Enquête; Polyvlokken ter verbetering van rijbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kalicha

Enquête; Polyvlokken ter verbetering van rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 13:16

Hallo Paardeneigenaren!

Zouden jullie mij willen helpen met ons marktonderzoek naar de vraag en wensen van paardeneigenaren m.b.t. polyvlokken voor rijbak verbeteraar?

Binnen ons (familie)bedrijf doen wij de verwerking en export van diverse materialen, 1 van die materialen is polyester vlies, oftewel polyvlokken materiaal. Daar waar verwerking van producten gebeurd is ook restproduct aanwezig. Wij streven er altijd naar om zo duurzaam en zorgvuldig mogelijk om te gaan met onze restproducten en zijn dan ook altijd op zoek naar alternatieven om deze weer nuttig in te kunnen. Zo ook met de polyester vlies restproducten die wij over hebben na de verwerking van de grote rollen.

Wij willen deze gaan shredderen tot polyvlokken en in balen persen waardoor ze ingezet kunnen worden voor de verbetering van rijbak bodems. Het idee is om ze voornamelijk in kleine hanteerbare balen te persen (denk aan een baal zaagsel) waardoor ze niet altijd machinaal verplaatst hoeven te worden en er ook kleine afnames gedaan kunnen worden.

Aangezien ik de gene met paarden ben binnen het bedrijf hebben ze dit mijn project gemaakt en voordat wij er machines voor aanschaffen doe ik nu wat marktonderzoek. Onderdeel daarvan is deze enquête zodat wij uiteindelijk antwoord kunnen geven op de vraag/wens van de gebruiker.

Het invullen van de enquête duurt een paar minuutjes en zou mij enorm helpen!

Voor vragen en opmerkingen mag je me altijd een berichtje sturen of hieronder reageren!

https://www.survio.com/survey/d/Y0U9Q9J4L3M9W8F4L

Hannanas

Re: Enquête; Polyvlokken ter verbetering van rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:21

Ik denk dat de hele paardenbusiness af moet van het plastic gebruik, en dus ook al helemaal geen plastic vlokken of snippers in rijbanen daar deze toch ook vaak een buitenbak is en dat gewoon verwaaid naar de omgeving.

Ik zou het aard-vriendelijk technisch dus echt afraden dit als markt te zien om jullie overgebleven snijranden te verwerken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:58

Ingevuld!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:04

Hannanas schreef:
Ik denk dat de hele paardenbusiness af moet van het plastic gebruik, en dus ook al helemaal geen plastic vlokken of snippers in rijbanen daar deze toch ook vaak een buitenbak is en dat gewoon verwaaid naar de omgeving.

Ik zou het aard-vriendelijk technisch dus echt afraden dit als markt te zien om jullie overgebleven snijranden te verwerken.

+1
Ik ben erg benieuwd wat de wetgeving zegt over het op of in de bodem brengen van afvalstoffen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:13

Ik weet niet of je polyvlokken kunt vergelijken met tapijtsnippers?

Deze heb ik ooit gehad en ben blij dat ze er weer voor 99% uit zijn.
-Ze zouden 's winters de bodem zacht houden.
Dat deden ze niet en als er stukken recht omhoog staken dan brak je je nek over die bevroren dingen.
-Ze zouden het stof verminderen door het water langer vast te houden.
Dat deden ze ook niet.

Verder kon je niet meer normaal uitmesten en de mestboer was er ook niet blij mee.
Ook wordt het afvoeren van grond/zand kostbaarder/moeilijker omdat het als 'vervuilde' grond wordt gezien en je het dus niet zondermeer mag storten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:25

Goeie marketing wel: je lost je eigen afvalprobleem op door een ander ermee op te zadelen én je vangt er nog geld voor ook.

En ligt al genoeg plastic in het milieu - en dat ligt er met een beetje pech nog als de mens allang uitgestorven is. Iets waar de mens overigens vlot heen op weg is, door de planeet onbewoonbaar te maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:36

DubbelFun schreef:

Dat deden ze niet en als er stukken recht omhoog staken dan brak je je nek over die bevroren dingen.
Dat deden ze ook niet.

Verder kon je niet meer normaal uitmesten en de mestboer was er ook niet blij mee.
Ook wordt het afvoeren van grond/zand kostbaarder/moeilijker omdat het als 'vervuilde' grond wordt gezien en je het dus niet zondermeer mag storten.

Precies. En het waaide alle kanten op dus ook in de wei en in de sloot. Verder had ik nog steeds veel kuilen in de bak, ondanks de snippers. En afvoeren was bijna onmogelijk.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:44

DubbelFun schreef:

Dat deden ze ook niet.

Vreemd, ik heb die ervaringen niet, het zit nu netjes vermengd in het zand, heb een stabiele bodem (waar ik vroeger tot mijn enkels in het zand zakte) en veel minder stof. De bodem is idd wel veel harder geworden dan vroeger, maar vroeger was ie veel te mul.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:51

Ik wil niets in mijn bak wat mij veel geld kost als ik het weer af wil voeren. Polyvlokken zou dus nooit een keuze zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:03

@hwn: en heb je ze ook in de paddock of in een rijbak (waar alleen in gereden wordt) ??