hoeveel dekens hebben jullie op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel dekens hebben jullie op?

1
107 (49%)
2
54 (25%)
3
5 (2%)
4
1 (0%)
geen
47 (21%)
5
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 216


Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:58

rockey schreef:
Hoi,
ik heb een onder deken van 300gram, dan heb ik nog een dekentje van 100 gram er onder en dan een deken van 350 gram.


Vriest het bij jullie op stal? Verward

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 01:02

Angeliek"]
[quote="rockey schreef:
Hoi,
ik heb een onder deken van 300gram, dan heb ik nog een dekentje van 100 gram er onder en dan een deken van 350 gram.


Vriest het bij jullie op stal? Verward
[/quote]

Als ik het optel kom ik al gauw op een 1,5 ponds deken Clown

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:18

Ik heb maar 1 dek op een 200 grams.
Dat is wel genoeg anders begint hij te zweten.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:14

oef er heeft er zelfs een 5 dekens gestemd. Ik vind 2 echt max anders lijkt het mij niet prettig bewegen voor je paard in zijn box.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:36

Silly heeft op dit moment lekker een nèt niet-winterdeken op, zo'n waterdichte. Toen het kouder was zat ze helemaal ingepakt in haar megadekbed-met-halskap en toen het écht koud was had ze daaronder haar Bucas deken met wollen binnenkant om.

Silly is keurig en dun in haar vachtje onder het dekbed uitgekomen, maar nu heeft ze lekker een speeldekentje op.

Saar heeft een winterdeken op, nu nog zonder een onderdeken. Saar is geschoren (niet door mij Schijnheilig ). Saar is totaal geen koukleum, Silly wel en hoe!! Haha!

mukkes

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:51

harabjuh heeft gewoon s'winters een deken op van 300 grams (regendicht) en zomers staat ie lekker in zijn blote velletje!!
hij heeft dit jaar niet eens een wintervacht gehad dus het was warm genoeg, degene die 5 dekens op hebben poehh volgens mij gaan die paardjes erugg zweten!!!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:54

rockey schreef:
met buiten rijden is je paard aan het werk, en dan heb ik zo'n zadeldeken


ja je paard is wel aan het werk, maar je rijdt toch niet continu pittig buiten... ik bedoel je stapt toch ook wel eens een stuk neem ik aan.

moet je vergelijken, als jij zelf altijd met drie winterjassen aanloopt in de winter, ga je dan joggen in je t -shirt? zo kan je het volgens mij een beetje zien, mijn paard is ook geschoren maar die staat onder een 180 gram en heeft nergens last van. als het echt gaat vriezen op stal krijgt hij een 350 grams global deken op. volgens mij is dit ruim voldoende hoor.

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:00

ik heb er gewoon 1 deken op. de regendeken van 150 grams. gaat t echt hard vriezen dan een deronder. zo gauw t weer boven nul is er weer onderuit...

om een graad zal t toch echt niet komen.. ik doe nu toch ook niet 2 truien aan omdat het vandaag n graad kouder is dan gister.. Verward
Laatst bijgewerkt door eefke op 24-03-04 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:11

Ik heb nog nooit meer dan 1 deken op gehad.
Als het winter is krijgt hij een 250/300 grams staldeken op.
Als het echt heel erg koud is (misschien maar 1 of 2 weken per jaar) krijgt hij een 400 grams staldeken op.
Hij staat nu alweer 2 weken onder een ongevoerd katoenen zomerdekentje.

Hij is 22 jaar en heeft de hele winter met korte haren gestaan! Scheren niet nodig. Sommigen bij ons op stal hebben nu ook nog 2 dekens op liggen. Een fleece met daar overheen een winter staldeken. Hoe wil ik mijn paard vandaag? Gestoomd of gesmoord...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:19

gouda schreef:
oef er heeft er zelfs een 5 dekens gestemd. Ik vind 2 echt max anders lijkt het mij niet prettig bewegen voor je paard in zijn box.


Gaan die singels steeds los. Scheurd je singel af, kan je weer een nieuw dek kopen. *LOL*

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:38

4 of 5 dekens! Verward
vind ik erg veel hoor.

als het hard vriest krijgt loulou 3 dekens op.
nou heeft ze er 2. (staldeken en waterdichte winterdeken)
met mooi weer is dat wel wat warm, maar savonds is het toch nog te koud voor 1 deken vind ik.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:39

Angeliek"]
[quote="gouda schreef:
oef er heeft er zelfs een 5 dekens gestemd. Ik vind 2 echt max anders lijkt het mij niet prettig bewegen voor je paard in zijn box.


Gaan die singels steeds los. Scheurd je singel af, kan je weer een nieuw dek kopen. *LOL*
[/quote]

volgens mij word dat idd een wirwar van singels en bilriemen

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:40

gouda"]
[quote="Angeliek"][quote="gouda schreef:
oef er heeft er zelfs een 5 dekens gestemd. Ik vind 2 echt max anders lijkt het mij niet prettig bewegen voor je paard in zijn box.


Gaan die singels steeds los. Scheurd je singel af, kan je weer een nieuw dek kopen. *LOL*
[/quote]

volgens mij word dat idd een wirwar van singels en bilriemen
[/quote]

ja idd, en geloof nooit dat je je paard daa rnou een plezier mee rzal doen

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:46

Ik ken ook een paard, en die had ook 3 dekens op, en die bleef met zn voet in de bilriem haken. Viel om tegen de voerbak, en had zn kop kapot. dus nu heb ik het wel geleerd, zo min mogenlijk singels. Hoe minder dekens, hoe minder singels.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:59

stond hier ook een verhaal op bokt van een paard wat op hol was geslagen en de deken was gaan schuiven. De bilriemen maakten wonden en het diertje moest ingeslapen worden. Had ook verdere wonden maar toch. Zelfde geld ook voor halsters en koeiebanden kunnen paarden ook gruwelijke dingen mee doen. Ik heb er liever ook maar 1 om en dan de riemen op maat. Liever ook geen bilriemen maar soms kan het niet anders.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:48

Ik las trouwens laatst over een, in mijn ogen, best prettig halster. Volgensmij die van kavalkade met klitteband, zodat ie los zou springen, maar weet niet of dat in ieder geval los springt.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:19

Je hebt ook dekens met elastische bilkoorden. Zo blijft een paard bij ons op stal na het schuren van de waterbak altijd met een bilkoord erachter haken. Dan blijft hij met een zeer intelligente blik in zijn ogen wachten tot iemand hem los komt maken... Haha!
Waarom die mensen niets aan het schuren doen of de bilkoorden er niet af halen snap ik ook niet eigenlijk.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:54

Mijn paard heeft heel de winter geen dekens op gehad, ik heb lekker haar wintervachtje laten groeien. Gelukkig heb ik er met het rijden niet veel last van gehad.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:01

Angeliek"]
Ik ken ook een paard, en die had ook 3 dekens op, en die bleef met zn voet in de bilriem haken. Viel om tegen de voerbak, en had zn kop kapot. dus nu heb ik het wel geleerd, zo min mogenlijk singels. Hoe minder dekens, hoe minder singels.
[/quote]

dan zat die bilriem gewoon nie goed lijkt mij Scheve mond
hoe kan een paard anders met z'n been erin haken..
en het maakt dan ook niet uit of je 1 of 6 dekens heb.. je hebt altijd een bilriem waar hij in kan haken.. hoewel hoe minder riempjes hoe beter natuurlijk.
maar wel weer genoeg dat het goed blijft liggen Lachen

[quote="gouda schreef:
stond hier ook een verhaal op bokt van een paard wat op hol was geslagen en de deken was gaan schuiven. De bilriemen maakten wonden en het diertje moest ingeslapen worden. Had ook verdere wonden maar toch. Zelfde geld ook voor halsters en koeiebanden kunnen paarden ook gruwelijke dingen mee doen. Ik heb er liever ook maar 1 om en dan de riemen op maat. Liever ook geen bilriemen maar soms kan het niet anders.


normaal gesproken moet een deken toch niet gaan schuiven als een paard op hol slaat. als je paard een normaal rondje door de wei gallopeerd of gaat rollen moet hij toch ook gewoon blijven liggen Verward

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:25

Angeliek schreef:

normaal gesproken moet een deken toch niet gaan schuiven als een paard op hol slaat. als je paard een normaal rondje door de wei gallopeerd of gaat rollen moet hij toch ook gewoon blijven liggen Verward


Lijkt mij ook bij mij gaat het dek soms ook wel eens scheef maar dat komt omdat ik bij mijn Bucas een borstverbreder heb en de pasvorm niet helemaal 100% is.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:34

Nu niets maar normaal 1 deken....

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:21

1 Clown

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:25

geen, gaat prima! Knipoog

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:34

helemaal mee eens tuurlijk geen! waarom een deken op doen als je paard hem toch alleen maar sloopt Knipoog

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:53

momenteel 1 maar ik denk dat ik haar volgend jaar ga scheren, dan zullen het er wel 2 á 3 worden.