Welke onverwoestbare losse voerbak voor op de weide?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Welke onverwoestbare losse voerbak voor op de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 09:51

Onze paarden staan 24/7 op de weide en krijgen een keer per dag een portie krachtvoer.
Ze gaan hiervoor netjes op hun eigen plekje op de weide of achter een draadje staan om dit op te eten. Tot zo ver geen problemen, maar het blijven natuurlijk paard en zelf ben ik ook enigszins lomp :Y) .
De losse plastic voerbakken sneuvelen dus regelmatig en we blijven nieuwe kopen...

We gebruiken nu dit soort:
Afbeelding

Maar hier gaan super snel stukken kapot of ze scheuren of het hengsel gaat er af..
Na gisteren weer een bak over de draad te hebben gegooid en deze van boven tot beneden gescheurd was toch besloten om eens verder te kijken naar een ander soort bak.

We hebben geen mogelijkheid om de bakken ergens vast te maken en ook niet overal om op te hangen.
Ze krijgen vanaf de grond gevoerd dus ook een trap kunnen de bakken wel eens krijgen.
Daarnaast voeren we er 6 paarden mee dus ze moeten wel een beetje handzaam zijn en makkelijk te dragen.

Wie heeft er tips? :D

Caira

Re: Welke onverwoestbare losse voerbak voor op de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:53

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:55

Caira schreef:
Dit zijn ondingen, ik heb emmers flexibel, allemaal een eigen kleur, daar kunnen ze mee gooien, op gaan staan etc. https://www.agradi.nl/kerbl-flexbag-fle ... dkQAvD_BwE

Deze gebruiken wij ook, de iets lagere variant dan. Onverwoestbaar. Ik gebruik ze al jaren dagelijks.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:57

Ik heb flexibele 'emmers'. De kleine versie van die flexibele wasmanden. Kunnen ze mee gooien en op gaan staan zonder echte schade.
Ik heb er banden aan gemaakt zodat we ze om hun hoofd kunnen hangen. Ideaal met het geven van medicatie etc.

Edit: Hetzelfde als hier boven dus.
Laatst bijgewerkt door meintje op 14-04-23 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:57

https://www.agradi.nl/excellent-voertro ... 80QAvD_BwE

Ik gebruik deze. Als endurance ruiter heb ik heeeel veel flexibele emmers, maar dit is echt met stip op 1 mijn favourite voerbak. Er liggen er 2 op de wei en heb er altijd 4 mee op wedstrijd. Ik zie die in de wei soms wel eens vliegen maar niet kapot te krijgen. Het is gewoon rubber

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:58

Ik gebruik ook de flexibele emmers, om dezelfde reden. Deze gaan lang mee :j

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:01

Ik gebruik de kerbel rubber voerbak (ook bij agradi vandaan). Deze zijn eigenlijk onverwoestbaar hier is er een na 15 jaar met een klein scheurtje in de rand nog steeds in gebruik. Er word mee gegooid en ingestaan, kan allemaal. Hij is wat duurder maar dat is gezien het aantal jaar dat ik ze gebruik dus voordeliger.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:02

billy3105 schreef:

Ik gebruik deze. Als endurance ruiter heb ik heeeel veel flexibele emmers, maar dit is echt met stip op 1 mijn favourite voerbak. Er liggen er 2 op de wei en heb er altijd 4 mee op wedstrijd. Ik zie die in de wei soms wel eens vliegen maar niet kapot te krijgen. Het is gewoon rubber

Ja deze heb ik ook!

Soms ligt ie wel eens helemaal omgekeerd omdat ze er weer eens op hebben gestaan, maar hij blijft altijd heel. :Y)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 10:02

Ik had al wel eens naar die emmers gekeken, maar deze leken mij destijds wel handig en werden al gebruikt voor de andere paarden maar inmiddels zo vaak kapot gegaan dat ik wat anders wil.

Bij die rubberen ben ik alleen soms bang dat ze vrij zwaar zijn, zeker als je er een paar moet tillen vol voer en tegelijkertijd paarden naar hun plek dirigeren _O- .

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:03

billy3105 schreef:

deze dus geweldig ding.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:48

Josien_ schreef:
Ik had al wel eens naar die emmers gekeken, maar deze leken mij destijds wel handig en werden al gebruikt voor de andere paarden maar inmiddels zo vaak kapot gegaan dat ik wat anders wil.

Bij die rubberen ben ik alleen soms bang dat ze vrij zwaar zijn, zeker als je er een paar moet tillen vol voer en tegelijkertijd paarden naar hun plek dirigeren _O- .

Ik heb er geen probleem mee met 4 op elkaar gestapeld met nat voer erin, anders 1 bestellen en even proberen?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:51

De flexibele wasmanden van de action. In verschillende maten en kleuren. Ik heb ze al jaren en ze worden niet zorgvuldig behandeld door mijn pubers. Echt bijna niet kapot te krijgen

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:52

billy3105 schreef:
Josien_ schreef:

Ik heb er geen probleem mee met 4 op elkaar gestapeld met nat voer erin, anders 1 bestellen en even proberen?

Ik heb ze op een platte kruiwagen mee naar achteren, inmiddels weten ze alle 3 al waar ze hun bak krijgen. Stapelen kan idd ook gewoon!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:56

Die bak dat je toont bijt mijn bijna 3 jarige mini ook stuk := Hij zet graag na het eten zijn tanden in de rand van de bakken om ermee te gooien.

Ik denk aan zo een bak zoals voor in een autoband of die zwarte lage voertrog zoals hierboven lees ik ook veel goede dingen over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:03

Die lage flexibele dingen met hengsels gaan lang mee :j

Ik durf niet te zeggen hoe lang we deze nu in gebruik hebben. Jaar of 10 denk ik? Ze staan in weer en wind buiten, paarden en wijzelf doen er niet voorzichtig mee. Soms liggen ze gedeukt / half binnenstebuiten gekeerd en moet je ze weer even in vorm duwen. We hebben er 4 en er is er nu 1 die een grote scheur heeft in de zijkant. Het materiaal zal wel uitdrogen ofzo na verloop van tijd.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:34

in de bouwstock idd die flexibele emmers halen, de lage variant zijn prima voor normale porties, kan je ook in elkaar stapelen. De mijne zet haar ene voet erin en gaat dan met de andere er langs gaan schuren. Even uitdeuken en ze zijn weer prima.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:38

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:40

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:54

billy3105 schreef:

Die heb ik ook, heel sterk!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:51

Zachte emmers idd. Kunnen niet stuk...... tenminste de mijne heeft er 1 stuk gemaakt, maar heeft hij wel een halfjaar over gedaan :')

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:55

billy3105 schreef:

Zo een! Van bij de horta of aveve. Zelfs mijn zeer lompe fjordenruin krijgt hem niet stuk.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 18:13

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:20

Nouja, 50 jaar...hier dus een jaar of 10. De tweede van de 4 begint nu ook te scheuren ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:52

pmarena schreef:
Nouja, 50 jaar...hier dus een jaar of 10. De tweede van de 4 begint nu ook te scheuren ;)

Ach, overdrijven is ook een vak ;) .
Maar hier zijn ze na ruim 5 jaar nog helemaal heel en ze hebben al heel wat te verduren gehad in wei en stal. Al het andere gaat een stuk minder lang mee in ieder geval.

De flexibele "wasmanden" hebben we hier ook maar die gaan hooguit een jaar mee en dan gebruiken we ze zelden voor de paarden maar hoofdzakelijk om hooi in klaar te zetten. Na verloop van tijd scheuren de handvatten of het plastic spontaan. Ze zijn heel handig maar halen het niet bij de rubber bakken.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:58

Flexibele wasmanden van de Action, die gebruiken wij inmiddels 2 jaar, het enige waar ze bij ons stuk gaan is aan de hengsels, maar wij gebruiken ze ook voor het water bij te vullen dus dan gaat er 20-30L water in, en daar zijn ze als wasmandzijnde natuurlijk niet volledig op gemaakt. Ze kosten €4,60 ofzo, in ieder geval tussen de 4 en de 5€