Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Ik denk dat de hele paardenbusiness af moet van het plastic gebruik, en dus ook al helemaal geen plastic vlokken of snippers in rijbanen daar deze toch ook vaak een buitenbak is en dat gewoon verwaaid naar de omgeving.
Ik zou het aard-vriendelijk technisch dus echt afraden dit als markt te zien om jullie overgebleven snijranden te verwerken.
DubbelFun schreef:Ik weet niet of je polyvlokken kunt vergelijken met tapijtsnippers?
Deze heb ik ooit gehad en ben blij dat ze er weer voor 99% uit zijn.
-Ze zouden 's winters de bodem zacht houden.
Dat deden ze niet en als er stukken recht omhoog staken dan brak je je nek over die bevroren dingen.
-Ze zouden het stof verminderen door het water langer vast te houden.
Dat deden ze ook niet.
Verder kon je niet meer normaal uitmesten en de mestboer was er ook niet blij mee.
Ook wordt het afvoeren van grond/zand kostbaarder/moeilijker omdat het als 'vervuilde' grond wordt gezien en je het dus niet zondermeer mag storten.
DubbelFun schreef:Ik weet niet of je polyvlokken kunt vergelijken met tapijtsnippers?
Deze heb ik ooit gehad en ben blij dat ze er weer voor 99% uit zijn.
-Ze zouden 's winters de bodem zacht houden.
Dat deden ze niet en als er stukken recht omhoog staken dan brak je je nek over die bevroren dingen.
-Ze zouden het stof verminderen door het water langer vast te houden.
Dat deden ze ook niet.
Verder kon je niet meer normaal uitmesten en de mestboer was er ook niet blij mee.
Ook wordt het afvoeren van grond/zand kostbaarder/moeilijker omdat het als 'vervuilde' grond wordt gezien en je het dus niet zondermeer mag storten.