindelijk met afwerken beginnen. Ik kan echt niet wachten tot ik weer thuis kan douchen. Inmiddels al 3 weken aangewezen op douches bij anderen. Wat het een hele onderneming maakt. Met dit weer overweeg ik de tuinslang _O-

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:51


Lynn_Nikita

Berichten: 25489
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:08

DuoPenotti schreef:
Mijn smid zegt dat dat niet werkt. :+



Ooit geprobeerd bij een andere behandeling en die merrie bleef wel echt met d'r neus bezig en minder met ons

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:10

Het zal per paard verschillen, maar iig waard om het eens te proberen.

Belker

Berichten: 15329
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:14

Mooi groot materiaal DP, fijn dat het binnen is.
Hier ook al dazen gespot, helaas. Die andere nog niet maar kan ook aan mijn observatievermogen liggen. Ook heel veel muggen, helaas.

Wolvenwerend, ik denk nog steeds. Ga aan beide kanten niet mee in hysterie maar denk wel na wat haalbaar is. Ze lopen aan de andere kant van het kanaal en daar lopen nog steefds schapen in de wei.

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:27

Het is niet binnen, het is weg :D

Wolfwerend is een utopie, maar je kan het ze idd wat moeilijker maken dan bij de buurman zeg maar.

Dais_

Berichten: 4039
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:37

Ontmoediginsbeleid voeren snap ik, maar alles wolfproof krijgen is haast onmogelijk en niet te betalen.
En ik denk echt dat ze overal bij kunnen als ze zouden willen.


Hier zijn nog geen wolven dus de paarden staan nog 24/7 buiten en ik hoop dat dat nog heel lang mogelijk blijft. We wonen echt in een punt dus ik verwacht niet als eerste verrast te worden door wolven, tenzij ze kunnen zwemmen en spontaan de westerschelde oversteken, maar dat lijkt me sterk :)

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 17:55

Bijzonder dat van die tape. Misschien eens kijken of dat ook werkt met scheren :=

Lynn_Nikita

Berichten: 25489
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:30

manzano schreef:
Bijzonder dat van die tape. Misschien eens kijken of dat ook werkt met scheren :=


Wat vaker ook goed werkt zij de potjes horslyxs
als je paard dat lekker vind kun je ze ook goed afleiden daarmee. Met merries opvoelen gebruikte wij die vaker en Joyce gebruikte die laatst bij de smid

MarjanB

Berichten: 16493
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:56

Blij dat die beesten niet hier zitten… dacht wel dat paarden er aan kunnen wennen.

Hooinetten vullen is hier wel wat ingewikkeld op het moment :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is zo stout! Mocht niet in m’n benen klimmen _O-

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:57

Whaha die kop _O-

Belker

Berichten: 15329
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 20:05

Ookh heerlijk, die rode <3 Ik hou van rode katten.

Balko

Berichten: 1138
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 20:15

Whahahahahaha wat een lekker bekkie Marjan!

@Stephanie, tuinslang is nu niks mis mee hahaha!
Mooie foto van de twee slaapkoppen
Hier ook weinig last van dazen, al had een van de dames vandaag wel last van veel steekplekken. Geen idee van welk beest.
Moet de dazenval nog neerzetten.

Wolf is gisteren dichtbij gespot… in Epe, brrrrr…..
Maargoed ook hier verwacht ik ze niet zomaar en ze komen veel eten tegen onderweg.
Alles potdicht houden vind ik ook niet paardwaardig dus het is maar zo.

Hier vandaag ook een knappe foto van Tijgetje <3
Afbeelding

En kregen we de shoot foto’s van de pony’s binnen
Afbeelding

Ennnnnnn heb ik genoten van dit uitzicht
Afbeelding

Verder ga ik komende week verder met omheining zetten zodat ik de paarden kan gaan verweiden. Want dat is heftig nodig!

Karin_deB

Berichten: 8261
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:27

Aaah wat een dotjes Marjan <3

@Balko, heerlijke foto's! Zwembad was wel lekker dit weekend :D

Hier ook vooral rustig aan/in zwembad gehangen dit weekend.
Doe de hoognodige klusjes en that's it.
Heb paardrijden / wei mesten /hardlopen maar even gelaten :=
Die van mij zijn het weekend ook de wei niet op geweest. Te weinig schaduw.

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:16

@balko: ze staat er bij of ze moet plassen :)

Heerlijke poezenfotoos, ik ben ook nog steeds voor Team Rood :D

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:06

Ik heb echt niks gedaan dit weekeind, veel te warm :+

Heerlijk die kleine poezels! Slecht nieuws voor je: ik kan nog steeds niet normaal hooinetten vullen als onze kat van 2 in de stal is, dit gaat niet meer over :')

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:27

Beter zo dan een sulletje waar zelfs de muizen om lachen :)

Hier is de boel gelukkig ook weer uitgemest en wat gras geknipt. Ongelooflijk hoe snel dat stukje alweer was gegroeid. De buurshet kwam ook even kijken of er iets te halen viel en wie kan daar nu nee tegen zeggen :D

Balko

Berichten: 1138
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:33

DubbelFun schreef:
@balko: ze staat er bij of ze moet plassen :)

Heerlijke poezenfotoos, ik ben ook nog steeds voor Team Rood :D


Hahahaha nee ze was allemaal poses aan t doen hahaha.