Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:imaudy schreef:Denk dat er maar 2 keuzes zijn. Of een paard/shetlander op stal erbij of een andere stal zoeken. Als je een nieuwe stal zoekt zou ik dat ook vrij snel doen. De situatie zoals hij nu is trekt jouw paard niet.
Of veel tijd in steken om op te bouwen en te oefenen
Mason schreef:Hoi allemaal! Super bedankt voor alle goede antwoorden waar ik echt wat aan heb! Ik zelf zou ook nooit hebben gekozen voor een plek met ze 2 maar toen ik hier ging staan was dit dus nog niet bekend dat het derde paard verkocht zou worden.
Mijn paard heeft geen moeite met weg gaan van stal alleen om te wandelen. Bij het begin had die moeite om onder de kap staan maar hier hebben we voor mijn ongeluk al aan gewerkt. Op dit moment weet ik niet goed hoe ik het eventueel moet trainen verder omdat als ik bijvoorbeeld maandag - dinsdag train en woensdag gaat het paard weer weg dan is alles wat we de afgelopen dagen hebben gedaan, zo weer in de soep. Daarnaast wat iemand al boven omschreef ik moet nog een beetje voorzichtig zijn na de breuk in de rug dus nu wandelen en grondwerken we veel.
Als hij alleen blijft staat die met hooi op de paddock en zijn krachtvoer krijgt die als ze terug komt. Op stal zetten tijdens dat hij alleen is gaat dus voor zijn eigen veiligheid echt niet. Hij probeert door het hoofdluik te klimmen en te beuken. Maar op de paddock ben ik dus bang voor blesure omdat die laatst ook een paar keer loeihard tegen de omheining aan trapt en pas remt alsof het een quater is met plates er onder.
Dit was voor mij zelf dus de eerste keer dat ik het zag en de hevigheid er van. Een Shetlander (die hadden ze in het verleden al) of extra pensionklant zit er denk ik niet in maar ik ga het toch nog is een keertje aankaarten. Ik heb de oude eigenaar ook een bericht gestuurd, die heeft aangegeven dat het bij haar op den duur wel minder werd als ze van het terrein af gingen. De vorige eigenaar deed verder niks met hem hij stond als paddock maatje, ik zelf merk wel een verandering (meer introvert) in gedrag een dag nadat zijn maatje weg is geweest.
Ik heb toch een afspraak gemaakt met een andere stalling om te gaan kijken. Ik zit er gewoon heel erg mee of ik het nog even moet aankijken of “”meteen”” moet verhuizen. Dat ik ga kijken wil niet zeggen dat ik ook echt ga verkassen.
Ik dank jullie echt voor jullie adviezen en ik zal jullie op de hoogte houden.